Aktualności

16.11.2017

Nowy zespół zarządzający TXM przygotowuje i wdraża strategiczny plan działań

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje III kwartał 2017 r. W tym okresie zaszły w Spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Zespół TXM został wzmocniony na kluczowych stanowiskach przez doświadczonych menedżerów. Nowy Zarząd przygotowuje i rozpoczyna realizację działań wzmacniających sprzedaż oraz przywracających optymalną sprawność operacyjną. Już w III kwartale Grupa odnotowała poprawę wskaźników w niektórych obszarach. Wsparciem dla nowego planu działań jest rosnący rynek odzieży, którego najdynamiczniej rosnącym segmentem są dyskonty.

W III kwartale w TXM przeprowadzono znaczne zmiany kadrowe. Do zespołu dołączyły osoby z bogatym doświadczeniem i sukcesami w zarządzaniu w dużych sieciach handlowych .

- „Zespół TXM został istotnie wzmocniony zarówno na poziomie Zarządu, jak i na poziomie menadżerskim w kluczowych obszarach operacyjnych. Obecnie skupiamy się na przygotowaniu i wdrożeniu planu działań krótkoterminowych, mających na celu zwiększenie sprzedaży i optymalizację zapasów w sklepach TXM w Polsce i zagranicą. Równocześnie, w dużym tempie przygotowujemy plan działań o charakterze strategicznym i długoterminowym” – mówi Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM SA.

Działania podjęte w trzecim kwartale, w szczególności akcje wyprzedażowe, wsparcie sprzedaży intensyfikacją działań marketingowych oraz skrupulatna weryfikacja zamówień towarowych przyniosły skutek w postaci poprawy wskaźników sprzedażowych (sprzedaż na metr kwadratowy) oraz zapasów (rotacja).  

 - „Dzięki podjętym w trzecim kwartale działaniom wyhamowany został spadek sprzedaży z metra oraz znacząco poprawiliśmy rotację i stan zapasów” - mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM. - „Dodatkowo w tym okresie zainicjowaliśmy procesy w zakresie optymalizacji kosztów funkcjonowania sieci sprzedaży oraz centrali – już teraz wiemy, że przyniosą one znaczne oszczędności w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Będziemy nadal kontynuować te działania.”

Kluczowym zadaniem dla nowego zespołu TXM jest praca w obszarze asortymentu, sprawności operacyjnej oraz komunikacji z dotychczasowymi, jak i nowymi Klientami, co w konsekwencji przełoży się na zwiększenie liczby kupujących w sklepach oraz wzrost sprzedaży z metra kwadratowego. Jednocześnie wprowadzane i intensyfikowane są procesy zwiększające marżę handlową, wśród których priorytetem jest zwiększenie udziału importu oraz zarządzanie cyklem życia produktu.

- „Jako nowy Zarząd przyjęliśmy sobie za cel przywrócenie TXM na ścieżkę wzrostu. Mamy konkretny plan, zidentyfikowane obszary do poprawy. Jesteśmy przekonani, że już w 2018 r. zobaczymy wyraźną poprawę wyników na kluczowych poziomach.” – mówi Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM. „Klucz do sukcesu jest w nas samych” - dodaje Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM SA. – „Rynek odzieży stale rośnie, a najdynamiczniej rosnącym segmentem jest część dyskontowa”

Pomimo wzrostu przychodów o 4% r/r, TXM zanotował w okresie 1-3Q 2017 stratę netto w wysokości 21,1 mln zł. Jednym z głównych powodów słabych wyników jest trudny proces wdrożenia nowego systemu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem, który miał miejsce w I kwartale br. Spowodowało to istotne zaburzenie w funkcjonowaniu procesów logistycznych, a w konsekwencji zatowarowaniu sklepów, a tym samym ofercie jak była udostępniona Klientowi. Obecnie system działa już poprawnie, choć trwają jeszcze prace nad jego ergonomią, umożliwia on implementację nowych rozwiązań zwiększających efektywność funkcjonowania biznesu, a tym samym sprzedaży.

- „Problemy  związane z wdrożeniem systemu zaistniałe w pierwszym półroczu kaskadowo odbiły się na pozostałych obszarach działalności Spółki. Nałożyły się na to problemy z ofertą asortymentową nowego, większego konceptu sklepu, przez co Spółka zanotowała słabsze wyniki.” – komentuje Marcin Łużniak.

„Rosnący rynek, zdeterminowany zespół, wdrażane działania krótkoterminowe, których efekty już częściowo widać, jak i szykowana stabilna, zrewidowana strategia TXM powoduje, że już wkrótce powinniśmy wrócić na ścieżkę istotnych wzrostów sprzedaży.” – dodaje Marcin Gregorowicz.

Marcin Gregorowicz objął funkcję Prezesa Zarządu we wrześniu tego roku, w październiku do Zarządu dołączyła Wiceprezes ds. Sprzedaży – Agnieszka Smarzyńska. Wspólnie z Marcinem Łużniakiem, Wiceprezesem ds. Finansów, który dołączył do Spółki w czerwcu, przygotowują plan, który ma na celu zwiększenie sprzedaży z metra kwadratowego, poprawę marży oraz optymalizację kosztów, co w efekcie ma przywrócić Spółce rentowność oraz umożliwić dalszą ekspansję w Polsce i za granicą.

Sieć TXM na koniec października składała się z 401 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,7 tys. m2 i była o 15% większa niż na koniec października 2016 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

TXM

więcej o TXM

Główni akcjonariusze TXM deklarują chęć wsparcia Spółki kwotą minimum 25 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, ogłosił chęć pozyskania finansowania w celu przyspieszenia realizacji planu naprawczego. W związku z tym Spółka planuje emisję akcji oraz obligacji zamiennych na akcje. Będą one w pierwszej kolejności skierowane do wszystkich obecnych akcjonariuszy TXM. Zarówno Redan, jak i 21 Concordia zapowiedziały udział w emisji akcji oraz objęcie oferowanych obligacji. Cena emisyjna nowych akcji, jak i konwersji obligacji ma wynieść 2zł za akcję, co jest poziomem istotnie wyższym od obecnego kursu akcji TXM.

więcej

TXM osiągnął w maju 31 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w maju 2018 r. przychody w wysokości ok. 31 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 6% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w maju 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do maja, obroty Grupy TXM wyniosły 136 mln zł i były o 1% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

Pierwsze efekty nowej strategii TXM

TXM, największa polska sieć dyskontów odzieżowych, opublikował wyniki za I kwartał 2018 r. Zarządowi Spółki w okresie pierwszych trzech miesięcy tego rokuudało się powstrzymać spadki sprzedaży, podwyższyć marżę handlową oraz zdyscyplinować obszar kosztów.

więcej

Kolejny miesiąc ze wzrostem przychodów w TXM. Sprzedaż wzrosła w kwietniu o 6% r/r do 32 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w kwietniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 32 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 6% wyższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w kwietniu 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do kwietnia, obroty Grupy TXM wyniosły 105 mln zł i były o 3% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

TXM prezentuje skonsolidowane wyniki za 2017 r. Zarząd kontynuuje optymalizację biznesu - skupia się na poprawie sprzedaży i optymalizacji kosztów

TXM, największa polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje 2017 r. W tym okresie zaszły w Spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Wzmocniony na kluczowych stanowiskach zespół TXM przygotował plan i rozpoczął realizację działań poprawiających sprzedaż oraz przywracających sprawność operacyjną przy zoptymalizowanych kosztach. Wsparciem dla działań pozostaje rosnący rynek odzieży, którego najdynamiczniej rosnącym segmentem są właśnie dyskonty.

więcej

Przychody TXM wzrosły w marcu o 9% r/r do 28 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w marcu 2018 r. przychody w wysokości ok. 28 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 9% wyższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w marcu 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do marca, obroty Grupy TXM wyniosły 73 mln zł i były o 2% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

TXM osiągnął w styczniu 24 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w styczniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 24 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 2% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w styczniu 2017 r. Warto zaznaczyć, że po uwzględnieniu mniejszej liczby dni handlowych w styczniu tego rokufaktycznie Spółka odnotowała nieznaczny wzrost sprzedaży.

więcej

Banki wierzą w zyski TXM

Zarząd TXM Textilmarket, polskiej sieci dyskontów odzieżowych, wypełni warunki zawieszające uruchomienia drugiej części limitu akredytywowego w banku ING oraz porozumiał się z bankami finansującymi ws. braku realizacji wskaźników finansowych.

więcej

TXM osiągnął w grudniu 47 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w grudniu 2017 r. przychody w wysokości ok. 47 mln zł. Tym samym sprzedaż Grupy osiągnęła o 2% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w grudniu 2016 r. W całym 2017 rokuobroty Grupy TXM wyniosły 381 mln zł i były o 1% wyższe niż rokwcześniej.

więcej

Sprzedaż TXM w listopadzie wzrosła o 4% r/r

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w listopadzie br. przychody w wysokości ok. 34 mln zł. Tym samym sprzedaż Grupy osiągnęła o 4% wyższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w listopadzie 2016 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do listopada, obroty Grupy TXM wyniosły 335 mln zł i były o 2% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

Nowy zarząd rozpoczął w październiku wdrażanie zmian

TXM Textilmarket – polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w październiku br. przychody w wysokości 36 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła nieznacznie niższą wartość (spadek o 1%) w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w październiku 2016 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do października, obroty Grupy TXM wyniosły 301 mln zł i były wyższe (wzrost o 2%) niż w analogicznym okresie 2016.

więcej