Aktualności

22.01.2018

Kobiety z całego świata lubią bawić się w doktora- na telefonie i tablecie dzięki polskiej grze

Trzech na czterech graczy, którzy grają w mobilny hit „My Hospital”, to kobiety. Polska firma pomaga zmienić wizerunek gracza, a od niedawna wykorzystuje rosnącą popularność swojej produkcji, żeby edukować w zakresie walki z rakiem piersi.

Kobiety i dziewczyny to w sumie 76% graczy „My Hospital”. Najwięcej z nich jest w wieku 18-24 lat (18% wszystkich graczy) i 25-34 lat (14% grających). W „My Hospital” bawią się jednak osoby ze wszystkich kategorii wiekowych, a w każdej z nich dominują panie.

„Kiedy mówimy gracz, myślimy przede wszystkim o młodym chłopaku, który spędza czas przy konsoli lub komputerze osobistym. To już dawno nie jest prawdziwy obraz, zwłaszcza dla nas – w My Hospital grają głównie panie. Pracujemy już nad kolejnymi produkcjami dedykowanymi dla dziewczyn.” – powiedział Marcin Kwaśnica, szef warszawskiego Cherrypick Games.

„My Hospital” to już światowy hit, który znają gracze z ponad 200 krajów, codziennie gra w nią ok. 140 tys. osób (pobrano ją już 7,7 mln razy). Jest dostępna w 19 wersjach językowych. Tak jak w przypadku innych przebojów z kategorii „free to play” (darmowe gry, które umożliwiają zakupy w aplikacji) jej popularność ciągle rośnie.

Przeciw stereotypom razem z Google


W grudniu platforma Google Play zapowiedziała inicjatywę „Change the Game”, która ma zmienić postrzeganie kobiet przez branżę gier. Google jest wspierane przez prestiżową firmę badawczą NewZoo, która podała, że 49% amerykańskich graczy wykorzystujących platformy mobilne to kobiety. Według badania aż 64% z nich gra bardzo aktywnie, bo przynajmniej 5 razy w tygodniu. Co ciekawe 64% pań najchętniej wybiera platformy mobilne (smartfony i tablety).

Według innych badań kobiety wręcz dominują wśród graczy na platformach mobilnych. Według badania przeprowadzonego przez firmę analityczną DeltaDNA panie stanowią nawet ponad 60% wszystkich graczy bawiących się na smartfonach i tabletach. Wybierane przez nie gatunki to m.in. gry logiczne, ale też wirtualne kasyna.

„Kobiety to grupa, która bardzo często nie jest doceniana przez deweloperów. Naszym zdaniem to błąd. To nie tylko duża grupa graczy, ale także bardzo dobrzy klienci” – podkreśla Marcin Kwaśnica.

Badania przeprowadzone przez Google Play i NewZoo potwierdzają, że panie są niedoceniane przez wiele firm z branży gier. Aż 60% grających kobiet uważa, że dedykowanych dla nich jest mniej niż jedna trzecia gier (nawet biorąc pod uwagę tylko platformy mobilne). Wśród najlepiej zarabiających gier w sklepie Google Play, wizerunek mężczyzny do promocji wykorzystuje o 44% więcej tytułów.

Popularność gry w służbie walki z rakiem piersi

Cherrypick Games wykorzystuje popularność „My Hospital” również w celach pozabiznesowych. Firma została oficjalnym partnerem National Breast Cancer Foundation, organizacji wspierającej badania raka piersi oraz kobiety walczące z tą chorobą.

Założona w 1991 r. przez Janelle Hail, National Breast Cancer Foundation, to jedna z największych organizacji tego typu. Wśród jej partnerów znajdują się firmy z całego świata, w tym takie marki jak m.in.: P&G, Kimberly-Clark, Amazon, Adidas, Ritter Sport, Evian i wiele innych.

„My Hospital to lekka, wesoła gra, pełna pozytywnego humoru. Wykorzystując jej popularność wśród kobiet, chcemy jednak wspomóc ważną akcję, która nam bardzo imponuje. To zresztą nie jest dla nas jednorazowe działanie. Chcemy angażować się w kolejne ważne społecznie inicjatywy” – deklaruje szef Cherrypick Games. „My Hospital” nie tylko informuje i przypomina o tym jak ważne są badania i profilaktyka w walce z rakiem piersi – część pieniędzy, które gracze wydadzą na zakup specjalnie oznakowanych ofert wspiera National Breast Cancer Foundation.

Dziewczyny zapewniają sukces biznesowy

Cherrypick Games udowadnia, że tworzenie gier dedykowanych przede wszystkim paniom, może być bardzo dobrym pomysłem biznesowym. Choć sama gra jest darmowa, to umożliwia dodatkowe zakupy w samej aplikacji.

„Nie trzeba płacić, żeby grać. Co więcej można nadal świetnie się bawić. Jednak w zamian za drobne opłaty umożliwiamy np. przyśpieszenie wykonania pewnych zadań. Nam pozwala to ciągle rozwijać grę i dodawać nową zawartość, a jednocześnie dbamy, żeby gracze byli zadowoleni z tego, że wydali pieniądze i nie czuli się do tego zmuszani. Chyba nam się udaje, bo przeciętna sesja w My Hospital trwa 10 minut a stały gracz loguje się 5 razy dziennie, na tle branży to bardzo wysoki wynik” – podkreśla Marcin Kwaśnica.

Zgodnie z raportem opublikowanym przez DeltaDNA panie są skłonne wydawać więcej pieniędzy na gry. Z mikropłatności korzysta 4,5% grających kobiet i tylko 3,3% - mężczyzn. Według analityków oznacza to, że kobieta-gracz jest dla wydawcy gry po prostu cenniejsza od swojego kolegi.

Być może jest to jeden z elementów sukcesu komercyjnego warszawskiego Cherrypick. Pod koniec rokuSpółka podniosła swoją prognozę wyników finansowych na 2017 r. aż o 40% - wynik EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację ma wynieść 6,1 mln zł). W listopadzie spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Od tego czasu kurs akcji wzrósł już o blisko 80%, a samo Cherrypick Games jest wyceniane na ponad 140 mln zł.

Wśród innych znanych tytułów warszawskiej spółki znajdują się m.in. „Touchdown Hero”, który został pobrany przez graczy już 3,3 mln razy,  a także „Must Deliver” (1,6 mln pobrań) i „Auctioneer” (1,8 mln pobrań tylko w pierwszym tygodniu).

Kluczowe liczby:


Ponad 140 tys. osób dziennie gra w „My Hospital”

5 x 10 minut – tyle czasu dziennie przeznacza stały gracz na „My Hospital”

76% - tyle graczy „My Hospital” to kobiety

38%  - to udział graczy z USA wśród fanów „My Hospital”

18% - stanowią wśród wszystkich graczy kobiety w wieku 18-24 lata

49% - amerykańskich graczy wykorzystujących smartfony i inne platformy mobilne to kobiety (źródło: NewZoo)

64% - tyle kobiet preferuje platformy mobilne do grania  (źródło: NewZoo)

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Cherrypick Games SA

więcej o Cherrypick Games SA

Cherrypick Games publikuje wyniki po trzech kwartałach

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent gier mobilnych, w okresie od stycznia do września wypracował 9,3 mln zł przychodów. W tym czasie zysk netto ukształtował się na poziomie 1,8 mln zł. 1 listopada swoją premierę miała najważniejsza produkcja studia My Beauty Spa: Stars & Stories, a już za niespełna dwa tygodnie na globalny rynek trafi Project Fame.

więcej

Cherrypick Games stworzy Cherrylytics, unikatowe narzędzie analityczne - Studio podpisało umowę z NCBiR

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent gier mobilnych free-to-play, podpisał umowę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju na dofinansowanie narzędzia analitycznego. Cherrylytics, bo o nim mowa, to inteligentna platforma przeznaczona do analizy środowiska gry oraz zachowań użytkowników gier typu freemium. Kwota dofinansowania opiewa na 2,6 mln zł a wartość całego projektu wynosi 3,6 mln zł.

więcej

Cherrypick Games publikuje wyniki za pierwsze półrocze. EBITDA wyższa o 22,8 % r/r

Cherrypick Games, notowany na NewConnect developer gier mobilnych, wypracował w pierwszym półroczu 2,5 mln zł EBITDA, oznacza to blisko 23 % wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Przychody netto ukształtowały się na poziomie 7,6 mln zł, a zysk netto wyniósł 1,4 mln zł – to wyniki wyższe o odpowiednio 8,8 % i 11,2 % w stosunku do pierwszego półrocza 2017 roku. Od lipca testowany jest największy projekt studia – My Beauty Spa & Stories. Dziś do soft-launch trafił kolejny tytuł dedykowany kobietom – Project Fame. Pod koniec rokuspółka chce przenieść notowania na rynek główny GPW.

więcej

My Beauty Spa: Stars & Stories trafił do soft-launch Cherrypick Games testuje swój największy produkt

My Beauty Spa: Stars & Stories – największa gra warszawskiego Cherrypick Games – trafiła do fazy soft-lauch. Pierwsze przeprowadzone przez studio testy, wypadły znacznie powyżej oczekiwań dewelopera. Gra bazuje na sprawdzonych założeniach najbardziej znanego tytułu studia – My Hospital, który dzięki milionowym pobraniom, osiągnął wielki sukces monetyzacyjny. Deweloper liczy, że My Beauty Spa: Stars & Stories powtórzy sukces dotychczasowego hitu spółki.

więcej

Dziś globalne wydanie najnowszej gry Cherrypick Games – MatchUp Friends

Do sklepów Apple i Google na całym świecie trafił dziś pierwszy w tym rokutytuł warszawskiego studia Cherrypick Games – MatchUp Friends. To familijna gra w dobrze znanej formule MEMORY, w której gracze ćwiczą swoją pamięć i rywalizują z przeciwnikiem w czasie rzeczywistym. W produkcie zastosowano najnowsze rozwiązanie firmy Amazon, które pozwala łączyć ze sobą graczy z całego świata.

więcej

21 czerwca swoją premierę będzie miał pierwszy z czterech tegorocznych tytułów zapowiedzianych przez warszawskie studio Cherrypick Games – MatchUp Friends. To mieszanka dobrze znanej gry MEMORY z formułą player versus player (pvp) realizowanej w czasie rzeczywistym. Od marca tytuł znajduje się w fazie soft-launchu.

21 czerwca swoją premierę będzie miał pierwszy z czterech tegorocznych tytułów zapowiedzianych przez warszawskie studio Cherrypick Games – MatchUp Friends. To mieszanka dobrze znanej gry MEMORY z formułą player versus player (pvp) realizowanej w czasie rzeczywistym. Od marca tytuł znajduje się w fazie soft-launchu.

więcej

Projekt Cherrypick Games z dofinansowaniem od NCBiR

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent gier free-to-play, otrzyma dofinansowanie od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Projekt developera dotyczy opracowania inteligentnej platformy do analizy środowiska gry i zachowań użytkowników gier typu freemium. Wartość dotacji opiewa na ponad 2,6 mln zł, spółka otrzyma ją w ramach Programu Inteligentny Rozwój 2014-2020. Całkowity koszt projektu szacowany jest na 3,6 mln zł.

więcej

Cherrypick Games przyspiesza produkcję gry „Crime Stories”

Cherrypick Games rozpoczęło prace nad nową grą dla kobiet o roboczym tytule „Crime Stories”, która będzie kolejnym kluczowym projektem spółki po „My Hospital” i "My Beauty Spa: Stars & Stories". Zgodnie z Memorandum Informacyjnym produkcja gry zaplanowana była na 2019 r., jednak dzięki udanej komercjalizacji „My Hospital”, zespół rozpocznie prace rokwcześniej.

więcej

„My Hospital” pobrany już 7,7 mln razy

Gra „My Hospital” została już pobrana ponad 7,7 mln razy. Sztandarowa produkcja warszawskiego Cherrypick Games bawi graczy z ponad 200 krajów. Jej sukces przełożył się na wyniki finansowe spółki, która planuje jeszcze w tym rokuprzenieść notowania swoich akcji na główny rynek GPW.

więcej

Cherrypick Games podnosi prognozę finansową

Rosnąca popularność gry „My Hospital” sprawiła, że Cherrypick Games zanotuje w tym rokulepsze wyniki finansowe niż prognozowane wcześniej. Spółka podniosła prognozę zysku EBITDA na 2017 r. z 4,4 mln zł do 6,1 mln zł.

więcej

Cherrypick Games wspiera National Breast Cancer Foundation

Cherrypick Games został oficjalnym partnerem National Breast Cancer Foundation, organizacji wspierającej badania raka piersi oraz kobiety walczące z tą chorobą. Warszawskie studio to m.in. autor bardzo popularnej gry „My Hospital” w której gracze zarządzają własną placówką medyczną, a także prowadzą badania nad nowymi lekami.

więcej

Cherrypick Games rusza na Giełdę

Producent i wydawca gier Free2Play Cherrypick Games SA już niedługo może zadebiutować na rynku NewConnect. Spółka planuje pozyskać do 2,5 mln euro z emisji nowych akcji serii B. Środki zostaną przeznaczone na wsparcie sprzedaży i produkcję nowych gier. Obecnie Cherrypick pracuje nad dwoma takimi projektami.

więcej