06.03.2018
Po bardzo dobrym styczniu Coccodrillo kontynuuje wzrosty w lutym
Spółka CDRL zanotowała kolejny miesiąc wzrostowy. Przychody osiągnięte w lutym przez polskie sklepy wyniosły 7,9 mln zł i były o 2% wyższe niż przed rokiem. Przychody kanału e-commerce w Polsce wzrosły r/r o 10% i były na poziomie 1,3 mln zł.
„Cieszy nas utrzymana, rosnąca tendencja sprzedażowa polskich sklepów i kanału e-commerce. Pomimo bardzo niesprzyjających warunków pogodowych klienci chętnie odwiedzali nasze sklepy i dokonywali zakupów.” - powiedział prezes Marek Dworczak.
Narastająco, przez dwa pierwsze miesiące roku, spółka zanotowała 19,6 mln zł przychodów z polskich sklepów, co stanowi 13% wzrost wobec analogicznego okresu 2017 roku. W tym czasie przychody z kanału e-commerce w Polsce wzrosły o 67% wobec poprzedniego rokui były na poziomie 3,8 mln zł.
Na początku lutego spółka uruchomiła pierwszą placówkę handlową w Niemczech, w Lüdenscheid. Działający w formule „shop in shop” punkt Coccodrillo zlokalizowany jest w sklepie MyToys.
Przez cały 2017 rokspółka osiągnęła przychód w wysokości 147,08 mln zł z polskich sklepów, co stanowi 7-proc. wzrost w stosunku do 2016 roku. Polski kanał e-commerce wygenerował 16,43 mln zł przychodu co oznacza, że wzrósł o 30% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
W I-III kwartale wszystkie przychody grupy CDRL, w tym również eksportowe wyniosły 167,58 mln zł i były o 10,6% większe niż przed rokiem. Spółka opublikuje wyniki finansowe za cały rok20 marca.
W roku2017 w skład handlowej Grupy wchodziło 505 punktów handlowych. Oznacza to wzrost o 4% w stosunku do roku 2016. Z tego 249 placówek to sklepy w Polsce, 140 jest zlokalizowanych w innych państwach Unii Europejskiej a 116 – poza nią.
W 2018 spółka planuje optymalizację krajowych punktów sprzedażowych oraz otwarcia 30-40 nowych sklepów za granicą.