Aktualności

19.04.2018

TXM prezentuje skonsolidowane wyniki za 2017 r. Zarząd kontynuuje optymalizację biznesu - skupia się na poprawie sprzedaży i optymalizacji kosztów

TXM, największa polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje 2017 r. W tym okresie zaszły w Spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Wzmocniony na kluczowych stanowiskach zespół TXM przygotował plan i rozpoczął realizację działań poprawiających sprzedaż oraz przywracających sprawność operacyjną przy zoptymalizowanych kosztach. Wsparciem dla działań pozostaje rosnący rynek odzieży, którego najdynamiczniej rosnącym segmentem są właśnie dyskonty.

Nowy Zarząd Spółki rozpoczął w IV kwartale szereg inicjatyw, które mają skierować Spółkę na ścieżkę ponownego wzrostu i trwałej rentowności.

- Wspólnie zainicjowaliśmy działania, które – w co mocno wierzymy – będą lekiem na problemy, z którymi w 2017 r. borykała się Spółka. Mamy konkretny plan oraz zidentyfikowane obszary do poprawy. Ciężko pracujemy nad jakością asortymentu, sprawnością operacyjną oraz komunikacją z dotychczasowymi, jak i nowymi Klientami. Dużo uwagi poświęcamy też na dostosowanie kosztów funkcjonowania sieci do poziomu realizowanej sprzedaży. Te starania przełożą się na zwiększenie liczby kupujących w sklepach oraz wzrost sprzedaży w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni sklepów, a w konsekwencji doprowadzą do rentowności Spółki – mówi Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM.

Pomimo wzrostu przychodów o 2% r/r do 387 mln zł, TXM zanotował w roku 2017 stratę netto. Jednym z głównych powodów pogorszenia wyników był trudny proces wdrożenia nowego systemu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem klasy ERP, który miał miejsce w I i II kwartale ubiegłego roku. Spowodowało to istotne zaburzenia w funkcjonowaniu procesów logistycznych, a w konsekwencji zatowarowania sklepów. Obecnie system działa już poprawnie, umożliwiając implementację nowych rozwiązań zwiększających efektywność funkcjonowania biznesu.

Do kłopotów z wdrożeniem systemu dołożyła się niska atrakcyjność oferty oraz nieoptymalne zatowarowanie pomiędzy poszczególnymi formatami sklepów. Wymusiło to pogłębione wyprzedaże towaru w III kwartale, co jeszcze bardziej pogorszyło wynik. W końcówce roku2017 Zarząd skupił szczególną uwagę na tych dwóch obszarach.

- Poprawiający się cykl rotacji zapasów obrazuje, iż zarządzanie nimi jest konsekwentnie poprawiane. Jednocześnie wprowadzamy i intensyfikujemy procesy zwiększające marżę handlową, wśród których priorytetem jest zwiększenie udziału importu oraz precyzyjne i skuteczne planowanie cyklu życia produktu - mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM.

- Jednym z kluczowych zadań, jakie przed sobą postawiliśmy i które konsekwentnie realizujemy jest poprawa struktury i jakości asortymentu, którą już teraz dostrzegamy. Nastąpiła głęboka modyfikacja jego planowania i budowania, która uwzględnia nie tylko potrzeby zakupowe klientów, ale także ma za zadanie budowanie ich lojalności. Pracujemy również nad odbiorem naszej oferty wewnątrz sklepu, jak i na zewnątrz, stosując narzędzia visual merchandisingu oraz - w coraz większym stopniu - nowe kanały marketingowe - dodaje Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM.

Sieć TXM na koniec marca składała się z 399 sklepów własnych o łącznej powierzchni 106,2 tys. m2 i była o 3% większa niż na koniec marca 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, w Rumunii i na Słowacji.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

TXM

więcej o TXM

Główni akcjonariusze TXM deklarują chęć wsparcia Spółki kwotą minimum 25 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, ogłosił chęć pozyskania finansowania w celu przyspieszenia realizacji planu naprawczego. W związku z tym Spółka planuje emisję akcji oraz obligacji zamiennych na akcje. Będą one w pierwszej kolejności skierowane do wszystkich obecnych akcjonariuszy TXM. Zarówno Redan, jak i 21 Concordia zapowiedziały udział w emisji akcji oraz objęcie oferowanych obligacji. Cena emisyjna nowych akcji, jak i konwersji obligacji ma wynieść 2zł za akcję, co jest poziomem istotnie wyższym od obecnego kursu akcji TXM.

więcej

TXM osiągnął w maju 31 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w maju 2018 r. przychody w wysokości ok. 31 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 6% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w maju 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do maja, obroty Grupy TXM wyniosły 136 mln zł i były o 1% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

Pierwsze efekty nowej strategii TXM

TXM, największa polska sieć dyskontów odzieżowych, opublikował wyniki za I kwartał 2018 r. Zarządowi Spółki w okresie pierwszych trzech miesięcy tego rokuudało się powstrzymać spadki sprzedaży, podwyższyć marżę handlową oraz zdyscyplinować obszar kosztów.

więcej

Kolejny miesiąc ze wzrostem przychodów w TXM. Sprzedaż wzrosła w kwietniu o 6% r/r do 32 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w kwietniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 32 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 6% wyższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w kwietniu 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do kwietnia, obroty Grupy TXM wyniosły 105 mln zł i były o 3% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

Przychody TXM wzrosły w marcu o 9% r/r do 28 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w marcu 2018 r. przychody w wysokości ok. 28 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 9% wyższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w marcu 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do marca, obroty Grupy TXM wyniosły 73 mln zł i były o 2% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

TXM osiągnął w styczniu 24 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w styczniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 24 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 2% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w styczniu 2017 r. Warto zaznaczyć, że po uwzględnieniu mniejszej liczby dni handlowych w styczniu tego rokufaktycznie Spółka odnotowała nieznaczny wzrost sprzedaży.

więcej

Banki wierzą w zyski TXM

Zarząd TXM Textilmarket, polskiej sieci dyskontów odzieżowych, wypełni warunki zawieszające uruchomienia drugiej części limitu akredytywowego w banku ING oraz porozumiał się z bankami finansującymi ws. braku realizacji wskaźników finansowych.

więcej

TXM osiągnął w grudniu 47 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w grudniu 2017 r. przychody w wysokości ok. 47 mln zł. Tym samym sprzedaż Grupy osiągnęła o 2% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w grudniu 2016 r. W całym 2017 rokuobroty Grupy TXM wyniosły 381 mln zł i były o 1% wyższe niż rokwcześniej.

więcej

Sprzedaż TXM w listopadzie wzrosła o 4% r/r

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w listopadzie br. przychody w wysokości ok. 34 mln zł. Tym samym sprzedaż Grupy osiągnęła o 4% wyższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w listopadzie 2016 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do listopada, obroty Grupy TXM wyniosły 335 mln zł i były o 2% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

Nowy zespół zarządzający TXM przygotowuje i wdraża strategiczny plan działań

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje III kwartał 2017 r. W tym okresie zaszły w Spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Zespół TXM został wzmocniony na kluczowych stanowiskach przez doświadczonych menedżerów. Nowy Zarząd przygotowuje i rozpoczyna realizację działań wzmacniających sprzedaż oraz przywracających optymalną sprawność operacyjną. Już w III kwartale Grupa odnotowała poprawę wskaźników w niektórych obszarach. Wsparciem dla nowego planu działań jest rosnący rynek odzieży, którego najdynamiczniej rosnącym segmentem są dyskonty.

więcej

Nowy zarząd rozpoczął w październiku wdrażanie zmian

TXM Textilmarket – polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w październiku br. przychody w wysokości 36 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła nieznacznie niższą wartość (spadek o 1%) w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w październiku 2016 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do października, obroty Grupy TXM wyniosły 301 mln zł i były wyższe (wzrost o 2%) niż w analogicznym okresie 2016.

więcej