Aktualności

22.05.2018

Rekordowe wyniki Grupy R22 w III kwartale 2017/2018 rokufinansowego. Zysk netto wzrósł o 82,9% r/r

Notowana na GPW, grupa technologiczna R22 osiągnęła w III kwartale roku finansowego 2017/2018 ponad 29 mln zł przychodów. Oznacza to wzrost o 44,5% względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Grupa wypracowała 6,4 mln zł zysku EBITDA i 2,6 mln zł zysku netto, co jest wynikiem o odpowiednio 22,0% i 82,9% lepszym niż rok wcześniej.

W okresie styczeń-marzec 2018 r. Grupa zanotowała wzrost przychodów we wszystkich segmentach działalności. Przychody segmentu omnichannel communication wzrosły o 46% do 13,6 mln zł, natomiast przychody segmentu hosting wyniosły 11,6 mln zł i były o 65,9% wyższe niż rok wcześniej.

- „Trwający rok finansowy jest dla nas okresem przełomowym. W tym okresie przeprowadziliśmy ofertę publiczną akcji i zadebiutowaliśmy na głównym parkiecie GPW. Jednocześnie kontynuujemy działania konsolidujące rynek hostingu i komunikacji komercyjnej, tworząc silną grupę technologiczną. W mijającym okresie osiągnęliśmy rekordowe w skali Grupy wyniki finansowe, co jest efektem zarówno akwizycji, jak i silnego wzrostu organicznego.”
– powiedział Prezes R22, Jakub Dwernicki.

W samym III kwartale roku finansowego 2017/18, po znormalizowaniu wyników Grupy o wpływ akwizycji i konsolidacji nowych podmiotów, przychody wyniosły 29,3 mln zł, a zysk EBITDA 6,7 mln zł i był o 15,6% wyższy r/r. Przychody segmentu omnichannel communication wzrosły o 28,2%, w wynik EBITDA wzrósł o ponad 50% do 2,3 mln zł. W segmencie hostingu znormalizowane przychody wzrosły o 10%, a zysk EBITDA o 37,8%.

- „Konsekwentnie realizujemy założoną strategię dynamicznego wzrostu Grupy. Z sukcesem przejmujemy i konsolidujemy kolejne firmy, ale co jeszcze ważniejsze osiągamy równie dynamiczny wzrost organiczny. Umiejętne zarządzanie przejętymi markami sprawia, że poprawimy ARPU, a w kolejnych okresach spodziewamy się jeszcze wyższej dynamiki wzrostu.”
– dodał Robert Stasik, Wiceprezes R22.

W segmencie omnichannel communication Grupa zanotowała wzrost przychodów i wyniku EBITDA, o odpowiednio 90,7% i 78,1%, w okresie 9 miesięcy. Wzrost ten jest przede wszystkim efektem dynamicznego wzrostu ilości wysyłanych komunikatów e-mail i SMS za pomocą oferowanych przez grupę platform SaaS.

W segmencie hostingu Grupa pracuje nad integracja przejmowanych klientów oraz wzroście ARPU dzięki ujednoliceniu oferty i do sprzedaży usług dodatkowych. W roku2017/2018 Grupa pozyskała 70 tys. klientów hostingowych w wyniku przejęć oraz 2,7 tys. klientów dzięki działalności organicznej. Na koniec marca 2018 r. Grupa obsługiwała około 130 tys. klientów hostingowych i około 240 tys. domen.

W ujęci narastającym, w ciągu 9 miesięcy roku finansowego 2017/2018, Grupa osiągnęła 80,0 mln zł przychodów, co jest wynikiem o 55,6% lepszym r/r. Wynik EBITDA wyniósł 18,9 mln zł i był o 40,3% lepszy r/r, a wynik netto wyniósł 7,7 mln zł, co oznacza wzrost o 76,1% r/r. Uwzględniając konsolidację przejmowanych podmiotów od początku okresów sprawozdawczych, przychody wyniosłyby 85 mln zł (wzrost o 17,5% r/r), a zysk EBITDA 21,5 mln zł (wzrost o 11,4% r/r).

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

R22 SA

więcej o R22 SA

Dwucyfrowy wzrost liczby SMS-ów wysyłanych w Polsce

Grupa technologiczna R22 wysłała o 38,5% więcej SMS-ów w I kwartale 2018 r., w porównaniu do analogicznego okresu 2017 r. Spółki z Grupy R22 obsługują obecnie najwięcej wysyłek SMS w kraju. Pierwsze trzy miesiące tego rokuto kolejny okres intensywnego wzrostu wolumenów po zwyżce o 61,4% w 2017 r. i 54,6% w 2016 r. Wiadomości SMS to najbardziej popularny kanał komunikacji, z którego korzysta ponad 96% osób. – wynika z danych Grupy.

więcej

R22 razem z Google wdroży w Polsce SMS-y nowej generacji

Grupa technologiczna R22 notowana na GPW, przez spółkę zależną SerwerSMS Polska Sp. z o.o., jako jedyna firma w Polsce rozpoczęła współpracę z Google w zakresie wprowadzenia wiadomości RCS (Rich Communication Services), czyli tzw. sms-ów nowej generacji. Wprowadzenie usługi rewolucjonizującej komunikację za pomocą wiadomości, możliwe jest jeszcze w tym roku. W ocenie Spółki jej wdrożenie doprowadzi do znaczącego wzrostu efektywności kampanii promocyjnych prowadzonych przez jej klientów.

więcej