Aktualności

17.05.2018

Pierwsze efekty nowej strategii TXM

TXM, największa polska sieć dyskontów odzieżowych, opublikował wyniki za I kwartał 2018 r. Zarządowi Spółki w okresie pierwszych trzech miesięcy tego rokuudało się powstrzymać spadki sprzedaży, podwyższyć marżę handlową oraz zdyscyplinować obszar kosztów.

- Konsekwentnie wdrażamy nowa strategię – mówi Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM. - W krótkim okresie udało nam się powstrzymać i odwrócić negatywne trendy zarówno w obszarze sprzedaży, uzyskiwanej marży, jak i ponoszonych kosztów. To dowód na to, że wypracowana przez nas strategia i podjęte w jej ramach działania są słuszne – dodaje.

W marcu i kwietniu TXM poprawiał wyniki sprzedażowe o 6% w porównaniu do analogicznych okresów ubiegłego roku. Odbyło się to przy rosnącej marży handlowej oraz spadających kosztach.       

- Słuszny kierunek zmian w ofercie asortymentowej potwierdził kwiecień. W ubiegłym miesiącu po raz pierwszy dostępna była w pełni nowa, niewyprzedażowa oferta, która została bardzo dobrze przyjęta przez naszych Klientów – mówi Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM. - Musimy jednak pamiętać, iż zmiany w ofercie asortymentowej wymagają czasu, dlatego tym bardziej cieszą nas rezultaty osiągnięte w tak krótkim czasie. Wskazują one na potencjał jaki drzemie w zmianach asortymentowych, które z konsekwencją wprowadzamy –
dodaje.

- W kwietniu wdrożyliśmy również pierwszy etap nowej strategii komunikacyjnej z naszymi Klientami. Jej efekty są zadawalające, jednak widzimy dalszy potencjał doskonalenia narzędzi komunikacyjnych, które przełożą się na większą liczbę Klientów w naszych sklepach – mówi Marcin Gregorowicz.

- Oczywiście nie zapominamy o kosztach - kontynuujemy projekty optymalizujące nasze procesy, przyczyniając się tym samym do oszczędności. Ich wymierne efekty zobaczymy już w II kwartale - mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM.

Strategia mająca przywrócić Spółce trwałą rentowność oparta jest na działaniach mających na celu wzrost sprzedaży, wzrost marży handlowej, a także ograniczenie kosztów działalności.

- Jesteśmy przekonani, że kolejne okresy będą przynosiły poprawę wyników TXM. Dogłębna analiza sytuacji Spółki oraz precyzyjna redefinicja naszego Klienta pozwoliła nam nakreślić kompleksowy plan działań. Zdeterminowany Zespół w połączeniu z nową strategią to źródło sukcesu TXM w kolejnych okresach – dodaje Marcin Gregorowicz.

Sieć TXM na koniec kwietnia składała się z 398 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,9 tys. m2, analogicznej względem końca kwietnia 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

TXM

więcej o TXM

TXM rozpoczyna wdrażanie działań pogłębiających restrukturyzację sieci

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w listopadzie 2018 r. przychody w wysokości ok. 30 mln zł. W związku z niesatysfakcjonującymi wynikami sprzedaży w ostatnich miesiącach, Zarząd TXM podjął decyzję o pogłębieniu restrukturyzacji sieci, która ma przywrócić Spółce trwałą rentowność.

więcej

TXM redukuje koszty i poprawia wynik na sprzedaży o prawie 5 mln zł

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, opublikowała wyniki za III kwartał 2018 r. Narastająco w pierwszych trzech kwartałach br. Spółce udało się poprawić wynik przy nieco niższych przychodach niż przed rokiem. To efekt szeregu działań, które poprawiły marżę handlową oraz pozwoliły na wyraźną redukcję kosztów działalności Grupy. Jednocześnie Zarząd TXM zdecydował o modyfikacji kierunków działań na najbliższe 12 miesięcy.

więcej

TXM osiągnął w październiku 31 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, pomimo spadku przychodów ze sprzedaży o 13% r/r, wypracowała wolumen marży handlowej na niezmienionym poziomie. Wyższe obroty w 2017 rokubyły wynikiem intensywnych działań wyprzedażowych, które nie były prowadzone w roku bieżącym.

więcej

TXM osiągnął we wrześniu 29 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała we wrześniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 29 mln zł. W ujęciu narastającym, od stycznia do września, obroty Grupy wyniosły 248 mln zł i były o 6% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

TXM poprawia wynik na sprzedaży o ponad 4,5 mln zł

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, opublikowała wyniki za I półrocze 2018 r. W omawianym okresie Zarządowi TXM udało się poprawić wynik przy przychodach pozostających na niemal niezmienionym poziomie w ujęciu rocznym, tj. 166 mln zł. Poprawę Spółka zawdzięcza wzrostowi marży handlowej oraz ograniczeniu kosztów.

więcej

TXM osiągnął w sierpniu 28 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w sierpniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 28 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 12% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w sierpniu 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do sierpnia, obroty Grupy wyniosły 220 mln zł i były o 4% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

TXM pozyska z emisji akcji i obligacji 31,9 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, poinformował o sfinalizowaniu dokapitalizowania Spółki poprzez emisję akcji i obligacji o łącznej wartości 31,9 mln zł. Zarząd poinformował także o podpisaniu z bankami finansującymi umów zmieniających, które gwarantują Spółce utrzymanie linii kredytowych na kolejne 12 miesięcy.

więcej

Walne Zgromadzenie TXM za emisją akcji i obligacji

Walne Zgromadzenie TXM Textilmarket, polskiej sieci dyskontów odzieżowych, podjęło decyzję o emisji akcji serii G oraz emisji obligacji serii A zamiennych na akcję. Będą one w pierwszej kolejności skierowane do wszystkich obecnych akcjonariuszy TXM. Wcześniej, główni akcjonariusze, czyli Redan oraz 21 Concordia zapowiedziały udział w emisji akcji oraz objęcie oferowanych obligacji za łączną kwotę min. 25 mln zł. Planowane dokapitalizowanie Spółki ma na celu przyspieszenie realizacji planu naprawczego. Cena emisyjna nowych akcji, jak i konwersji obligacji wyniesie 2zł za akcję.

więcej

Główni akcjonariusze TXM deklarują chęć wsparcia Spółki kwotą minimum 25 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, ogłosił chęć pozyskania finansowania w celu przyspieszenia realizacji planu naprawczego. W związku z tym Spółka planuje emisję akcji oraz obligacji zamiennych na akcje. Będą one w pierwszej kolejności skierowane do wszystkich obecnych akcjonariuszy TXM. Zarówno Redan, jak i 21 Concordia zapowiedziały udział w emisji akcji oraz objęcie oferowanych obligacji. Cena emisyjna nowych akcji, jak i konwersji obligacji ma wynieść 2zł za akcję, co jest poziomem istotnie wyższym od obecnego kursu akcji TXM.

więcej

TXM osiągnął w maju 31 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w maju 2018 r. przychody w wysokości ok. 31 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 6% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w maju 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do maja, obroty Grupy TXM wyniosły 136 mln zł i były o 1% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

Kolejny miesiąc ze wzrostem przychodów w TXM. Sprzedaż wzrosła w kwietniu o 6% r/r do 32 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w kwietniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 32 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 6% wyższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w kwietniu 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do kwietnia, obroty Grupy TXM wyniosły 105 mln zł i były o 3% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

TXM prezentuje skonsolidowane wyniki za 2017 r. Zarząd kontynuuje optymalizację biznesu - skupia się na poprawie sprzedaży i optymalizacji kosztów

TXM, największa polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje 2017 r. W tym okresie zaszły w Spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Wzmocniony na kluczowych stanowiskach zespół TXM przygotował plan i rozpoczął realizację działań poprawiających sprzedaż oraz przywracających sprawność operacyjną przy zoptymalizowanych kosztach. Wsparciem dla działań pozostaje rosnący rynek odzieży, którego najdynamiczniej rosnącym segmentem są właśnie dyskonty.

więcej

Przychody TXM wzrosły w marcu o 9% r/r do 28 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w marcu 2018 r. przychody w wysokości ok. 28 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 9% wyższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w marcu 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do marca, obroty Grupy TXM wyniosły 73 mln zł i były o 2% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

TXM osiągnął w styczniu 24 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w styczniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 24 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 2% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w styczniu 2017 r. Warto zaznaczyć, że po uwzględnieniu mniejszej liczby dni handlowych w styczniu tego rokufaktycznie Spółka odnotowała nieznaczny wzrost sprzedaży.

więcej

Banki wierzą w zyski TXM

Zarząd TXM Textilmarket, polskiej sieci dyskontów odzieżowych, wypełni warunki zawieszające uruchomienia drugiej części limitu akredytywowego w banku ING oraz porozumiał się z bankami finansującymi ws. braku realizacji wskaźników finansowych.

więcej

TXM osiągnął w grudniu 47 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w grudniu 2017 r. przychody w wysokości ok. 47 mln zł. Tym samym sprzedaż Grupy osiągnęła o 2% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w grudniu 2016 r. W całym 2017 rokuobroty Grupy TXM wyniosły 381 mln zł i były o 1% wyższe niż rokwcześniej.

więcej

Sprzedaż TXM w listopadzie wzrosła o 4% r/r

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w listopadzie br. przychody w wysokości ok. 34 mln zł. Tym samym sprzedaż Grupy osiągnęła o 4% wyższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w listopadzie 2016 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do listopada, obroty Grupy TXM wyniosły 335 mln zł i były o 2% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

Nowy zespół zarządzający TXM przygotowuje i wdraża strategiczny plan działań

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje III kwartał 2017 r. W tym okresie zaszły w Spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Zespół TXM został wzmocniony na kluczowych stanowiskach przez doświadczonych menedżerów. Nowy Zarząd przygotowuje i rozpoczyna realizację działań wzmacniających sprzedaż oraz przywracających optymalną sprawność operacyjną. Już w III kwartale Grupa odnotowała poprawę wskaźników w niektórych obszarach. Wsparciem dla nowego planu działań jest rosnący rynek odzieży, którego najdynamiczniej rosnącym segmentem są dyskonty.

więcej

Nowy zarząd rozpoczął w październiku wdrażanie zmian

TXM Textilmarket – polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w październiku br. przychody w wysokości 36 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła nieznacznie niższą wartość (spadek o 1%) w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w październiku 2016 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do października, obroty Grupy TXM wyniosły 301 mln zł i były wyższe (wzrost o 2%) niż w analogicznym okresie 2016.

więcej