Aktualności

10.08.2018

Cherrypick Games publikuje wyniki za pierwsze półrocze. EBITDA wyższa o 22,8 % r/r

Cherrypick Games, notowany na NewConnect developer gier mobilnych, wypracował w pierwszym półroczu 2,5 mln zł EBITDA, oznacza to blisko 23 % wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Przychody netto ukształtowały się na poziomie 7,6 mln zł, a zysk netto wyniósł 1,4 mln zł – to wyniki wyższe o odpowiednio 8,8 % i 11,2 % w stosunku do pierwszego półrocza 2017 roku. Od lipca testowany jest największy projekt studia – My Beauty Spa & Stories. Dziś do soft-launch trafił kolejny tytuł dedykowany kobietom – Project Fame. Pod koniec rokuspółka chce przenieść notowania na rynek główny GPW.

- Wyniki, które wypracowaliśmy w pierwszym półroczu są zgodne z naszymi założeniami. Wciąż procentuje umowa podpisana z Kuu Huub. Dzięki sprzedaży praw do gry My Hospital fińskiej spółce, mogliśmy w bardzo krótkim czasie rozpocząć pracę nad nowymi projektami. Aktualnie testujemy i ulepszamy dwa tytuły, które chcemy wydać do końca roku: My Beaty Spa & Stories i Project Fame. Już teraz wiemy, że obydwa projekty wyróżniają się ponadprzeciętnymi wskaźnikami. Do czasu ich premier będziemy je udoskonalać, aby w pełni spełniły oczekiwania naszych graczy. – informuje prezes Cherrypick Games Marcin Kwaśnica.

W drugim kwartale 2018 rokuprzychody spółki wyniosły 4,3 mln zł i były wyższe w porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego rokuo 25,9 % W tym czasie wynik EBITDA i EBIT wzrosły o odpowiednio o 59,8 % i 60,5 % Wynik netto był niższy o 8,6 % i ukształtował się na poziomie 0,4 mln zł. – W II kwartale rozpoczęliśmy realizację programu opcji na akcje dla kluczowych pracowników i współpracowników. Zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości, rozpoznajemy koszty programu w wartości godziwej, jednocześnie zwiększając kapitały własne Spółki oraz koszty wynagrodzeń w danym okresie. Głównym celem programu jest silniejsze motywowanie pracowników do zwiększenia wartości firmy dla akcjonariuszy oraz wprowadzenie czynnika pozwalającego na utrzymanie w długim terminie kluczowych dla Spółki osób. – informuje Przemysław Gadomski, przewodniczący Rady Nadzorczej Cherrypick Games.
 
Dziś do soft-launch trafił Project Fame – nowa  gra studia z popularnego gatunku idle clicker   – Gracz poprzez wykonanie prostej czynności klikania przycisku, zdobywa nagrody i bonusy, za które może kupić m.in. atrakcyjne przedmioty lub dodatkowe umiejętności przydatne w czasie rozgrywki. Gatunek dość nieoczekiwanie zdobył olbrzymią popularność wśród graczy, dlatego postanowiliśmy stworzyć dla nich naszą propozycję clickera. – informuje Marcin Kwaśnica.

Zanim Project Fame trafił do soft-launch przeszedł pierwsze testy, podczas których studio sprawdziło zainteresowanie graczy tytułem, wyświetlając jego reklamę w wybranych kanałach. – Wyniki, które uzyskał Project Fame są bardzo dobre. Wskaźnik pokazujący zainteresowanie graczy naszym projektem (Engagement rate), wyniósł 95 % Aż 67,5 % użytkowników chciało pobrać grę, widząc tylko jej reklamę (click to install). To wyniki zdecydowanie lepsze od średniej dla tego typu produktów. – dodaje Marcin Kwaśnica.

W Project Fame gracz wcieli się w postać młodej businesswoman, która stawia swoje pierwsze kroki w budowaniu własnego imperium pełnego luksusowych kurortów, ekskluzywnych butików i salonów SPA. Użytkownik będzie rywalizował z innymi graczami o tytuł najjaśniejszej gwiazdy biznesu wprost z Hollywoodzkich bulwarów. Tytuł trafi na rynek w IV kwartale br.

Do końca rokuCherrypick Games chce także wydać My Beauty Spa: Stars & Stories – grę bazującą na sprawdzonych założeniach My Hospital, która dzięki milionowym pobraniom, osiągnęła wielki sukces monetyzacyjny. Zadaniem gracza będzie zarządzanie luksusowym kompleksem SPA: rozbudowa placówki o kolejne pokoje zabiegowe, opracowywanie co raz to nowszych ekologicznych kosmetyków oraz nawiązywanie relacji z pracownikami.  Od lipca gra testowana jest w soft-launch na kilku rynkach. Już teraz wskaźnik User Aqusition jest o prawie połowę lepszy od tego, który w analogicznym okresie testów osiągnął My Hospital. Najbliższe tygodnie spółka poświęci na analizę poziomu retencji gry oraz  dopracowanie modelu monetyzacji. Premiera gry planowana jest w III kwartale br.

W I kwartale 2019 rokupremierę będzie miał projekt z gatunku visual novel – Crime Stories. Twórcy gry zaplanowali dla graczy mroczne thrillery, kryminały pełne tajemniczych historii, oraz wątki romantyczne. Kluczowym autorem książek do gry jest znana pisarka Lisa Brunette, autorka narracji do Choices, gry która od wydania wygenerowała ok. 120 mln USD.

Pod koniec rokuspółka chce przenieść notowania na rynek główny GPW.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Cherrypick Games SA

więcej o Cherrypick Games SA

My Beauty Spa: Stars & Stories trafił do soft-launch Cherrypick Games testuje swój największy produkt

My Beauty Spa: Stars & Stories – największa gra warszawskiego Cherrypick Games – trafiła do fazy soft-lauch. Pierwsze przeprowadzone przez studio testy, wypadły znacznie powyżej oczekiwań dewelopera. Gra bazuje na sprawdzonych założeniach najbardziej znanego tytułu studia – My Hospital, który dzięki milionowym pobraniom, osiągnął wielki sukces monetyzacyjny. Deweloper liczy, że My Beauty Spa: Stars & Stories powtórzy sukces dotychczasowego hitu spółki.

więcej

Dziś globalne wydanie najnowszej gry Cherrypick Games – MatchUp Friends

Do sklepów Apple i Google na całym świecie trafił dziś pierwszy w tym rokutytuł warszawskiego studia Cherrypick Games – MatchUp Friends. To familijna gra w dobrze znanej formule MEMORY, w której gracze ćwiczą swoją pamięć i rywalizują z przeciwnikiem w czasie rzeczywistym. W produkcie zastosowano najnowsze rozwiązanie firmy Amazon, które pozwala łączyć ze sobą graczy z całego świata.

więcej

21 czerwca swoją premierę będzie miał pierwszy z czterech tegorocznych tytułów zapowiedzianych przez warszawskie studio Cherrypick Games – MatchUp Friends. To mieszanka dobrze znanej gry MEMORY z formułą player versus player (pvp) realizowanej w czasie rzeczywistym. Od marca tytuł znajduje się w fazie soft-launchu.

21 czerwca swoją premierę będzie miał pierwszy z czterech tegorocznych tytułów zapowiedzianych przez warszawskie studio Cherrypick Games – MatchUp Friends. To mieszanka dobrze znanej gry MEMORY z formułą player versus player (pvp) realizowanej w czasie rzeczywistym. Od marca tytuł znajduje się w fazie soft-launchu.

więcej

Projekt Cherrypick Games z dofinansowaniem od NCBiR

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent gier free-to-play, otrzyma dofinansowanie od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Projekt developera dotyczy opracowania inteligentnej platformy do analizy środowiska gry i zachowań użytkowników gier typu freemium. Wartość dotacji opiewa na ponad 2,6 mln zł, spółka otrzyma ją w ramach Programu Inteligentny Rozwój 2014-2020. Całkowity koszt projektu szacowany jest na 3,6 mln zł.

więcej

Cherrypick Games przyspiesza produkcję gry „Crime Stories”

Cherrypick Games rozpoczęło prace nad nową grą dla kobiet o roboczym tytule „Crime Stories”, która będzie kolejnym kluczowym projektem spółki po „My Hospital” i "My Beauty Spa: Stars & Stories". Zgodnie z Memorandum Informacyjnym produkcja gry zaplanowana była na 2019 r., jednak dzięki udanej komercjalizacji „My Hospital”, zespół rozpocznie prace rokwcześniej.

więcej

Trzech na czterech graczy, którzy grają w mobilny hit „My Hospital”, to kobiety. Polska firma pomaga zmienić wizerunek gracza, a od niedawna wykorzystuje rosnącą popularność swojej produkcji, żeby edukować w zakresie walki z rakiem piersi.

Trzech na czterech graczy, którzy grają w mobilny hit „My Hospital”, to kobiety. Polska firma pomaga zmienić wizerunek gracza, a od niedawna wykorzystuje rosnącą popularność swojej produkcji, żeby edukować w zakresie walki z rakiem piersi.

więcej

„My Hospital” pobrany już 7,7 mln razy

Gra „My Hospital” została już pobrana ponad 7,7 mln razy. Sztandarowa produkcja warszawskiego Cherrypick Games bawi graczy z ponad 200 krajów. Jej sukces przełożył się na wyniki finansowe spółki, która planuje jeszcze w tym rokuprzenieść notowania swoich akcji na główny rynek GPW.

więcej

Cherrypick Games podnosi prognozę finansową

Rosnąca popularność gry „My Hospital” sprawiła, że Cherrypick Games zanotuje w tym rokulepsze wyniki finansowe niż prognozowane wcześniej. Spółka podniosła prognozę zysku EBITDA na 2017 r. z 4,4 mln zł do 6,1 mln zł.

więcej

Cherrypick Games wspiera National Breast Cancer Foundation

Cherrypick Games został oficjalnym partnerem National Breast Cancer Foundation, organizacji wspierającej badania raka piersi oraz kobiety walczące z tą chorobą. Warszawskie studio to m.in. autor bardzo popularnej gry „My Hospital” w której gracze zarządzają własną placówką medyczną, a także prowadzą badania nad nowymi lekami.

więcej

Cherrypick Games rusza na Giełdę

Producent i wydawca gier Free2Play Cherrypick Games SA już niedługo może zadebiutować na rynku NewConnect. Spółka planuje pozyskać do 2,5 mln euro z emisji nowych akcji serii B. Środki zostaną przeznaczone na wsparcie sprzedaży i produkcję nowych gier. Obecnie Cherrypick pracuje nad dwoma takimi projektami.

więcej