Aktualności

24.08.2018

Grupa R22 inwestuje w software house i rozwija globalne produkty technologiczne

Vercom, spółka z grupy technologicznej R22, oferująca usługi w obszarze omnichannel communication, inwestuje w Appchance – działający na rynkach międzynarodowych software house. Vercom podpisał umowę inwestycyjną, na podstawie której w tym rokuobejmie 23 % udziałów, a dzięki kolejnym transakcjom udział ten może wzrosnąć do 64 % Inwestycja pozwoli Grupie na rozszerzenie kompetencji w technologiach mobilnych i zaoferowanie klientom nowych produktów i usług, sprzedawanych globalnie w modelu SaaS.

Zespół Appchance zrealizował kilkadziesiąt projektów w obszarze technologii mobilnych, IOT, mobile ecommerce dla klientów z USA, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Indonezji i Polski. Ich realizacje były wielokrotnie nagradzane m.in. w konkursach Mobile Trends Awards oraz 50 most creative in business. Software house stworzył m.in. aplikację dietetyczną firmowaną przez Annę Lewandowską.

- Dzięki inwestycji w Appchance uzupełnimy kompetencje Grupy R22 w obszarze technologii mobilnych. W ciągu ostatnich lat z sukcesem zrealizowali kilkadziesiąt projektów mobilnych i technologicznych dla klientów z całego świata. Liczymy na wzajemne synergie, które pozwolą nam  wprowadzić na rynek nowe rozwiązania. – powiedział Jakub Dwernicki.

Zespół Appchance tworzy 40 wysokiej klasy programistów kierowanych przez zaangażowany i doświadczony zespół managerski. Przychody spółki rosną w tempie około 100 % r/r. W ciągu siedmiu miesięcy 2018 r. (styczeń-lipiec) spółka osiągnęła 2,2 mln zł przychodów,  w porównaniu do 1,2 mln zł w analogicznym okresie 2017 r. oraz prawie 2,6 mln zł w całym ubiegłym roku. Vercom obejmie 23 % udziałów, za które zapłaci 1,15 mln zł, z czego większość wpłynie do spółki. Na podstawie umowy inwestycyjnej, w przyszłym rokuVercom obejmie nowe udziały w Appchance, dzięki czemu ich udział wzrośnie do 39 % Dodatkowo Vercom ma opcję nabycia kolejnych 25 % spółki, co oznacza, że w perspektywie najbliższych 3 lat może objąć 64 % udziałów. Dokapitalizowanie odbędzie się przy założeniu utrzymania dynamicznego tempa rozwoju biznesu software house oraz stworzeniu produktu w modelu SaaS, generującego miesięczne przychody na poziomie kilkuset tysięcy miesięcznie.   

- Zespół specjalistów Appchance otwiera przed nami szersze perspektywy rozwoju. Wspólnie chcemy tworzyć nowe produkty wielokanałowej komunikacji, udostępniane w modelu SaaS i skierowane na globalny rynek. Już teraz myślimy o konkretnych rozwiązaniach z zakresu technologii mobilnych, wykorzysujących komunikaty push oraz boty. To rozwiązania o potencjale generowania przychodów miesięcznych w wysokości kilkuset tysięcy złotych. – dodał Krzysztof Szyszka, prezes Vercom.

Dzięki obecności w Grupie R22, Appchance zyska dostęp do szerokiego portfolio klientów Grupy, dużych przedsiębiorstw oraz małych i średnich firm. Otrzyma również wsparcie w rozwoju działalności software house.

- Wierzymy, że dzięki doświadczeniu biznesowemu naszych partnerów, know-how w zakresie komercjalizacji produktów i wsparciu finansowemu, będziemy mogli utrzymać tempo wzrostu software house oraz rozwijać nowe produkty o dużym, globalnym potencjale. Wspólnie chcemy inwestować w nowe rozwiązania, jednak nie zapominamy o naszej podstawowej działalności programistycznej i tworzeniu aplikacji. Nasi obecni klienci są dla nas priorytetem, a ich obsługa będzie co najmniej na tym samym, a nawet wyższym poziomie. – powiedział Miłosz Wójcik, prezes Appchance.

Zespół Appchance poza współpracą w zakresie nowych produktów komunikacji mobilnej będzie rozwijać działalność w obszarze software house. Dzięki wsparciu Grupy R22 możliwy będzie jeszcze szybszy rozwój tego segmentu oraz intensyfikacja ekspansji zagranicznej.

W bogatym portfolio realizacji Appchance znajduje się m.in. aplikacja sklepu x-kom (nagrodzona tytułem Best m-commerce of 2017 w konkursie Mobile Trends Award), aplikacja Click2GO, SPRT, Diet & Training by Ann, MyPhsar.

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

R22 SA

więcej o R22 SA

Grupa R22 wypracowała rekordową sprzedaż w segmencie hostingu

Segment hostingu R22 osiągnął w styczniu sprzedaż w wysokości 6,7 mln zł. To najwyższa wartość w historii Grupy, wyższa o ponad 50 % niż w styczniu 2018 r. oraz ponad 6 % wyższa niż w poprzednim rekordowym miesiącu, tj. październiku 2018 r. Wzrost sprzedaży został osiągnięty dzięki większej bazie klientów oraz wzrostowi sprzedaży na klienta. Jest to efekt organicznego pozyskania nowych klientów, optymalizacji oferty, sprzedaży usług dodatkowych oraz przeprowadzonych akwizycji na polskim i rumuńskim rynku.

więcej

Grupa R22 planuje wydać do 5 mln zł na skup akcji własnych

Zarząd R22, technologicznej grupy notowanej na GPW rekomenduje Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy przeprowadzenie skupu do 350 tys. akcji własnych. Stanowią one prawie 2,5 % wszystkich akcji spółki. Proponowana maksymalna cena jednej akcji wynosi 25,00 zł, a wartość całego programu to 5 mln zł. Dodatkowo, władze spółki chcą wypłacić dywidendę za rokkończący się 30 czerwca 2019 r.

więcej

Grupa R22 zanotowała rekordowe miesięczne przychody w segmencie omnichannel

Notowana na GPW grupa technologiczna R22 wypracowała w listopadzie 5,7 mln zł przychodów w segmencie omnichannel communication. Spółka osiągnęła rekordowy wynik, który jest wyższy o około 25 % niż średnie miesięczne przychody w pierwszym kwartale 2018/2019 rokufinansowego. Bardzo dobra sprzedaż segmentu to skutek efektywnego wykorzystania rosnącego rynku e-commerce oraz wzmożonego sezonu sprzedażowego w całym handlu.

więcej

R22 kontynuuje dynamiczny wzrost wyników. Grupa zbudowała kompleksową ofertę wspierającą obecność firm w Internecie oraz komunikację z klientami

Technologiczna grupa R22 osiągnęła w I kwartale 2018/2019 rokuobrotowego 31,0 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 34,5 % względem ubiegłego roku. Znormalizowany wynik EBITDA wyniósł 8,1 mln zł, a zysk netto 3,7 mln zł – wzrost o 27,8 % W I kwartale Grupa rozpoczęła zagraniczną ekspansję na rumuńskim rynku, poprzez przejęcie trzech spółek hostingowych oraz zainwestowała w Appchance, a już w II kwartale sfinalizowała umowę inwestycyjną w globalne narzędzie marketing automation User.com.

więcej

Rekordowa sprzedaż segmentu hostingu R22

Segment hostingu R22 osiągnął w październiku sprzedaż w wysokości 6,3 mln zł. To najwyższa wartość w historii Grupy i wzrost o 150 % względem października 2017 r. Na wzrost sprzedaży wpływ miało pozyskanie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży usług dodatkowych, wzrost ARPU oraz akwizycje w Polsce i Rumunii. Grupa istotnie poprawiła wskaźnik jakości obsługi i satysfakcji klientów, który w październiku wyniósł bardzo wysokie 56 punktów.

więcej

PFR TFI wspiera ekspansję R22 w Rumunii

Spółka z Grupy R22 podpisała z Funduszem Ekspansji Zagranicznej FIZ AN, zarządzanym przez PFR TFI, umowę pożyczki o wartości 2,1 mln euro na sfinansowanie inwestycji w rumuńskie spółki działające w obszarze hostingu i domen. To istotna część finansowania w ramach pierwszego etapu konsolidacji rynku w Rumunii. Grupa podpisała już umowy nabycia podmiotów działających pod markami mxHost, xServers oraz Gazduire Web, dzięki którym zdobyła pozycję lidera i 15 % udziału w rumuńskiej branży hostingu i domen. R22 prowadzi negocjacje w zakresie kolejnych transakcji, w efekcie których udział spółki w rynku wzrośnie do około 20 % jeszcze w 2018 r.

więcej

R22 liderem rynku hostingu i domen w Rumunii

R22, notowany na GPW holding spółek technologicznych, zawarł umowy nabycia dwóch kolejnych spółek rumuńskich i osiągnął pozycję lidera w tym kraju. Przejęte spółki, działające pod markami mxHost i xServers, należą do pięciu największych podmiotów w branży na lokalnym rynku. Dzięki realizacji trzech akwizycji o łącznej wartości 5,3 mln EUR, Grupa posiada 15 % udziałów w rynku. Jednocześnie R22 planuje kolejne akwizycje, które pozwolą na umocnienie pozycji lidera w Rumunii i wzrost udziału do poziomu 20 % do końca roku, a docelowo do ponad 30 %

więcej

R22 z dwucyfrowym wzrostem wyników w 2017/2018 roku. Zysk netto wyższy o ponad 63 %

Grupa R22, notowany na GPW holding spółek technologicznych, osiągnął w 2017/2018 rokufinansowym 110,6 mln zł przychodów i 10,5 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrost o odpowiednio 49,2 % i 63,1 % w porównaniu do poprzedniego roku. W tym czasie wynik EBITDA wyniósł 25,0 mln zł i był wyższy od zanotowanego poprzednio o 28,4 % Spółka konsekwentnie realizuje strategię rozwoju organicznego i zwiększa skalę działalności poprzez akwizycje.

więcej

R22 celuje w pozycję lidera hostingu i domen w Rumunii

R22, notowany na GPW holding spółek technologicznych, przejmuje rumuński Gazduire Web SRL i ustalił warunki inwestycji w dwa kolejne podmioty. Tym samym zdobędzie pozycję lidera w branży hostingu i domen w tym kraju, osiągając ponad 15 % udziałów w rynku. Spółki będące przedmiotem transakcji obsługują obecnie blisko 30.000 klientów i ponad 50.000 domen. W swojej ofercie posiadają m.in. usługi hostingowe, domeny, certyfikaty SSL i serwisy dedykowane. R22 ma w planach kolejne akwizycje, które pozwolą na umocnienie pozycji lidera na tym rynku i wzrost udziału do końca rokudo poziomu 20 % a docelowo do ponad 30 %

więcej

Dwucyfrowy wzrost liczby SMS-ów wysyłanych w Polsce

Grupa technologiczna R22 wysłała o 38,5% więcej SMS-ów w I kwartale 2018 r., w porównaniu do analogicznego okresu 2017 r. Spółki z Grupy R22 obsługują obecnie najwięcej wysyłek SMS w kraju. Pierwsze trzy miesiące tego rokuto kolejny okres intensywnego wzrostu wolumenów po zwyżce o 61,4% w 2017 r. i 54,6% w 2016 r. Wiadomości SMS to najbardziej popularny kanał komunikacji, z którego korzysta ponad 96% osób. – wynika z danych Grupy.

więcej

R22 razem z Google wdroży w Polsce SMS-y nowej generacji

Grupa technologiczna R22 notowana na GPW, przez spółkę zależną SerwerSMS Polska Sp. z o.o., jako jedyna firma w Polsce rozpoczęła współpracę z Google w zakresie wprowadzenia wiadomości RCS (Rich Communication Services), czyli tzw. sms-ów nowej generacji. Wprowadzenie usługi rewolucjonizującej komunikację za pomocą wiadomości, możliwe jest jeszcze w tym roku. W ocenie Spółki jej wdrożenie doprowadzi do znaczącego wzrostu efektywności kampanii promocyjnych prowadzonych przez jej klientów.

więcej