Aktualności

20.09.2018

TXM poprawia wynik na sprzedaży o ponad 4,5 mln zł

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, opublikowała wyniki za I półrocze 2018 r. W omawianym okresie Zarządowi TXM udało się poprawić wynik przy przychodach pozostających na niemal niezmienionym poziomie w ujęciu rocznym, tj. 166 mln zł. Poprawę Spółka zawdzięcza wzrostowi marży handlowej oraz ograniczeniu kosztów.

- Jesteśmy zadowoleni, że w II kwartale ponownie udało nam się poprawić osiąganą marżę. To efekt m.in. ciągłego zwiększania udziału importu bezpośredniego w zakupach towarów oraz zmiany w sposobie zarządzania cyklem życia produktu. Proces przebudowy asortymentu jest kontynuowany - widzimy pierwsze, pozytywne efekty – mówi Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM SA

Zarząd TXM wierzy, że kolejne miesiące przyniosą poprawę sprzedaży dzięki środkom pozyskanym z emisji akcji i obligacji. Niemal w całości wzmocniły one kapitał obrotowy, co pozwala Spółce systematycznie zwiększać moce zakupowe, a tym samym poprawiać swoją ofertę asortymentową.

- Kapitał pozyskany pod koniec sierpnia już zaczyna pracować. Priorytetem jest poprawa dostępności  asortymentu oferowanego w sklepach stacjonarnych oraz e-commerce. Jesteśmy przekonani, że zwiększymy w ten sposób sprzedaż, gdyż to właśnie utrudnienia w pozyskaniu towaru stoją za niesatysfakcjonującymi wynikami sprzedaży w lipcu i sierpniu. Wchodzimy w dynamiczny okres zatowarowania atrakcyjnej oferty na IV kwartał i 2019 rok. Liczymy, że pozwoli nam to na skokową poprawę wyników
– mówi Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM.

TXM konsekwentnie redukuje koszty i utrzymuje dyscyplinę w tym zakresie. Wyraźnie spadły wydatki na działanie centrali, Spółce udało się także obniżyć koszty sieci sprzedaży. W wyniku optymalizacji, przy niemal identycznym poziomie przychodów, zdecydowanej poprawie uległ wynik EBITDA, który był o 4,2 mln zł lepszy niż w I półroczu 2017 r.

- Po podjęciu decyzji o wstrzymaniu rozwoju sieci, skupiliśmy się na poprawie sprzedaży, marży oraz redukcji kosztów działalności. W dwóch ostatnich elementach strategii już teraz widzimy wyraźną poprawę. Ciężko pracujemy nad naszą ofertą, by zachęcić klientów do odwiedzania naszych sklepów. Wierzymy, że IV kwartał będzie dla nas udany - mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM.

Sieć TXM na koniec sierpnia składała się z 390 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,6 tys. m2 i była o 0,2% wyższa niż na koniec sierpnia 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

TXM

więcej o TXM

TXM osiągnął we wrześniu 29 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała we wrześniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 29 mln zł. W ujęciu narastającym, od stycznia do września, obroty Grupy wyniosły 248 mln zł i były o 6% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

TXM osiągnął w sierpniu 28 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w sierpniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 28 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 12% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w sierpniu 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do sierpnia, obroty Grupy wyniosły 220 mln zł i były o 4% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

TXM pozyska z emisji akcji i obligacji 31,9 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, poinformował o sfinalizowaniu dokapitalizowania Spółki poprzez emisję akcji i obligacji o łącznej wartości 31,9 mln zł. Zarząd poinformował także o podpisaniu z bankami finansującymi umów zmieniających, które gwarantują Spółce utrzymanie linii kredytowych na kolejne 12 miesięcy.

więcej

Walne Zgromadzenie TXM za emisją akcji i obligacji

Walne Zgromadzenie TXM Textilmarket, polskiej sieci dyskontów odzieżowych, podjęło decyzję o emisji akcji serii G oraz emisji obligacji serii A zamiennych na akcję. Będą one w pierwszej kolejności skierowane do wszystkich obecnych akcjonariuszy TXM. Wcześniej, główni akcjonariusze, czyli Redan oraz 21 Concordia zapowiedziały udział w emisji akcji oraz objęcie oferowanych obligacji za łączną kwotę min. 25 mln zł. Planowane dokapitalizowanie Spółki ma na celu przyspieszenie realizacji planu naprawczego. Cena emisyjna nowych akcji, jak i konwersji obligacji wyniesie 2zł za akcję.

więcej

Główni akcjonariusze TXM deklarują chęć wsparcia Spółki kwotą minimum 25 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, ogłosił chęć pozyskania finansowania w celu przyspieszenia realizacji planu naprawczego. W związku z tym Spółka planuje emisję akcji oraz obligacji zamiennych na akcje. Będą one w pierwszej kolejności skierowane do wszystkich obecnych akcjonariuszy TXM. Zarówno Redan, jak i 21 Concordia zapowiedziały udział w emisji akcji oraz objęcie oferowanych obligacji. Cena emisyjna nowych akcji, jak i konwersji obligacji ma wynieść 2zł za akcję, co jest poziomem istotnie wyższym od obecnego kursu akcji TXM.

więcej

TXM osiągnął w maju 31 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w maju 2018 r. przychody w wysokości ok. 31 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 6% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w maju 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do maja, obroty Grupy TXM wyniosły 136 mln zł i były o 1% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

Pierwsze efekty nowej strategii TXM

TXM, największa polska sieć dyskontów odzieżowych, opublikował wyniki za I kwartał 2018 r. Zarządowi Spółki w okresie pierwszych trzech miesięcy tego rokuudało się powstrzymać spadki sprzedaży, podwyższyć marżę handlową oraz zdyscyplinować obszar kosztów.

więcej

Kolejny miesiąc ze wzrostem przychodów w TXM. Sprzedaż wzrosła w kwietniu o 6% r/r do 32 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w kwietniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 32 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 6% wyższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w kwietniu 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do kwietnia, obroty Grupy TXM wyniosły 105 mln zł i były o 3% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

TXM prezentuje skonsolidowane wyniki za 2017 r. Zarząd kontynuuje optymalizację biznesu - skupia się na poprawie sprzedaży i optymalizacji kosztów

TXM, największa polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje 2017 r. W tym okresie zaszły w Spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Wzmocniony na kluczowych stanowiskach zespół TXM przygotował plan i rozpoczął realizację działań poprawiających sprzedaż oraz przywracających sprawność operacyjną przy zoptymalizowanych kosztach. Wsparciem dla działań pozostaje rosnący rynek odzieży, którego najdynamiczniej rosnącym segmentem są właśnie dyskonty.

więcej

Przychody TXM wzrosły w marcu o 9% r/r do 28 mln zł

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w marcu 2018 r. przychody w wysokości ok. 28 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 9% wyższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w marcu 2017 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do marca, obroty Grupy TXM wyniosły 73 mln zł i były o 2% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

TXM osiągnął w styczniu 24 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w styczniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 24 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 2% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w styczniu 2017 r. Warto zaznaczyć, że po uwzględnieniu mniejszej liczby dni handlowych w styczniu tego rokufaktycznie Spółka odnotowała nieznaczny wzrost sprzedaży.

więcej

Banki wierzą w zyski TXM

Zarząd TXM Textilmarket, polskiej sieci dyskontów odzieżowych, wypełni warunki zawieszające uruchomienia drugiej części limitu akredytywowego w banku ING oraz porozumiał się z bankami finansującymi ws. braku realizacji wskaźników finansowych.

więcej

TXM osiągnął w grudniu 47 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w grudniu 2017 r. przychody w wysokości ok. 47 mln zł. Tym samym sprzedaż Grupy osiągnęła o 2% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w grudniu 2016 r. W całym 2017 rokuobroty Grupy TXM wyniosły 381 mln zł i były o 1% wyższe niż rokwcześniej.

więcej

Sprzedaż TXM w listopadzie wzrosła o 4% r/r

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w listopadzie br. przychody w wysokości ok. 34 mln zł. Tym samym sprzedaż Grupy osiągnęła o 4% wyższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w listopadzie 2016 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do listopada, obroty Grupy TXM wyniosły 335 mln zł i były o 2% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

więcej

Nowy zespół zarządzający TXM przygotowuje i wdraża strategiczny plan działań

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje III kwartał 2017 r. W tym okresie zaszły w Spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Zespół TXM został wzmocniony na kluczowych stanowiskach przez doświadczonych menedżerów. Nowy Zarząd przygotowuje i rozpoczyna realizację działań wzmacniających sprzedaż oraz przywracających optymalną sprawność operacyjną. Już w III kwartale Grupa odnotowała poprawę wskaźników w niektórych obszarach. Wsparciem dla nowego planu działań jest rosnący rynek odzieży, którego najdynamiczniej rosnącym segmentem są dyskonty.

więcej

Nowy zarząd rozpoczął w październiku wdrażanie zmian

TXM Textilmarket – polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w październiku br. przychody w wysokości 36 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła nieznacznie niższą wartość (spadek o 1%) w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w październiku 2016 r. W ujęciu narastającym, od stycznia do października, obroty Grupy TXM wyniosły 301 mln zł i były wyższe (wzrost o 2%) niż w analogicznym okresie 2016.

więcej