Aktualności

31.10.2018

Oferta pre-IPO Klabater SA zakończona sukcesem

Wydawca i producent gier komputerowych i konsolowych – Klabater SA pozyskał w ramach oferty prywatnej od inwestorów 4 mln zł. Środki z emisji zostaną przeznaczone m.in. na rozwój spółki – rozbudowę działów wydawniczego i portingu, pozyskanie IP o globalnym potencjale oraz zwiększenie zespołu deweloperskiego pracującego nad grą Crossroads Inn. Spółka w pierwszym półroczu przyszłego rokuchce zadebiutować na rynku New Connect.

- To bardzo ważny moment dla naszej spółki, grono naszych akcjonariuszy poszerzyło się o 32 inwestorów indywidualnych i finansowych. Bardzo się cieszymy i dziękujemy im za zaufanie, którym nas obdarzyli. Mamy jasno sprecyzowany plan działania – wiemy gdzie chcemy być za kilka lat i czego potrzebujemy, aby osiągnąć sukces. Dołożymy wszelkich starań, aby zrealizować przyjęte cele i dowieść, że nasza strategia rozwoju spółki oparta o połączenie modelu wydawniczego z produkcyjnym jest słuszna. – informuje CEO Klabater SA, Michał Gembicki.

Spółka w ramach pre-IPO pozyskała 4 mln zł – najwięcej – bo 1,5 mln przeznaczy na zakup IP o już ugruntowanym globalnym potencjale rynkowym i dewelopment na jego podstawie gry wideo z trybem dla graczy pojedynczych i sieciowych (multiplayer) na platformy PC i konsolowe. 1,2 mln spółka wydać chce na rozwój własnego IP i zespołu deweloperskiego, pracującego nad projektem Crossroads Inn. Pozostałe 1,3 mln zł wzmocni spółkę w obszarze portingu gier (przeniesienie istniejącego kodu gry na inną platformę) i wydawniczym. 

Doradcą finansowym i doradcą ds. komunikacji spółki w procesie pre-IPO był Inner Corp. Kancelaria SSW oraz autoryzowany doradca Partners&Ventures będą odpowiadały za wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect. Debiut planowany jest w pierwszym półroczu 2019 r.  Audytorem spółki jest PKF.

- Jesteśmy gotowi dołączyć do grona spółek publicznych. Będziemy się rozwijać w trzech głównych obszarach: jako globalny wydawca gier, w obszarze produkcji gier i usługach dla deweloperów. Założyliśmy, że do 2020 rokuwydamy co najmniej 10-12 tytułów w modelu wydawniczym, z czego premiery czterech – zaplanowaliśmy w perspektywie najbliższych miesięcy. Docelowo chcemy zdobyć dominującą pozycję wśród wydawców w Polsce i w regionie środkowo-europejskim (CEE). – dodaje Michał Gembicki.

Klabater chce świadczyć też usługi dla developerów gier: marketing i PR, dystrybucję, porting, doradztwo. Dodatkowo zajmie się również organizacją akcji crowdfundingowych. W tym celu, w sierpniu br. założył spółkę-córkę na rynku amerykańskim – Klabater Inc. Podmiot ten będzie kluczowym narzędziem do umacniania pozycji Klabatera w USA, wspomoże działania PR-owe i marketingowe realizowanych przez nią projektów. 

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

KLABATER

więcej o KLABATER

Warszawski wydawca gier rozwija skrzydła - Klabater założył spółkę w USA

Klabater SA dołączył do grona firm, które mają swoje podmioty zależne w USA. Globalny wydawca gier komputerowych założył spółkę-córkę w Seattle. Nowopowstała firma – Klabater Inc – pozwoli na prowadzenie działań marketingowych obydwu spółek, bezpośrednio na terytorium Ameryki. W przyszłości, posłuży także do organizacji akcji o charakterze crowdfunding'owym.

więcej