15.03.2019
Grupa CDRL przejmuje pakiet większościowy w spółce Broel
Grupa CDRL, notowany na GPW czołowy dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej, objął udziały nowej emisji w spółce Broel. W wyniku transakcji CDRL będzie właścicielem 70 % udziałów i 70 % głosów na zgromadzeniu wspólników, za które wniósł do spółki wkład pieniężny w wysokości 2515 tys. zł. Broel to renomowany polski producent czapek i akcesoriów dziecięcych.
- Z sukcesem dokonaliśmy kolejnej inwestycji w spółkę, której asortyment uzupełni naszą dotychczasową ofertę. Broel to znana na polskim rynku marka, oferująca czapki i akcesoria dziecięce produkowane z wysokiej jakości materiałów. To podejście doskonale wpisuje się w strategię naszej grupy, dlatego zdecydowaliśmy o włączeniu jej w nasze struktury. Dzięki temu możemy zaoferować naszym klientom jeszcze ciekawszą, zdywersyfikowaną ofertę – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL
Broel to wrocławski producent czapek i akcesoriów dziecięcych z ponad 20-letnim doświadczeniem. Asortyment spółki charakteryzuje się dobrą konstrukcją, która zapewnia dzieciom komfort i bezpieczeństwo. Broel posiada kolekcje czapek dedykowanych każdej porze roku, o ciekawym wzornictwie i kolorystyce. Wszystkie artykuły produkowane są w Polsce z wyselekcjonowanych najwyższej jakości materiałów, sprowadzanych z Włoch, Francji i Hiszpanii.
Pozostałe 30 % udziałów spółki Broel zostało objęte przez dotychczasowe wspólniczki, które będą pełniły funkcje dyrektorów departamentu handlowego i finansowego oraz do spraw produkcji.
Na początku bieżącego rokugrupa CDRL dokonała zakupu 74,9 % udziałów spółki DPM (poprzednio: Handlowo – Przemysłowej Grupie West Ost Union) z Białorusi, zarządzającej siecią supermarketów Buslik – lidera sprzedaży odzieży i akcesoriów dziecięcych w tym kraju. Sieć Buslik posiada kompleksową ofertę dla dzieci do 12 lat, m.in. odzież dziecięcą, obuwie, zabawki i meble.
- Zgodnie z zapowiedzią, chcemy wprowadzać kolejne marki własne do sprzedaży w sieci supermarketów Buslik. Wychodzimy do białoruskich klientów z polskim, doskonałym jakościowo produktem, jakim są czapki marki Broel. Mamy nadzieję, że tak jak nas, zachwycą rodziców i dzieci na tym rynku – dodaje Dworczak
W styczniu CDRL objęło 69 % udziałów w spółce odzieżowej Lemon Fashion i 40 % udziałów w Sale Zabaw Fikołki. Lemon Fashion jest pierwszą marką odzieży dziecięcej w Polsce dedykowaną aktywności fizycznej dzieci. Spółka jest projektantem, producentem i dystrybutorem ubrań pod markami Lemon Explore, Lemon Fashion, Thermotex, Actisoft oraz akcesoriów marki Petit Bijou. Dzięki zaangażowaniu w Sale Zabaw Fikołki, Spółka pozyskała nowy kanał dotarcia do swoich klientów. W ramach współpracy ze spółką Sale Zabaw Fikołki, prowadzone są 2 sklepy oraz 5 cornerów sprzedażowych pod marką Coccodrillo. W planach do końca 2021 roku, jest zwiększenie lokalizacji sklepów i cornerów pod brandem Coccodrillo, a tym samym sal zabaw Fikołki do 30.