08.04.2019
CDRL z bardzo dobrymi wynikami za 2018 rok. Grupa rozwija się organicznie i przez przejęcia
Skonsolidowany zysk netto wyniósł w 2018 roku23,4 mln zł i wzrósł wobec 2017 r. o ponad 80 % Spółka odnotowała rekordową marżę na sprzedaży w wysokości 56 % EBITDA wyniosła 33,8 mln zł, EBIT ukształtował się na poziomie 29,0 mln zł, oznacza to wzrost o odpowiednio 16,4 % i 16,5 % Grupa znacząco obniżyła koszty finansowe, które spadły rdr o 66,5 % do 3,0 mln zł. W listopadzie 2018 rokuzakończona została budowa nowej hali magazynowej (III), która posłuży głównie obsłudze rosnącego kanału e-commerce. Dzięki inwestycji spółka zoptymalizuje procesy logistyczne i obniży koszty obsługi. W pierwszym kwartale 2019 rokuspółka dokonała akwizycji sieci supermarketów dziecięcych Buslik na Białorusi, spółki Lemon Fashion a także nabyła udziały w spółkach Sale Zabaw Fikołki i Broel.
Grupa CDRL SA, notowany na GPW właściciel marki COCCODRILLO, czołowy dystrybutor odzieży i akcesoriów dziecięcych w Europie Środkowo-Wschodniej wypracował w 2018 rokubardzo dobre skonsolidowane wyniki finansowe. W omawianym okresie przychody spółki wyniosły 251,3 mln zł wobec 229,3 mln zł rokwcześniej, a zatem wzrosły o blisko 10 % Jednocześnie wartość sprzedanych towarów wzrosła o niespełna 4 % co przełożyło się na zwiększenie marży na sprzedaży o 2,5 p.p. do rekordowego poziomu 56 % Zysk netto ukształtował się na poziomie 23,4 mln zł i był wyższy od ubiegłorocznego o ponad 80 %
- Osiągnięte wyniki finansowe są efektem konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju naszej spółki. Pracujemy nad umocnieniem marki Coccodrillo zarówno poprzez zwiększenie sprzedaży w sklepach stacjonarnych jak i online. W dalszym ciągu optymalizujemy krajową sieć punktów handlowych, a rozwijamy zagraniczną – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA
Jednostkowo przychody spółki w 2018 rokuwyniosły 231,6 mln zł i wzrosły rdr o 9,2 % Zysk netto ukształtował się na poziomie 22,7 mln zł wobec 9,4 mln zł rokwcześniej, a zatem wzrósł o ponad 140 % Spółka wypracowała o 17,2 % wyższy wynik EBITDA w wysokości 25,6 mln zł i 25,8 % wyższy EBIT, który wyniósł 24,1 mln zł.
Na koniec roku2018 w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 501 punktów handlowych. W Polsce zlokalizowanych jest 251 salonów franczyzowych i własnych, w Unii Europejskiej 145, a 105 w pozostałych krajach.
Nowa hala magazynowa (III) i coraz silniejszy e-commerce
W listopadzie spółka zakończyła trwającą od lutego 2018 rokubudowę nowej hali magazynowej. Budynek o łącznej powierzchni 3,7 tys. m kw. dedykowany jest m.in. obsłudze rosnącego kanału e-commerce w Polsce i za granicą. Nowa przestrzeń magazynowa usprawni kompletowanie towarów do wysyłki, a także umożliwi oferowanie szerszego wachlarza asortymentu, a dzięki optymalizacji procesów logistycznych skróci się czas dostawy towaru do klienta.
- Dzięki nowej hali magazynowej, którą oddaliśmy do użytku pod koniec ubiegłego rokumożemy oferować online pełen wachlarz artykułów. Przez cały rokdostępna będzie kompletna oferta dla klientów wszystkich kanałów dystrybucji, a w szczególności w e-commerce, który jest jednym z najważniejszych elementów rozwoju naszej Grupy. Sprzedaż Internecie 2018 roku, w porównaniu do 2017 wzrosła o 42 % Osiągamy tak dobre wyniki dzięki nieustannej pracy nad udoskonalaniem platformy, dodawaniem nowych funkcjonalności oraz lokalizacji językowych – mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL SA
Strategiczne akwizycje na Białorusi
Od stycznia 2019 rokuGrupa CDRL jest właścicielem pakietu 74,9 % udziałów w DPM sp. z o. o. z Białorusi, właściciela sieci 46 multibrandowych supermarketów Buslik. Spółka jest liderem sprzedaży odzieży, zabawek i akcesoriów dziecięcych w tym kraju, posiada ok. 10-procentowy udział w rynku.
- Inwestycja w Buslika wyeliminowała ryzyko utraty najważniejszego z rynków sprzedażowych za granicą i otworzyła drzwi do szerokiej ekspansji Białorusi, a później Rosji i kolejnych krajów. Po przejęciu Grupa CDRL urosła dwukrotnie. Jako mocna Grupa z kompleksową ofertą dziecięcą chcemy jeszcze silniej rozwijać się za granicą i konsekwentnie zwiększać przychody ze sprzedaży. Przejęcie Buslika dało nam również dostęp do multibrandowego sklepu online, który przy wykorzystaniu naszego doświadczenia i wiedzy chcemy rozwijać, a następnie do 2020 roku, przenieść koncept na kolejne rynki w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA
Jako wzmocnienie oferty odzieżowej, spółka dokonała akwizycji Lemon Fashion, która oferuje odzież dziecięcą dedykowaną aktywności fizycznej. W ofercie spółki znajdują się marki Lemon Explore, Lemon Fashion, Thermotex, Actisoft oraz akcesoria Petit Bijou.
Synergie z Fikołkami
Na początku 2019 rokuGrupa CDRL zwiększyła zaangażowanie w spółce Sale Zabaw Fikołki do 40 % Spółka chce dostarczać dzieciom kompleksową ofertę i być z nimi na każdym etapie ich życia – zapewniać rozrywkę, uczyć i dbać o podstawowe potrzeby. Współpraca jest okazją do stworzenia wspólnej oferty dla dzieci i rodziców a także pomoże w negocjacjach lepszych lokalizacji w przestrzeniach handlowych. Odzież marki Coccodrillo sprzedawana jest w każdym z siedmiu punktów Fikołków w Polsce.
Rozszerzenie oferty akcesoriów o czapki marki Broel
W marcu br. spółka dokonała zakupu 70 % udziałów we wrocławskiej spółce Broel, renomowanego producenta czapek dziecięcych. Podobnie jak Coccodrillo, Broel pozycjonowany jest w segmencie premium. W ten sposób Grupa rozszerza ofertę dodatków i akcesoriów dziecięcych o bardzo dobre jakościowo czapki