Aktualności

09.04.2019

Przestrzeń do wzrostu na rynku e-booków jest duża

Ostatnie badania Biblioteki Narodowej pokazały, że po e-booki sięga zaledwie 3-4 % Polaków. W opinii branżowych ekspertów przestrzeń do wzrostu jest spora, gdyż na dojrzałych rynkach ten odsetek wynosi ponad 25 % Szacuje się, że po e-booki w pierwszej kolejności sięgają zagorzali czytelnicy.

- Według najnowszych badań Biblioteki Narodowej o stanie czytelnictwa w Polsce po e-booki sięga tylko 3-4 % społeczeństwa. Porównując to do dojrzałych rynków (USA, Niemcy, Wielka Brytania), gdzie ponad 1/4 społeczeństwa czyta e-booki, widzimy bardzo duży potencjał wzrostu. Szacujemy, że w ciągu najbliższych 3 lat rynek polski znacznie zmniejszy dystans względem zachodnich rynków. Obserwacją z najnowszego badania czytelnictwa jest również rosnące zainteresowanie e-bookami młodego pokolenia oraz tzw. moli książkowych – to właśnie oni są corową grupa Legimi. – komentuje Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu Legimi.

Dużą popularność w ostatnim czasie zyskują audiobooki, chociaż nadal są mniej popularne niż e-booki. Legimi oferuje autorskie rozwiązanie w postaci tzw. synchrobooków, które stanowią format łączony audiobooka i e-booka. Usługa polega na płynnym przełączaniu pomiędzy słuchaniem, a czytaniem na różnych urządzeniach. Według danych Legimi największą popularność zyskują synchrobooki, które umożliwiają płynne przełączanie między słuchaniem i czytaniem, a aplikacja zapamiętuje ostatnio czytaną stronę.

Od dwóch tygodni trwa emisja akcji Legimi. W ofercie publicznej akcji spółka oferuje bonusy znane z equity crowdfundingu. Nowi akcjonariusze spółki otrzymają pakiet korzyści, w postaci abonamentów i czytników. Nagrody zaczynają się już od zapisu za 320 zł. Oferta potrwa do 12 kwietnia.

 - Chcemy budować relacje z naszymi akcjonariuszami, którzy jednocześnie są najlepszymi ambasadorami naszych usług, dlatego chcemy, aby dobrze znali nasz produkt. Już nie pierwszy raz sami organizujemy emisję publiczną, stawiając na bezpośrednią relację z drobnymi inwestorami. Tym razem rozszerzyliśmy ofertę o pakiety bonusów, czyli mechanizm znany z popularnego ostatnio equity crowdfundingu. Bonusy są bardzo atrakcyjne i zależą od liczby kupowanych akcji, przy zapisie na 20 akcji, otrzymujemy abonament kwartalny gratis. Przy zapisie na 1000 akcji i więcej oprócz 2-letniego abonamentu można otrzymać dodatkowo czytnik e-booków. Liczymy, że nasza oferta przełoży się na pozyskanie nowych akcjonariuszy oraz klientów. – dodaje Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu Legimi.

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Libet SA

więcej o Libet SA

Libet rozpoczyna przegląd opcji strategicznych

Zarząd giełdowej spółki podjął uchwałę o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych. Libet będzie badał możliwość sprzedaży aktywów lub pozyskanie nowego inwestora. Proces zaplanowano na najbliższe miesiące.

więcej

III kwartał 2017 r. udany dla Libetu

• Libet SA zanotował w trzech pierwszych kwartałach 2017 r. zysk netto Grupy na poziomie 0,07 mln zł wobec 4,63 mln zł straty z analogicznego okresu rokuubiegłego
• Wynik EBITDA Grupy Libet za trzy kwartały 2017 r. wyniósł 24,04 mln zł, co oznacza wzrost o 23 % r/r
• Spółka wypracowała w okresie styczeń-wrzesień 222,85 mln zł przychodów, właściwie tyle samo, co rokwcześniej
• Grupa Libet sukcesywnie zwiększa liczbę kanałów sprzedaży. Aktualnie posiada 90 Partnerskich Punktów Sprzedaży (PPS) Platinium na terenie całego kraju

więcej

Zdecydowana poprawa wyników finansowych Libet w I półroczu 2017 r.

Libet, producent kostki brukowej i materiałów nawierzchniowych klasy premium, zanotował w II kwartale 2017 r. zysk netto Grupy na poziomie 3,85 mln zł, co oznacza wzrost o 66 % r/r. Wynik EBITDA Grupy Libet w I półroczu br. wzrósł o 61 % i wyniósł 13,66 mln zł. Udział produktów Premium w przychodach ogółem wyniósł 46 % Libet kontynuował inwestycje w rozwój kanałów sprzedaży. Aktualnie posiada 89 Partnerskich Punktów Sprzedaży (PPS) Platinium na terenie całego kraju.

więcej

Libet podsumowuje pierwsze półrocze

Libet, producent kostki brukowej i materiałów nawierzchniowych klasy premium, wypracował w I półroczu 2016 r. 130,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 3 % wobec analogicznego okresu roku2015. Udział produktów Premium w przychodach ogółem wyniósł 46 % Libet kontynuował inwestycje w rozwój kanałów sprzedaży. Aktualnie posiada 82 Autoryzowane Punkty Sprzedaży Platinium na terenie całego kraju.

więcej

Libet podsumowuje 2015 rok

Przychody lidera polskiego rynku kostki brukowej i materiałów nawierzchniowych klasy premium wyniosły w 2015 r. 286,6 mln zł i były najwyższe w historii Spółki. Udział produktów Premium w przychodach ogółem wyniósł 44 % Libet kontynuował inwestycje w rozwój kanałów sprzedaży. Posiada już 75 Autoryzowanych Punktów Sprzedaży Platinium na terenie całego kraju. Spółka po raz kolejny odnotowała wzrost marży brutto na sprzedaży, która wyniosła w omawianym okresie 23,1 % – o 2,6 p.p. więcej niż rokwcześniej.

więcej

Libet kupi połowę udziałów w niemieckim zakładzie produkcyjnym Gerwing

Lider rynku kostki brukowej w Polsce podpisał list intencyjny, którego przedmiotem jest przejęcie 50 % udziałów w jednym z zakładów produkcyjnych firmy Gerwing. Specjalizacją zakładu jest produkcja płyt betonowych z segmentu Top Premium. Podpisanie umowy ostatecznej planowane jest w grudniu tego roku. Potencjalna transakcja zostanie w większości lub całości sfinansowana ze środków własnych.

więcej

Libet w I kw. 2015 r. zwiększa przychody o 10 %

•      W pierwszych trzech miesiącach 2015 r. przychody Libetu wyniosły 33,0 mln zł, co oznacza, że lider rynku kostki brukowej w Polsce zwiększył sprzedaż swoich produktów o 10 % 
W ofercie na 2015 r. znalazła się rekordowa liczba 79 nowych produktów, z których zdecydowaną większość stanowią wysokomarżowe produkty premium.
Libet podpisał umowę na wyłączną dystrybucję w Polsce ekskluzywnych produktów włoskiej firmy Mirage.

więcej

Zysk Libetu w 2014 r. wyższy o 45% w ujęciu rocznym

Miniony rok był dla Libet S.A. – lidera rynku kostki brukowej w Polsce – jednym z najlepszych w historii. Grupa wypracowała w całym 2014 r. 269,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 22 proc. r/r. Zysk EBITDA wyniósł 42,5 mln zł, czyli o 10 proc. więcej niż w roku 2013. Czysty zysk sięgnął 8,9 mln zł i był o 45 proc. wyższy niż rok wcześniej.

więcej

Bardzo dobry trzeci kwartał Libetu

Skonsolidowane przychody wiodącego producenta kostki brukowej w Polsce w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. wyniosły 207,6 mln zł, co oznacza 32 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, kiedy wpływy sięgnęły 157,2 mln zł.

więcej

Wyraźna poprawa wyników Libetu w I kw.

Przychody wiodącego producenta kostki brukowej w Polsce w pierwszych trzech miesiącach 2014 r. wyniosły 30,1 mln zł, co oznacza blisko trzykrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.

więcej