09.05.2019
Rekordowy kwiecień w salonach Coccodrillo. Dwucyfrowy wzrost sprzedaży w sklepach stacjonarnych i online
Grupa CDRL, notowany na GPW czołowy dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej, wypracował w kwietniu 14,8 mln zł przychodów w krajowej sieci marki Coccodrillo i 2,1 mln zł w kanale e-commerce. Oznacza to wzrost o odpowiednio 13 % i 27 % rdr.
- Za nami rekordowy kwiecień – wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki sprzedażowe w sklepach stacjonarnych i kontynuujemy wzrosty w kanale online. Choć pogoda umiarkowanie nam sprzyjała to klienci chętnie przychodzili do salonów i dokonywali zakupów. Naszą misją jest by wychodzić rodzicom naprzeciw i dostarczać dokładnie takich produktów, jakich potrzebują ich dzieci. Osiągane coraz lepsze wyniki ze sprzedaży są dowodem tego, że dobrze wypełniamy to zadanie – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL
Od stycznia do kwietnia 2019 rokuspółka wypracowała łącznie 46,4 mln zł przychodów w polskich sklepach stacjonarnych, co oznacza wzrost o 3 % w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Łączna sprzedaż w kanale online wyniosła od początku roku8,8 mln zł wobec 7,1 mln zł rokwcześniej, a zatem wzrosła o 25 %
W całym 2018 rokuGrupa CDRL osiągnęła bardzo dobre skonsolidowane wyniki finansowe. Zysk netto wyniósł w omawianym okresie 23,4 mln zł i wzrósł o ponad 80 % Przychody były wyższe od ubiegłorocznych o ok. 10 % i ukształtowały się na poziomie 251,3 mln zł. Jednocześnie wartość sprzedanych towarów wzrosła o niespełna 4 % co przełożyło się na zwiększenie marży na sprzedaży o 2,5 p.p. do rekordowego poziomu 56 % EBITDA wyniosła 33,8 mln zł, a EBIT 29,0 mln zł, oznacza to wzrost o odpowiednio 16,4 % i 16,5 % Grupa znacząco obniżyła koszty finansowe, które spadły rdr o 66,5 % do 3,0 mln zł.
Na koniec roku2018 w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 501 punktów handlowych. W Polsce zlokalizowanych jest 251 salonów franczyzowych i własnych, w Unii Europejskiej 145, a 105 w pozostałych krajach.