Aktualności

09.05.2019

Legimi 2-krotnie zwiększa przychody w I kwartale i rozszerza ofertę

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, stawia na rozwój autorskiego rozwiązania synchrobooków. W ostatnich tygodniach biblioteka książek dostępnych w ramach rozwiązania umożliwiającego równoległe czytanie i słuchanie książki wzrosła o blisko 40 % Spółka finalizuje prace nad nową wersją platformy i aplikacji, a w I kwartale prawie 2-krotnie zwiększyła przychody.

Legimi jako jedyna firma w Polsce oferuje możliwość naprzemiennego czytania i słuchania książek, z zapamiętaniem ostatniej strony i możliwością płynnego przełączania się między czytaniem a słuchaniem. W ostatnich tygodniach spółka udostępniła kolejne tytuły, w tym takie bestsellery jak: Ślepnąc od świateł Jakuba Żulczyka, Homo deus Harariego, Chyłka – Zaginięcie Remigiusza Mroza czy Becoming Michele Obamy. 

- Synchrobooki cieszą się dużym zainteresowaniem naszych użytkowników. To wygodne rozwiązanie, które umożliwia konsumpcję treści w ulubiony sposób, odpowiedni do danej chwili. To nasze autorskie rozwiązanie, które zdobywa coraz większą popularność wśród użytkowników. Uważam, że obok premiery nowej wersji Legimi 3.0 będzie to główny czynnik, który pozwoli nam dalej dynamicznie rosnąć – mówi Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi. 

Spółka finalizuje prace nad nową wersją platformy, która w formie otwartej wersji beta wystartuje już w czerwcu. Legimi 3.0 to zaprojektowana od zera platforma internetowa i aplikacja mobilna, w której centrum zainteresowania jest użytkownik.

- Projektując Legimi 3.0 skupialiśmy się na potrzebach i wygodzie użytkownika. Dopracowaliśmy funkcjonalność korzystania z biblioteki, czytania książek i odkrywania nowych tytułów. Zaproponujemy nowoczesny design, zgodny z najnowszymi standardami branży technologicznej, który połączony będzie z odświeżeniem identyfikacji wizualnej marki. Wierzymy, że Legimi 3.0 pozwoli nam jeszcze bardziej podnieść poziom satysfakcji klienta, a w konsekwencji jego lojalność oraz poziom konwersji nowych użytkowników – komentuje Mikołaj Małaczyński. 

Równolegle do nowej wersji platformy, spółka rozwija działalność na rynku niemieckim. Dzięki środkom pozyskanym z trwającej emisji akcji, spółka sfinansuje przejecie Readfy, świadczącego usługi w modelu freemium. 

- Tylko w tym rokuliczba użytkowników niemieckiego Legimi rośnie w wysokim, dwucyfrowym tempie. Przejecie Readfy da nam bezpośredni dostęp do 400 tys. realnych użytkowników, m.in. dzięki wprowadzeniu oferty ebook za 1 EUR chcemy skonwertować część z nich na płacących klientów i przyśpieszyć rozwój Legimi.de – dodaje Małaczyński. 

Do 13 maja trwa oferta publiczna akcji Legimi, o wartości do 4 mln zł. Spółka oferuje w niej bonusy znane z kampanii equity crowdfundingowych, które jednocześnie umożliwiają akcjonariuszom korzystanie z usług Legimi na atrakcyjnych warunkach. Pakiety korzyści w postaci abonamentów i czytników dostępne są dla wszystkich inwestorów, którzy zapiszą się na akcje za minimum 320 zł. Więcej informacji na stronie www.legimi.pl/akcje 

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Legimi SA

więcej o Legimi SA

Legimi pozyskuje 1,5 mln zł z prywatnej oferty obligacji

Legimi, pionier na polskim rynku e-książki, zakończyło z sukcesem prywatną ofertę obligacji. Spółka w 100% zrealizowała cel i przydzieliła 1 500 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 1,5 mln zł. Pozyskane środki posłużą refinansowaniu zadłużenia spółki oraz rozwojowi i promocji Legimi 3.0 na rynku niemieckim i polskim.

więcej

Legimi pozyskuje 2,2 mln zł z publicznej oferty obligacji

Legimi, pionier na polskim rynku e-książki, zakończyła publiczną ofertę obligacji. Spółka przydzielała 2.179 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 2,2 mln zł. Pozyskane środki posłużą refinansowaniu zadłużenia spółki oraz rozwojowi i promocji Legimi 3.0 na rynku niemieckim i polskim.

więcej

Trwa publiczna emisja obligacji Legimi

Legimi, wizjoner na polskim rynku e-książek, oferuje roczne obligacje serii W z oprocentowaniem na poziomie 8,5%. Zapisy można składać do 23 września włącznie. Spółka zamierza pozyskać 2,35 mln zł, które przeznaczy na rozwój i promocję Legimi 3.0 oraz refinansowanie zadłużenia. Dodatkowo Legimi nagrodzi inwestorów, w zamian za odpowiedni zapis na obligacje, darmowymi abonamentami oraz czytnikami e-booków.

więcej

Legimi optymalizuje zadłużenie i zapowiada kolejne emisji obligacji

Zarząd Legimi przyjął program emisji obligacji na lata 2019-2021. Zgodnie z nim spółka będzie konsekwentnie zmniejszać poziom zadłużenia obligacyjnego, a maksymalna wartość wyemitowanych i niewykupionych obligacji wyniesie nie więcej niż 9 mln zł. Dotychczas w 2019 r. Legimi przeprowadziło emisję akcji i obligacji o łącznej wartości blisko 5 mln zł, które poprawiły strukturę bilansową spółki. Pierwszą emisję w ramach uchwalonego programu spółka chce przeprowadzić jeszcze w III kwartale.

więcej

Legimi w I półroczu 2019 wypracowało przychody większe o 65% rdr.

Legimi w I półroczu 2019 r. odnotowało imponujące dynamiki. Przychody wzrosły rdr. o 65% do 7.616 tys. zł. Zysk operacyjny zwiększył się o 56% do 472 tys. zł. Kluczowe KPI spółki także istotnie się poprawiły. Liczba klientów wzrosła o 48% do 57.611, baza tytułów podwoiła się do 79.812 pozycji. Legimi patrzy z optymizmem w przyszłość. Motorem wzrostu w II półroczu ma być rozwój na rynku niemieckim oraz wprowadzenie Legimi 3.0.

więcej

Legimi pozyskuje 2,58 mln zł z publicznej oferty obligacji

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła publiczną ofertę obligacji. Spółka przydzieliła 2 582 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 2,582 mln zł, realizując w pełni główny cel emisyjny w postaci refinansowania zadłużenia spółki.

więcej

Legimi przekracza liczbę 60 tys. klientów.

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, właśnie przekroczył próg 40 tys. abonentów oraz 60 tys. klientów (abonenci, klienci korporacyjni, a także biblioteki publiczne). Odnotowując przy tym efektowne dynamiki. Liczba abonentów wzrosła rdr. o 52%, a klientów o 54%.

więcej

Legimi konwertuje pierwszych użytkowników Readfy na swoich klientów

Legimi, pierwsza firma w Polsce, która zaoferowała model subskrypcyjny w branży e-książek, ponad miesiąc temu przejęła niemiecką spółkę oferującą e-książki w modelu freemium – Readfy. Aktualnie Legimi prowadzi program pilotażowy dla użytkowników Readfy, mający na celu zachęcenie do usługi premium w postaci abonamentu w Legimi.de. Na ten moment polskiej spółce udało się skonwertować kilkaset użytkowników Readfy. Zintensyfikowane działania marketingowe nastąpią w przeciągu kilku tygodni, zaraz po uruchomieniu Legimi 3.0 w wersji niemieckiej.

więcej

Legimi 3.0, czyli Legimi w nowej odsłonie

Legimi SA, pionier na polskim rynku e-książek, uruchomiło rewolucyjną zmianę w postaci Legimi 3.0. Jest to zaprojektowana od zera platforma internetowa i aplikacja mobilna, w której w centrum zainteresowania jest użytkownik. Nowa odsłona Legimi ma podnieść poziom satysfakcji klienta, jego lojalność oraz poziom konwersji nowych użytkowników.

więcej

Trwa publiczna emisja obligacji Legimi

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, oferuje dwuletnie obligacje serii U z oprocentowaniem na poziomie 9,5%. Zapisy można składać do 9 lipca. Na dzień dzisiejszy spółka osiągnęła już próg emisyjny w postaci zapisów na poziomie 800 tys. zł. Legimi zamierza pozyskać 4 mln zł, które przeznaczy na rozwój i promocję Legimi 3.0 oraz refinansowanie zadłużenia.

więcej

Legimi planuje publiczne emisje obligacji

Zarząd Legimi podjął uchwały o emisji rocznych i dwuletnich obligacji o łącznej wartości do 6 mln zł. Oprocentowanie rocznych obligacji wyniesie 8,5%, a dwuletnich 9,5%. Obligacje z obu emisji będą zabezpieczone i zostaną zaoferowane w trybie oferty publicznej. Legimi to pionier polskiego rynku e-książki, lider rynku w modelu subskrypcyjnego dostępu do nieograniczonej liczby ebooków i audiobooków.

więcej

Legimi pozyskuje środki na przejęcie Readfy GmbH

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła publiczną ofertę akcji serii G. Spółka pozyskała 1,98 mln zł. Kwota w pełni wystarczy na realizację kluczowego celu emisyjnego – przejęcie niemieckiej spółki Readfy GmbH.

więcej

Legimi przedłuża publiczną emisję akcji serii G do 13 maja

Legimi, pionier na polskim rynku e-książki, przedłuża zapisy na publiczną emisję akcji serii G do 13 maja. Do tej pory spółka pozyskała środki, które w pełni pozwolą na finalizację najważniejszego celu emisyjnego – przejęcia Readfy GmbH. Emisja akcji cieszy się dużym zainteresowaniem, które spółka chce w pełni wykorzystać. Dotychczas Legimi zebrało ponad 800 zgłoszeń.

więcej

Legimi chce pozyskać 4 mln zł na rozwój na rynku niemieckim

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki i audiobooków, zamierza pozyskać do 4 mln zł w ramach publicznej emisji akcji. Głównym celem emisji jest rozwój działalności na rynku niemieckim, w tym finalizacja transakcji przejęcia spółki Readfy. Zapisy na akcje serii G ruszyły dzisiaj i potrwają do 12 kwietnia.

więcej

Dwukrotny wzrost zysku operacyjnego – Legimi podsumowuje 2018 r. i przedstawia prognozy na 2019-2020

Legimi, technologiczna spółka oferująca e-książki i audiobooki w modelu abonamentowym, podsumowuje 2018 r. Według szacunków spółka zarobiła w minionym roku558 tys. zł, co oznacza wzrost o ponad 180 % względem 2017 r. Przychody okazały się lepsze rdr. o 57 % i wyniosły 11,13 mln zł. Zarząd Legimi zaktualizował również prognozę finansową na lata 2019-20, która zakłada osiągnięcie odpowiednio 16,9 mln zł i 25,45 mln zł przychodów w 2019 i 2020 r.

więcej

Legimi w całości uplasowało publiczną ofertę obligacji

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła z sukcesem publiczną ofertę obligacji serii R. Spółka przydzieliła 2 400 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 2,4 mln zł realizując w 100% założony cel.

więcej

Legimi przedłuża publiczną emisję obligacji do 26 listopada

Legimi, technologiczna spółka oferująca e-książki i audiobooki w modelu abonamentowym, przedłuża trwającą publiczną emisję obligacji do 26 listopada. Jednym z celów emisyjnych jest pozyskanie finansowania na przejecie wiodącej na rynku niemieckim aplikacji do czytania ebooków w modelu freemium.

więcej

Legimi rozpoczyna publiczną emisję obligacji

Legimi SA – pionier na polskim rynku e-książki działający w oparciu o model subskrypcyjny, chce pozyskać 2,4 mln zł w ramach Publicznej Oferty Obligacji. Zapisy na obligacje Spółki ruszyły 30 października. Jednym z celów emisyjnych jest pozyskanie finansowania na przejecie wiodącej na rynku niemieckim aplikacji do czytania ebooków w modelu freemium.

więcej