30.05.2019
GK CDRL SA opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2019 roku
• Przychody ze sprzedaży w GK CDRL SA wyniosły w I kwartale 2019 roku108,0 mln zł i wzrosły wobec 2018 rokuo 89,2 % • Jednostkowo spółka CDRL wypracowała 56,8 mln zł przychodów (wzrost o 8 % rdr), 4,9 mln zł zysku netto (wzrost o 41,7 % rdr) oraz 1,6 mln zł EBITDA (wzrost o 1 % rdr). • Na koniec marca br. sieć sklepów marki Coccodrillo liczyła 504 punkty handlowe. • W pierwszym kwartale 2019 rokuspółka zrealizowała serię akwizycji, w tym sieci supermarketów dziecięcych Buslik na Białorusi, spółki Lemon Fashion a także nabyła udziały w spółkach Sale Zabaw Fikołki i Broel.
Grupa CDRL SA, notowany na GPW właściciel marki COCCODRILLO, czołowy dystrybutor odzieży i akcesoriów dziecięcych w Europie Środkowo-Wschodniej, wypracował w I kwartale 2019 roku108,0 mln zł przychodów wobec 57,1 mln zł rokwcześniej. Oznacza to wzrost o ponad 89 % rdr – to głównie efekt przejęć, których w omawianym okresie dokonała spółka. Skonsolidowana strata netto wyniosła w I kwartale 2019 roku4,9 mln zł, wobec zysku 0,8 mln zł rokwcześniej.
Porównując wyniki finansowe, dla analogicznych podmiotów istniejących w grupie na koniec I kwartału 2018 roku, zysk netto wyniósł 1,1 mln zł i wzrósł z poziomu 0,8 mln zł o 46 % EBITDA była wyższa o 9 % i ukształtowała się na poziomie 3,8 mln zł wobec 3,5 mln zł rokwcześniej.
- Po raz pierwszy prezentujemy skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Kapitałowej CDRL po strategicznych przejęciach. Dane, które uzyskaliśmy są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Dzięki przejęciom, które zrealizowaliśmy na początku roku, przychody grupy wzrosły o blisko 90 % Jednocześnie zanotowaliśmy stratę na wyniku netto, co jest efektem, m.in. nabycia na początku rokuspółki LLC DPM, właściciela supermarketów Buslik oraz zastosowanie nowego standardu MSSF 16, które pogłębiły stratę łącznie o 3,5 mln zł. Niezmiennie pracujemy nad rozwojem grupy i powiększeniem skali naszej działalności. Realizujemy plan rozwoju naszej grupy zgodnie z założeniami, wiemy jak odpowiednio zarządzać grupą, którą utworzyliśmy by osiągać w przyszłości coraz lepsze rezultaty – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA
W wyniku przejęcia spółki białoruskiej, CDRL SA w sprawozdaniu skonsolidowanym skorygowała zysk na sprzedaży towarów z CDRL SA do spółki LLC DPM sp. z o.o. Korekta wyniku wyniosła 1.644 tys. zł, co również w znaczący sposób obniżyło wynik nowo powstałej Grupy.
Na koniec I kwartału 2019 rokuw skład sieci handlowej Grupy wchodziły 504 punkty handlowe Z tego 251 salonów franczyzowych i własnych zlokalizowanych jest w Polsce, 144 w Unii Europejskiej, a 109 w pozostałych krajach świata.
Na koniec I kwartału wartość księgowa akcji w GK CDRL SA w przeliczeniu na jedną akcję wzrosła do 15,16 zł na jedną akcję z 12,93 zł rokwcześniej.
Wzrost skali działalności Grupy przez strategiczne przejęciaOd stycznia 2019 rokuGrupa CDRL stała się właścicielem pakietu 74,9 % udziałów w spółce LLC DPM z Białorusi, właściciela sieci 46 multibrandowych supermarketów Buslik. To lider sprzedaży odzieży, zabawek i akcesoriów dziecięcych w tym kraju, posiadający ok. 10-procentowy udział w rynku. Jako wzmocnienie oferty odzieżowej, spółka dokonała akwizycji Lemon Fashion, oferującej odzież, obuwie i akcesoria dziecięce dedykowane aktywności fizycznej.
- Akwizycje, które zrealizowaliśmy u naszego wschodniego sąsiada otworzyły nam drzwi do szerokiej ekspansji rynku białoruskiego, rosyjskiego i krajów ościennych. Powstał potencjał na zwiększenie sprzedaży oraz ekspozycję towarów własnych w sklepach Buslik w jeszcze większej skali. Upatrujemy tu ogromną przestrzeń do zysków, które spodziewamy się zobaczyć już w kolejnych okresach sprawozdawczych – komentuje Marek Dworczak
CDRL powiększyło ofertę akcesoriów i dodatków poprzez zakup 70 % udziałów w spółce Broel z Wrocławia, który jest renomowanym producentem czapek dziecięcych. Jako uzupełnienie kompleksowej oferty CDRL, do 40 % zwiększyło się również zaangażowanie w spółce Sale Zabaw Fikołki. Celem grupy jest dostarczaniem klientom kompleksowej oferty i bycie z dziećmi na każdym etapie ich życia. Odzież marki Coccodrillo sprzedawana jest w każdym z siedmiu punktów Fikołków w Polsce.
- Zrealizowaliśmy plan przejęć, który tworzyliśmy już od kilku lat. Przed nami czas konsolidacji i kształtowania nowego kierunku rozwoju całej grupy. Stanowimy obecnie silny podmiot z bogatą ofertą odzieży i artykułów dziecięcych. Posiadamy know-how oraz możliwości by rozwijać się jeszcze bardziej dynamicznie i zwiększać sprzedaż na kolejnych rynkach. Celujemy w zagranicę oraz kanał internetowy, tam widzimy największy potencjał – mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL SA