Aktualności

07.08.2019

Legimi optymalizuje zadłużenie i zapowiada kolejne emisji obligacji

Zarząd Legimi przyjął program emisji obligacji na lata 2019-2021. Zgodnie z nim spółka będzie konsekwentnie zmniejszać poziom zadłużenia obligacyjnego, a maksymalna wartość wyemitowanych i niewykupionych obligacji wyniesie nie więcej niż 9 mln zł. Dotychczas w 2019 r. Legimi przeprowadziło emisję akcji i obligacji o łącznej wartości blisko 5 mln zł, które poprawiły strukturę bilansową spółki. Pierwszą emisję w ramach uchwalonego programu spółka chce przeprowadzić jeszcze w III kwartale.

- W ostatnich miesiącach poprawiliśmy strukturę finansowania, pozyskując nowych akcjonariuszy oraz wydłużając termin zapadalności obligacji. Jesteśmy gotowi do dalszej optymalizacji zadłużenia obligacyjnego oraz zmniejszenia jego wartości. – mówi Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.

Zgodnie z przyjętym programem emisji obligacji, do końca 2021 r. Legimi będzie emitować obligacje w taki sposób, aby łączna kwota wyemitowanych i niewykupionych obligacji nie przekroczyła 9 mln zł. Termin zapadalności niewyemitowanych obligacji ma wynosić od 12 do 24 miesięcy, a spółka chce konsekwentnie obniżać poziom zadłużenia. Obecnie wartość wyemitowanych i niewykupionych obligacji wynosi 7,552 mln zł.

- Na przełomie sierpnia i września zamierzamy przeprowadzić pierwszą publiczną ofertę obligacji w ramach programu. Planujemy zaoferować krótki termin obligacji z częściowym wykupem po 6 miesiącach. Parametry przyszłej oferty to wyjście naprzeciw nastrojom rynkowym i oczekiwaniom inwestorów. – mówi Mikołaj Małaczyński.

W I półroczu 2019 r. przychody Legimi wzrosły o 65 % rdr. do 7,6 mln zł. W tym czasie liczba klientów korzystających z Legimi wzrosła o 48 % i na koniec czerwca wynosiła 57.611 osób. W tym rokuspółka uruchomiła Legimi 3.0, czyli nową wersję platformy, która przynosi już pierwsze rezultaty w postaci podniesienia poziomu satysfakcji klienta, jego lojalności (obniżenie churn rate) oraz poziom konwersji nowych użytkowników.

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Legimi SA

więcej o Legimi SA

Legimi w I półroczu 2019 wypracowało przychody większe o 65% rdr.

Legimi w I półroczu 2019 r. odnotowało imponujące dynamiki. Przychody wzrosły rdr. o 65% do 7.616 tys. zł. Zysk operacyjny zwiększył się o 56% do 472 tys. zł. Kluczowe KPI spółki także istotnie się poprawiły. Liczba klientów wzrosła o 48% do 57.611, baza tytułów podwoiła się do 79.812 pozycji. Legimi patrzy z optymizmem w przyszłość. Motorem wzrostu w II półroczu ma być rozwój na rynku niemieckim oraz wprowadzenie Legimi 3.0.

więcej

Legimi pozyskuje 2,58 mln zł z publicznej oferty obligacji

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła publiczną ofertę obligacji. Spółka przydzieliła 2 582 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 2,582 mln zł, realizując w pełni główny cel emisyjny w postaci refinansowania zadłużenia spółki.

więcej

Legimi przekracza liczbę 60 tys. klientów.

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, właśnie przekroczył próg 40 tys. abonentów oraz 60 tys. klientów (abonenci, klienci korporacyjni, a także biblioteki publiczne). Odnotowując przy tym efektowne dynamiki. Liczba abonentów wzrosła rdr. o 52%, a klientów o 54%.

więcej

Legimi konwertuje pierwszych użytkowników Readfy na swoich klientów

Legimi, pierwsza firma w Polsce, która zaoferowała model subskrypcyjny w branży e-książek, ponad miesiąc temu przejęła niemiecką spółkę oferującą e-książki w modelu freemium – Readfy. Aktualnie Legimi prowadzi program pilotażowy dla użytkowników Readfy, mający na celu zachęcenie do usługi premium w postaci abonamentu w Legimi.de. Na ten moment polskiej spółce udało się skonwertować kilkaset użytkowników Readfy. Zintensyfikowane działania marketingowe nastąpią w przeciągu kilku tygodni, zaraz po uruchomieniu Legimi 3.0 w wersji niemieckiej.

więcej

Legimi 3.0, czyli Legimi w nowej odsłonie

Legimi SA, pionier na polskim rynku e-książek, uruchomiło rewolucyjną zmianę w postaci Legimi 3.0. Jest to zaprojektowana od zera platforma internetowa i aplikacja mobilna, w której w centrum zainteresowania jest użytkownik. Nowa odsłona Legimi ma podnieść poziom satysfakcji klienta, jego lojalność oraz poziom konwersji nowych użytkowników.

więcej

Trwa publiczna emisja obligacji Legimi

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, oferuje dwuletnie obligacje serii U z oprocentowaniem na poziomie 9,5%. Zapisy można składać do 9 lipca. Na dzień dzisiejszy spółka osiągnęła już próg emisyjny w postaci zapisów na poziomie 800 tys. zł. Legimi zamierza pozyskać 4 mln zł, które przeznaczy na rozwój i promocję Legimi 3.0 oraz refinansowanie zadłużenia.

więcej

Legimi planuje publiczne emisje obligacji

Zarząd Legimi podjął uchwały o emisji rocznych i dwuletnich obligacji o łącznej wartości do 6 mln zł. Oprocentowanie rocznych obligacji wyniesie 8,5%, a dwuletnich 9,5%. Obligacje z obu emisji będą zabezpieczone i zostaną zaoferowane w trybie oferty publicznej. Legimi to pionier polskiego rynku e-książki, lider rynku w modelu subskrypcyjnego dostępu do nieograniczonej liczby ebooków i audiobooków.

więcej

Legimi pozyskuje środki na przejęcie Readfy GmbH

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła publiczną ofertę akcji serii G. Spółka pozyskała 1,98 mln zł. Kwota w pełni wystarczy na realizację kluczowego celu emisyjnego – przejęcie niemieckiej spółki Readfy GmbH.

więcej

Legimi 2-krotnie zwiększa przychody w I kwartale i rozszerza ofertę

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, stawia na rozwój autorskiego rozwiązania synchrobooków. W ostatnich tygodniach biblioteka książek dostępnych w ramach rozwiązania umożliwiającego równoległe czytanie i słuchanie książki wzrosła o blisko 40 % Spółka finalizuje prace nad nową wersją platformy i aplikacji, a w I kwartale prawie 2-krotnie zwiększyła przychody.

więcej

Legimi przedłuża publiczną emisję akcji serii G do 13 maja

Legimi, pionier na polskim rynku e-książki, przedłuża zapisy na publiczną emisję akcji serii G do 13 maja. Do tej pory spółka pozyskała środki, które w pełni pozwolą na finalizację najważniejszego celu emisyjnego – przejęcia Readfy GmbH. Emisja akcji cieszy się dużym zainteresowaniem, które spółka chce w pełni wykorzystać. Dotychczas Legimi zebrało ponad 800 zgłoszeń.

więcej

Legimi chce pozyskać 4 mln zł na rozwój na rynku niemieckim

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki i audiobooków, zamierza pozyskać do 4 mln zł w ramach publicznej emisji akcji. Głównym celem emisji jest rozwój działalności na rynku niemieckim, w tym finalizacja transakcji przejęcia spółki Readfy. Zapisy na akcje serii G ruszyły dzisiaj i potrwają do 12 kwietnia.

więcej

Dwukrotny wzrost zysku operacyjnego – Legimi podsumowuje 2018 r. i przedstawia prognozy na 2019-2020

Legimi, technologiczna spółka oferująca e-książki i audiobooki w modelu abonamentowym, podsumowuje 2018 r. Według szacunków spółka zarobiła w minionym roku558 tys. zł, co oznacza wzrost o ponad 180 % względem 2017 r. Przychody okazały się lepsze rdr. o 57 % i wyniosły 11,13 mln zł. Zarząd Legimi zaktualizował również prognozę finansową na lata 2019-20, która zakłada osiągnięcie odpowiednio 16,9 mln zł i 25,45 mln zł przychodów w 2019 i 2020 r.

więcej

Legimi w całości uplasowało publiczną ofertę obligacji

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła z sukcesem publiczną ofertę obligacji serii R. Spółka przydzieliła 2 400 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 2,4 mln zł realizując w 100% założony cel.

więcej

Legimi przedłuża publiczną emisję obligacji do 26 listopada

Legimi, technologiczna spółka oferująca e-książki i audiobooki w modelu abonamentowym, przedłuża trwającą publiczną emisję obligacji do 26 listopada. Jednym z celów emisyjnych jest pozyskanie finansowania na przejecie wiodącej na rynku niemieckim aplikacji do czytania ebooków w modelu freemium.

więcej

Legimi rozpoczyna publiczną emisję obligacji

Legimi SA – pionier na polskim rynku e-książki działający w oparciu o model subskrypcyjny, chce pozyskać 2,4 mln zł w ramach Publicznej Oferty Obligacji. Zapisy na obligacje Spółki ruszyły 30 października. Jednym z celów emisyjnych jest pozyskanie finansowania na przejecie wiodącej na rynku niemieckim aplikacji do czytania ebooków w modelu freemium.

więcej