Aktualności

14.08.2019

Boruta Zachem z rekordowymi przychodami w 2Q 2019 r.

Boruta-Zachem – spółka notowana na NewConnect, działająca w branży chemiczno-kosmetycznej, w drugim kwartale wypracowała 8,3 mln zł przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o 54 % wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. Na wzrost sprzedaży wpływ miały zwiększone działania marketingowe w zakresie ekologicznych marek oraz pozyskanie nowych, dużych klientów. W tym okresie spółka również poprawiła wyniki finansowe i rentowność na każdym poziomie działalności.

Boruta Zachem w 2Q 2019 r. dynamicznie zwiększyła wyniki ze sprzedaży (8,3 mln zł wobec 5,4 mln zł) i osiągnęła rentowność netto osiągając zysk na poziomie 439 tys. zł. W poprzednim rokuspółka odnotowała stratę w wysokości 236 tys. zł. W I połowie 2019 r. przychody Boruty wyniosły 14,2 mln zł i były o 33 % wyższe niż przed rokiem. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco zamknął pierwszą połowę rokuzyskiem w kwocie 13 tys. zł. Jest to wynik znacząco lepszy niż ten, który był notowany za I połowę 2018 r., gdzie zanotowano stratę w wysokości 945 tys. zł.  

- Wypracowane wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że konsekwentna strategia budowy silnych marek, za którymi stoi cała filozofia produkcji oraz koncentracja na eko-konsumenta to dobry kierunek, który zapewnia dynamiczny rozwój firmy i przynosi powoli efekty finansowe. Nieustannie pracujemy nad zwiększeniem skali naszego działania, a w drodze są już nowe kontrakty z zagranicznymi odbiorcami 
– powiedział Marcin Pawlikowski, Wiceprezes Zarządu Boruta-Zachem SA

Spółka zależna Boruty, firma Laboratorium Naturella w drugim kwartale br. podpisała długoletnią umowę z ambasadorką marek Panią Katarzyną Bosacką. Plan działań marketingowych na 2019 r. uwzględnia zwiększenie obecności marek OnlyBio i OnlyEco w prasie drukowanej i Internecie. Firma planuje również zwiększyć zaangażowanie w działania digitalowe.

Spółka obecnie koncentruje się na poszerzaniu współpracy z sieciami handlowymi i drogeryjnymi. W czerwcu firma sfinalizowała umowę z siecią Rossmann, jedną z największych sieci drogeryjnych w Polsce.  Dzięki umowie naturalne produkty firmy trafiły na półki do 800 placówek tej sieci na terenie kraju. Jednocześnie w drugim kwartale spółka rozszerzyła liczbę indeksów dostarczanych do sieci drogeryjnych Hebe i Super Pharm. Laboratorium Naturella rozpoczęło również współpracę z lokalną siecią drogerii Koliber – obecnie sieć ma pod swoimi skrzydłami 130 drogerii. Dodatkowo firma w drugim kwartale podpisała nowe umowy z sieciami handlowymi Auchan i Tesco. Poza rozszerzeniem współpracy z sieciami działającymi na polskim rynku, prowadzone są również zaawansowane rozmowy z zagranicznymi partnerami. Spółka w ostatnim czasie wystawiała produkty OnlyBio i OnlyEco na targach Beautyworld Middle East w Dubaju oraz Cosmoprof North America w Las Vegas. Dzięki takim inicjatywom firma zwiększa swoją rozpoznawalność i nawiązuje relacje biznesowe. Obecnie na bardzo zaawansowanym etapie są negocjacje dystrybucyjne z partnerem z Kanady i USA. Produkty spółki są już dostępne na wielu rynkach zagranicznych.

Koncentracja na rozwijanej gałęzi eko-biznesu i zaangażowanie w działania mające na celu wsparcie rozpoznawalności marek w Polsce i na świecie to czynniki, które w ocenie Zarządu powinny przynieść wymierne efekty w postaci znaczącej dynamiki wzrostu przychodów w kolejnych okresach.

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

BORUTA-ZACHEM SA

więcej o BORUTA-ZACHEM SA

Boruta Zachem i InventionBio rozpoczęły negocjacje ze szwajcarskim funduszem private equity

Boruta-Zachem SA – grupa rozwijająca ekologiczne i biotechnologiczne rozwiązania wraz ze spółka zależną InventionBio, podpisały umowę o poufności z szwajcarskim funduszem inwestycyjnym Elbrus Capital Management. Podpisanie umowy rozpoczyna etap negocjacji w sprawie potencjalnej inwestycji funduszu private equity – bezpośredniego zakupu istniejących akcji Boruty Zachem lub udziałów InventionBio.

więcej

Boruta Zachem planuje skokowy wzrost wartości Grupy w ciągu 2 lat

Globalna komercjalizacja rozwiązań z zakresu biotechnologii przemysłowej oraz zdobycie pozycji lidera na rynku kosmetyków naturalnych w Polsce – to główne filary rozwoju Boruta Zachem, zmieniającej nazwę na Hub.Tech. Władze Grupy do końca 2022 r. planują zwiększenie wartości rynkowej do 1 mld USD. Równolegle Spółka rozpoczęła przygotowania do przeniesienia notowań na główny rynek GPW, a sam debiut planuje na pierwszy kwartał 2021 r.

więcej

Boruta Zachem planuje przejęcie biotechnologicznej firmy InventionBio

Boruta-Zachem – spółka notowana na NewConnect rozpoczęła negocjacje dotyczące przejęcia InventionBio - spółki prowadzącej badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie biotechnologii. Pieniądze na realizację transakcji będą pochodzić z emisji akcji, której cena, zgodnie z rekomendacją Zarządu, nie będzie niższa niż 0,82 zł. Cena akcji na zamknięciu sesji 27 sierpnia wynosiła 0,71 zł.

więcej

Boruta Zachem z czterokrotnym wzrostem zysku netto w 2Q 2020 r.

Boruta-Zachem SA – spółka notowana na NewConnect, kontynuuje dynamiczny wzrost wyników, przede wszystkim za sprawą ekologicznej gałęzi biznesu. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco w drugim kwartale wypracował 14,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o ponad 55 % wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. W tym okresie, firma osiągnęła blisko 1 mln zł zysku netto, co stanowi czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rokwcześniej. Bardzo dobre wyniki to efekt rozwoju sieci sprzedaży oraz rosnącej popularności ekologicznych marek.

więcej

Ruszają zapisy na akcje Boruty Zachem w ramach wykonania prawa poboru

We wtorek 30 lipca rozpoczynają się zapisy na akcje spółki notowanej na NewConnect - Boruty Zachem. Inwestorzy, w ramach prawa poboru i zapisów dodatkowych, będą mogli dokonywać zapisów do 13 sierpnia 2019 r. Cena emisyjna została ustalona na 0,20 zł za akcję. Z emisji nowych akcji Spółka planuje pozyskać ok. 10,6 mln zł, które zamierza przeznaczyć m.in. na zwiększenie kapitału obrotowego, w związku ze wzrostem skali działalności firmy Laboratorium Naturella oraz na inwestycję w nowoczesne Centrum R&D.

więcej

Przychody Boruty Zachem wzrosły o 24 % w IV kwartale 2018 r.

Boruta-Zachem – spółka notowana na NewConnect, działająca w branży chemicznej, osiągnęła w czwartym kwartale 8,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o ponad 24 % względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto w tym okresie wyniósł 2,0 mln zł. Dynamiczny wzrost przychodów to efekt rosnącej skali działalności segmentu chemii gospodarczej i kosmetyków, których produkcja oparta jest na bazie ekologicznej biosurfaktyny.

więcej

Boruta-Zachem planuje przejęcie Laboratorium Naturella

Boruta-Zachem – spółka notowana na NewConnect, działająca w branży chemicznej podpisała list intencyjny w sprawie potencjalnego przejęcia biotechnologicznej firmy oferującej ekologiczne kosmetyki i środki czystości, Laboratorium Naturella. Porozumienie umożliwi rozpoczęcie negocjacji w sprawie szczegółowych warunków umowy. Obie strony chcą zakończyć negocjacje w 2018 r., a wartość transakcji nie przekroczy 1,0 mln zł.

więcej

Laboratorium Naturella komercjalizuje innowacyjną technologię pozyskiwaniabiosurfaktyny z rzepaku

Stworzona przez zespół Ewy Wójcikowskiej firma biotechnologiczna, wprowadziła na rynek prawie 50 ekologicznych kosmetyków i środków czystości składających się przynajmniej w 99% ze składników pochodzenia naturalnego, stworzonych na bazie unikalnej biosurfaktyny z rzepaku. Jednym z priorytetów innowacyjnej firmy jest zbudowanie sieci sprzedaży, składającej się ze specjalistycznych sklepów ekologicznych, zielarskich, aptek oraz drogerii funkcjonujących w postaci stacjonarnej, a także internetowej.

więcej