Aktualności

09.09.2019

Trwa publiczna emisja obligacji Legimi

Legimi, wizjoner na polskim rynku e-książek, oferuje roczne obligacje serii W z oprocentowaniem na poziomie 8,5%. Zapisy można składać do 23 września włącznie. Spółka zamierza pozyskać 2,35 mln zł, które przeznaczy na rozwój i promocję Legimi 3.0 oraz refinansowanie zadłużenia. Dodatkowo Legimi nagrodzi inwestorów, w zamian za odpowiedni zapis na obligacje, darmowymi abonamentami oraz czytnikami e-booków.

Legimi oferuje roczne obligacje serii W, o wartości nominalnej 1 000 zł każda i łącznej wartości do 2,35 mln zł. Oprocentowanie obligacji będzie stałe w wysokości 8,5%, wypłacane co 3 miesiące. Oferującym papiery wartościowe jest Dom Maklerski INC. Zabezpieczeniem obligacji jest zastaw rejestrowy na umowach z abonentami, czyli zgodnie z definicją: zbiorze istniejących i przyszłych praw oraz ruchomości spółki o zmiennym składzie, stanowiących całość gospodarczą do wysokości 150% wartości nominalnej obligacji oraz oświadczeniem o poddaniu się egzekucji (art. 777 KPC). Legimi proponuje także obligatariuszom dobrowolne częściowe wyjście z inwestycji po sześciu miesiącach w wysokości maksymalnie 25% emisji. Więcej informacji na temat bieżącej emisji pod adresem www.legimi.pl/obligacje

- Oferujemy inwestorom roczne obligacje z atrakcyjnym kuponem wynoszącym 8,5%. Nowością w trwającej emisji jest możliwość przedterminowego wykupu po okresie sześciu miesięcy, maksymalnie 25% wartości emisji. Zdecydowaliśmy się dodać ten parametr na podstawie rozmów i zebranego feedbacku od naszych inwestorów, z którymi staramy się być w stałym kontakcie
– komentuje Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu Legimi.

Legimi, za odpowiedni zapis na obligacje, oferuje inwestorom bonusy znane z equity crowdfundingu. Za zapis na tylko jedną obligację można otrzymać kwartalny abonament w Legimi. W pakiecie bonusów znajdują się także półroczne, roczne, a nawet dożywotnie abonamenty, a także czytniki PocketBook. Więcej szczegółów pod adresem www.legimi.pl/obligacje

- Oferując dodatkowe bonusy, chcemy pokazać inwestorom nasze produkty, wskazać, jak działa nasz biznes i na czym generujemy gotówkę. Doświadczenia poprzednich emisji pokazują, że nasi nowi inwestorzy stają się jednocześnie zaangażowanymi ambasadorami marki. Również wśród obecnych użytkowników Legimi dostrzegamy rosnące zainteresowanie papierami spółki. Bonusy są bardzo atrakcyjne. Wystarczy zapis na jedną obligację, by otrzymać kwartalny dostęp do zasobów Legimi. Po więcej szczegółów zapraszamy pod adres www.legimi.pl/obligacje – dodaje Mikołaj Małaczyński.

Legimi ok. 1 mln zł pozyskanego z emisji, zamierza przeznaczyć na rozwój i promocje Legimi 3.0 oraz działalności na rynku niemieckim. Pozostałe 1,35 mln zł mają posłużyć refinansowaniu zadłużenia.

- Widzimy pozytywne efekty wdrożenie Legimi 3.0. Dzięki nowej wersji serwisu internetowego i świeżo oddanej do użytku aplikacji, którą zaprojektowaliśmy od podstaw, rośniemy 2x szybciej niż przed rokiem. Główne zalety to: wygodniejsze przeglądanie katalogu m.in. dodanie kolekcji, nowoczesny design, zaawansowana wyszukiwarka oraz dodanie funkcji rekomendacji (dostępna do tej pory tylko w serwisie www)
– mówi Artur Wasilewski, Marketing Manager Legimi.

Legimi od 10 lat z powodzeniem działa na rynku e-książki, gdzie bezapelacyjnie zyskało pozycję jednego z liderów na rynku polskim. Obecnie spółka rozwija działalność również na bardzo perspektywicznym rynku niemieckim, gdzie systematycznie buduje swoją pozycję pod marką Legimi. W maju Legimi przejęło niemiecką spółkę Readfy GmbH dysponującą bazą 400 tys. użytkowników aplikacji mobilnej, oferującej ebooki w modelu freemium. Baza ma posłużW 1H 2019 r. Legimi wypracowało 7 616 tys. zł przychodów (+65% rdr.), EBITDA wyniosła 594 tys. zł (+325%), a zysk netto 216 tys. zł (+325%). Liczba klientów na koniec 1H 2019 r. wyniosła 57,61 tys. (+48% rdr.).

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Legimi SA

więcej o Legimi SA

Legimi optymalizuje zadłużenie i zapowiada kolejne emisji obligacji

Zarząd Legimi przyjął program emisji obligacji na lata 2019-2021. Zgodnie z nim spółka będzie konsekwentnie zmniejszać poziom zadłużenia obligacyjnego, a maksymalna wartość wyemitowanych i niewykupionych obligacji wyniesie nie więcej niż 9 mln zł. Dotychczas w 2019 r. Legimi przeprowadziło emisję akcji i obligacji o łącznej wartości blisko 5 mln zł, które poprawiły strukturę bilansową spółki. Pierwszą emisję w ramach uchwalonego programu spółka chce przeprowadzić jeszcze w III kwartale.

więcej

Legimi w I półroczu 2019 wypracowało przychody większe o 65% rdr.

Legimi w I półroczu 2019 r. odnotowało imponujące dynamiki. Przychody wzrosły rdr. o 65% do 7.616 tys. zł. Zysk operacyjny zwiększył się o 56% do 472 tys. zł. Kluczowe KPI spółki także istotnie się poprawiły. Liczba klientów wzrosła o 48% do 57.611, baza tytułów podwoiła się do 79.812 pozycji. Legimi patrzy z optymizmem w przyszłość. Motorem wzrostu w II półroczu ma być rozwój na rynku niemieckim oraz wprowadzenie Legimi 3.0.

więcej

Legimi pozyskuje 2,58 mln zł z publicznej oferty obligacji

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła publiczną ofertę obligacji. Spółka przydzieliła 2 582 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 2,582 mln zł, realizując w pełni główny cel emisyjny w postaci refinansowania zadłużenia spółki.

więcej

Legimi przekracza liczbę 60 tys. klientów.

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, właśnie przekroczył próg 40 tys. abonentów oraz 60 tys. klientów (abonenci, klienci korporacyjni, a także biblioteki publiczne). Odnotowując przy tym efektowne dynamiki. Liczba abonentów wzrosła rdr. o 52%, a klientów o 54%.

więcej

Legimi konwertuje pierwszych użytkowników Readfy na swoich klientów

Legimi, pierwsza firma w Polsce, która zaoferowała model subskrypcyjny w branży e-książek, ponad miesiąc temu przejęła niemiecką spółkę oferującą e-książki w modelu freemium – Readfy. Aktualnie Legimi prowadzi program pilotażowy dla użytkowników Readfy, mający na celu zachęcenie do usługi premium w postaci abonamentu w Legimi.de. Na ten moment polskiej spółce udało się skonwertować kilkaset użytkowników Readfy. Zintensyfikowane działania marketingowe nastąpią w przeciągu kilku tygodni, zaraz po uruchomieniu Legimi 3.0 w wersji niemieckiej.

więcej

Legimi 3.0, czyli Legimi w nowej odsłonie

Legimi SA, pionier na polskim rynku e-książek, uruchomiło rewolucyjną zmianę w postaci Legimi 3.0. Jest to zaprojektowana od zera platforma internetowa i aplikacja mobilna, w której w centrum zainteresowania jest użytkownik. Nowa odsłona Legimi ma podnieść poziom satysfakcji klienta, jego lojalność oraz poziom konwersji nowych użytkowników.

więcej

Trwa publiczna emisja obligacji Legimi

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, oferuje dwuletnie obligacje serii U z oprocentowaniem na poziomie 9,5%. Zapisy można składać do 9 lipca. Na dzień dzisiejszy spółka osiągnęła już próg emisyjny w postaci zapisów na poziomie 800 tys. zł. Legimi zamierza pozyskać 4 mln zł, które przeznaczy na rozwój i promocję Legimi 3.0 oraz refinansowanie zadłużenia.

więcej

Legimi planuje publiczne emisje obligacji

Zarząd Legimi podjął uchwały o emisji rocznych i dwuletnich obligacji o łącznej wartości do 6 mln zł. Oprocentowanie rocznych obligacji wyniesie 8,5%, a dwuletnich 9,5%. Obligacje z obu emisji będą zabezpieczone i zostaną zaoferowane w trybie oferty publicznej. Legimi to pionier polskiego rynku e-książki, lider rynku w modelu subskrypcyjnego dostępu do nieograniczonej liczby ebooków i audiobooków.

więcej

Legimi pozyskuje środki na przejęcie Readfy GmbH

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła publiczną ofertę akcji serii G. Spółka pozyskała 1,98 mln zł. Kwota w pełni wystarczy na realizację kluczowego celu emisyjnego – przejęcie niemieckiej spółki Readfy GmbH.

więcej

Legimi 2-krotnie zwiększa przychody w I kwartale i rozszerza ofertę

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, stawia na rozwój autorskiego rozwiązania synchrobooków. W ostatnich tygodniach biblioteka książek dostępnych w ramach rozwiązania umożliwiającego równoległe czytanie i słuchanie książki wzrosła o blisko 40 % Spółka finalizuje prace nad nową wersją platformy i aplikacji, a w I kwartale prawie 2-krotnie zwiększyła przychody.

więcej

Legimi przedłuża publiczną emisję akcji serii G do 13 maja

Legimi, pionier na polskim rynku e-książki, przedłuża zapisy na publiczną emisję akcji serii G do 13 maja. Do tej pory spółka pozyskała środki, które w pełni pozwolą na finalizację najważniejszego celu emisyjnego – przejęcia Readfy GmbH. Emisja akcji cieszy się dużym zainteresowaniem, które spółka chce w pełni wykorzystać. Dotychczas Legimi zebrało ponad 800 zgłoszeń.

więcej

Legimi chce pozyskać 4 mln zł na rozwój na rynku niemieckim

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki i audiobooków, zamierza pozyskać do 4 mln zł w ramach publicznej emisji akcji. Głównym celem emisji jest rozwój działalności na rynku niemieckim, w tym finalizacja transakcji przejęcia spółki Readfy. Zapisy na akcje serii G ruszyły dzisiaj i potrwają do 12 kwietnia.

więcej

Dwukrotny wzrost zysku operacyjnego – Legimi podsumowuje 2018 r. i przedstawia prognozy na 2019-2020

Legimi, technologiczna spółka oferująca e-książki i audiobooki w modelu abonamentowym, podsumowuje 2018 r. Według szacunków spółka zarobiła w minionym roku558 tys. zł, co oznacza wzrost o ponad 180 % względem 2017 r. Przychody okazały się lepsze rdr. o 57 % i wyniosły 11,13 mln zł. Zarząd Legimi zaktualizował również prognozę finansową na lata 2019-20, która zakłada osiągnięcie odpowiednio 16,9 mln zł i 25,45 mln zł przychodów w 2019 i 2020 r.

więcej

Legimi w całości uplasowało publiczną ofertę obligacji

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła z sukcesem publiczną ofertę obligacji serii R. Spółka przydzieliła 2 400 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 2,4 mln zł realizując w 100% założony cel.

więcej

Legimi przedłuża publiczną emisję obligacji do 26 listopada

Legimi, technologiczna spółka oferująca e-książki i audiobooki w modelu abonamentowym, przedłuża trwającą publiczną emisję obligacji do 26 listopada. Jednym z celów emisyjnych jest pozyskanie finansowania na przejecie wiodącej na rynku niemieckim aplikacji do czytania ebooków w modelu freemium.

więcej

Legimi rozpoczyna publiczną emisję obligacji

Legimi SA – pionier na polskim rynku e-książki działający w oparciu o model subskrypcyjny, chce pozyskać 2,4 mln zł w ramach Publicznej Oferty Obligacji. Zapisy na obligacje Spółki ruszyły 30 października. Jednym z celów emisyjnych jest pozyskanie finansowania na przejecie wiodącej na rynku niemieckim aplikacji do czytania ebooków w modelu freemium.

więcej