Aktualności

25.09.2019

Legimi pozyskuje 2,2 mln zł z publicznej oferty obligacji

Legimi, pionier na polskim rynku e-książki, zakończyła publiczną ofertę obligacji. Spółka przydzielała 2.179 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 2,2 mln zł. Pozyskane środki posłużą refinansowaniu zadłużenia spółki oraz rozwojowi i promocji Legimi 3.0 na rynku niemieckim i polskim.

Legimi SA oferowało roczne obligacje serii W o wartości nominalnej 1 000 zł każda, z oprocentowaniem stałym wynoszącym 8,5% w skali rokui odsetkami wypłacanymi kwartalnie. Zabezpieczeniem obligacji jest zastaw rejestrowy na umowach z abonentami, czyli zgodnie z definicją: zbiorze istniejących i przyszłych praw oraz ruchomości spółki o zmiennym składzie, stanowiących całość gospodarczą do wysokości 150% wartości nominalnej obligacji oraz oświadczeniem o poddaniu się egzekucji (art. 777 KPC). Legimi zaproponowało także obligatariuszom dobrowolne częściowe wyjście z inwestycji po sześciu miesiącach w wysokości maksymalnie 25% emisji. Zapisy można było składać do 23 września za pośrednictwem oferującego – Domu Maklerskiego INC. Obligacje nie będą wprowadzane na Catalyst.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z zainteresowania naszą emisją wśród inwestorów. Kierujemy do nich słowa podziękowania za zaufanie, docenienie naszego biznesu i przede wszystkim umożliwienie realizacji dalszych planów rozwojowych. Pozyskaliśmy 2,2 mln zł. To kwota, która pozwoli spełnić trzy cele emisyjne, czyli refinansowanie zadłużenia, rozwój na rynku niemieckim oraz promocja Legimi 3.0. – komentuje Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu Legimi.

- Zaoferowaliśmy inwestorom atrakcyjny kupon wynoszący 8,5%. Dodatkowo, w zamian za odpowiedni zapis, nagradzaliśmy inwestorów bonusami (abonamenty, czytniki), ponieważ wierzymy, że nasi inwestorzy stają się naszymi najlepszymi ambasadorami. Nowością w emisji była możliwość przedterminowego wykupu po okresie sześciu miesięcy, maksymalnie 25% wartości emisji. Zdecydowaliśmy się dodać ten parametr na podstawie rozmów i zebranego feedbacku od naszych inwestorów, z którymi staramy się być w stałym kontakcie. – dodaje Mikołaj Małaczyński

- Systematycznie poprawiamy kluczowe metryki biznesu. W pierwszej połowie 2019 r. zwiększyliśmy liczbę klientów o 48%, wypracowaliśmy o 65% większe przychody oraz prawie podwoiliśmy liczbę tytułów w naszej cyfrowej bibliotece, w stosunku do I półrocza 2018r. – dodaje Andrzej Tabaka, Dyrektor Finansowy Legimi.

Na początku czerwca Legimi uruchomiło rewolucyjną zmianę w postaci Legimi 3.0. Jest to zaprojektowana od nowa platforma internetowa i aplikacja mobilna, w której w centrum zainteresowania jest użytkownik. Po przeszło miesiąca od wprowadzenia nowego Legimi widać pierwsze efekty sprzedażowe i wpływ na jakość ruchu na stronie i liczbę aktywacji abonamentów.

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Legimi SA

więcej o Legimi SA

Legimi o krok od debiutu na NewConnect

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA podjęła uchwałę o wprowadzeniu akcji Legimi do obrotu na rynku NewConnect. Oznacza to, że pionier na polskim rynku e-książki jest o krok od debiutu na małej giełdzie. Debiut powinien nastąpić w przeciągu najbliższych dni.

więcej

Legimi z ponad 2-krotnym zyskiem netto w IV kw. 2020 r.

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek działający w oparciu o model subskrypcyjny, podsumowuje IV kw. 2020 r. W minionym kwartale Spółka osiągnęła imponujące dynamiki wzrostu. Przychody zwiększyły się o 73 % rdr. wynosząc 9,96 mln zł, zysk netto urósł ponad 2-krotnie i osiągnął wartość 424,64 tys. zł. Dynamicznie zwiększyły się również KPI biznesu. Liczba klientów wzrosła o 73 % rdr. do ponad 120 tys. klientów, a liczba abonentów zwiększyła się o 66 % rdr. osiągając wartość blisko 86 tys.

więcej

Legimi z blisko 17 % redukcją w ramach publicznej emisji obligacji serii AA

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek działający w oparciu o model subskrypcyjny, zakończyło dwie, równolegle prowadzone, publiczne oferty obligacji. Spółka pozyskała w ramach tych emisji łącznie 2,576 mln zł. Pozyskane środki Legimi zamierza przeznaczyć na refinansowanie zadłużenia, rozwój działalności na rynku niemieckim oraz zabezpieczenie bieżącej płynności finansowej.

więcej

Rozpoczęła się publiczna emisja obligacji Legimi

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek działający w oparciu o model subskrypcyjny, chce pozyskać 3,0 mln zł w ramach Publicznej Oferty Obligacji serii AA oraz Obligacji serii AB. Spółka oferuje dwuletnie obligacje z rocznym oprocentowaniem wynoszącym 6,75 % oraz roczne obligacje z oprocentowaniem 6,0 % Zapisy można składać od 15 października do 29 października włącznie pod adresem www.legimi.pl/obligacje. Środki pozyskane z emisji Legimi przeznaczy na refinansowanie zadłużenia, rozwój działalności na rynku niemieckim oraz zabezpieczenie bieżącej płynności finansowej.

więcej

Legimi z 7,4 mln zł przychodów w II kw. 2020

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, podsumowuje miniony kwartał, który był okresem dynamicznego wzrostu biznesu. W tym czasie przychody Legimi urosły o ponad 111 % rdr. do 7,4 mln zł, a liczba abonentów zwiększyła się o 73 % rdr. i wyniosła na koniec II kw. 69,1 tys. Ubiegły kwartał to także specyficzny czas, ze względu na pandemię COVID-19, który, w przypadku Legimi, odcisnął swoje piętno na zwiększonych kosztach bezpośrednich zakupu licencji i tym samym obniżył rentowność Spółki.

więcej

Legimi pozyskuje 2,123 mln zł z publicznej oferty obligacji

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła publiczną ofertę obligacji. Spółka przydzieliła 2 123 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 2,123 mln zł. Pozyskane środki posłużą refinansowaniu zadłużenia spółki oraz rozwojowi i promocji Legimi 3.0 na rynku niemieckim i polskim.

więcej

Trwa publiczna emisja obligacji Legimi

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, oferuje dwuletnie obligacje, z rocznym oprocentowaniem na poziomie 6,75%. Zapisy można składać od 1 do 15 lipca włącznie. Spółka zamierza pozyskać 2,5 mln zł, które przeznaczy na rozwój i promocję Legimi na rynku niemieckim oraz refinansowanie zadłużenia. Zapisy można składać pod adresem www.legimi.pl/obligacje

więcej

Legimi z blisko 2 mln zł EBITDA w 2019 r.

Legimi pionier modelu abonamentowego na polskim rynku e-książki, podsumowuje miniony rok. Według wstępnych szacunków spółka wypracowała 16,83 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o blisko 50% rdr. EBITDA wzrosła o 64% rdr., osiągając wartość 1,97 mln zł. Z kolei szacunkowy zysk netto okazał się ponad 20-krotnie wyższy niż w 2018 r. i wyniósł 881 tys. zł. Kluczowe KPI spółki także wykazują wzrosty. Liczba abonentów w 2019 r. zwiększyła się o 54% rdr. i wyniosła 51,77 tys. Celem strategicznym Legimi w bieżącym rokujest intensyfikacja działalność na rynku niemieckim.

więcej

Legimi pozyskuje 1,5 mln zł z prywatnej oferty obligacji

Legimi, pionier na polskim rynku e-książki, zakończyło z sukcesem prywatną ofertę obligacji. Spółka w 100% zrealizowała cel i przydzieliła 1 500 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 1,5 mln zł. Pozyskane środki posłużą refinansowaniu zadłużenia spółki oraz rozwojowi i promocji Legimi 3.0 na rynku niemieckim i polskim.

więcej

Trwa publiczna emisja obligacji Legimi

Legimi, wizjoner na polskim rynku e-książek, oferuje roczne obligacje serii W z oprocentowaniem na poziomie 8,5%. Zapisy można składać do 23 września włącznie. Spółka zamierza pozyskać 2,35 mln zł, które przeznaczy na rozwój i promocję Legimi 3.0 oraz refinansowanie zadłużenia. Dodatkowo Legimi nagrodzi inwestorów, w zamian za odpowiedni zapis na obligacje, darmowymi abonamentami oraz czytnikami e-booków.

więcej

Legimi optymalizuje zadłużenie i zapowiada kolejne emisji obligacji

Zarząd Legimi przyjął program emisji obligacji na lata 2019-2021. Zgodnie z nim spółka będzie konsekwentnie zmniejszać poziom zadłużenia obligacyjnego, a maksymalna wartość wyemitowanych i niewykupionych obligacji wyniesie nie więcej niż 9 mln zł. Dotychczas w 2019 r. Legimi przeprowadziło emisję akcji i obligacji o łącznej wartości blisko 5 mln zł, które poprawiły strukturę bilansową spółki. Pierwszą emisję w ramach uchwalonego programu spółka chce przeprowadzić jeszcze w III kwartale.

więcej

Legimi w I półroczu 2019 wypracowało przychody większe o 65% rdr.

Legimi w I półroczu 2019 r. odnotowało imponujące dynamiki. Przychody wzrosły rdr. o 65% do 7.616 tys. zł. Zysk operacyjny zwiększył się o 56% do 472 tys. zł. Kluczowe KPI spółki także istotnie się poprawiły. Liczba klientów wzrosła o 48% do 57.611, baza tytułów podwoiła się do 79.812 pozycji. Legimi patrzy z optymizmem w przyszłość. Motorem wzrostu w II półroczu ma być rozwój na rynku niemieckim oraz wprowadzenie Legimi 3.0.

więcej

Legimi pozyskuje 2,58 mln zł z publicznej oferty obligacji

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła publiczną ofertę obligacji. Spółka przydzieliła 2 582 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 2,582 mln zł, realizując w pełni główny cel emisyjny w postaci refinansowania zadłużenia spółki.

więcej

Legimi przekracza liczbę 60 tys. klientów.

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, właśnie przekroczył próg 40 tys. abonentów oraz 60 tys. klientów (abonenci, klienci korporacyjni, a także biblioteki publiczne). Odnotowując przy tym efektowne dynamiki. Liczba abonentów wzrosła rdr. o 52%, a klientów o 54%.

więcej

Legimi konwertuje pierwszych użytkowników Readfy na swoich klientów

Legimi, pierwsza firma w Polsce, która zaoferowała model subskrypcyjny w branży e-książek, ponad miesiąc temu przejęła niemiecką spółkę oferującą e-książki w modelu freemium – Readfy. Aktualnie Legimi prowadzi program pilotażowy dla użytkowników Readfy, mający na celu zachęcenie do usługi premium w postaci abonamentu w Legimi.de. Na ten moment polskiej spółce udało się skonwertować kilkaset użytkowników Readfy. Zintensyfikowane działania marketingowe nastąpią w przeciągu kilku tygodni, zaraz po uruchomieniu Legimi 3.0 w wersji niemieckiej.

więcej

Legimi 3.0, czyli Legimi w nowej odsłonie

Legimi SA, pionier na polskim rynku e-książek, uruchomiło rewolucyjną zmianę w postaci Legimi 3.0. Jest to zaprojektowana od zera platforma internetowa i aplikacja mobilna, w której w centrum zainteresowania jest użytkownik. Nowa odsłona Legimi ma podnieść poziom satysfakcji klienta, jego lojalność oraz poziom konwersji nowych użytkowników.

więcej

Trwa publiczna emisja obligacji Legimi

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, oferuje dwuletnie obligacje serii U z oprocentowaniem na poziomie 9,5%. Zapisy można składać do 9 lipca. Na dzień dzisiejszy spółka osiągnęła już próg emisyjny w postaci zapisów na poziomie 800 tys. zł. Legimi zamierza pozyskać 4 mln zł, które przeznaczy na rozwój i promocję Legimi 3.0 oraz refinansowanie zadłużenia.

więcej

Legimi planuje publiczne emisje obligacji

Zarząd Legimi podjął uchwały o emisji rocznych i dwuletnich obligacji o łącznej wartości do 6 mln zł. Oprocentowanie rocznych obligacji wyniesie 8,5%, a dwuletnich 9,5%. Obligacje z obu emisji będą zabezpieczone i zostaną zaoferowane w trybie oferty publicznej. Legimi to pionier polskiego rynku e-książki, lider rynku w modelu subskrypcyjnego dostępu do nieograniczonej liczby ebooków i audiobooków.

więcej

Legimi pozyskuje środki na przejęcie Readfy GmbH

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła publiczną ofertę akcji serii G. Spółka pozyskała 1,98 mln zł. Kwota w pełni wystarczy na realizację kluczowego celu emisyjnego – przejęcie niemieckiej spółki Readfy GmbH.

więcej

Legimi 2-krotnie zwiększa przychody w I kwartale i rozszerza ofertę

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, stawia na rozwój autorskiego rozwiązania synchrobooków. W ostatnich tygodniach biblioteka książek dostępnych w ramach rozwiązania umożliwiającego równoległe czytanie i słuchanie książki wzrosła o blisko 40 % Spółka finalizuje prace nad nową wersją platformy i aplikacji, a w I kwartale prawie 2-krotnie zwiększyła przychody.

więcej

Legimi przedłuża publiczną emisję akcji serii G do 13 maja

Legimi, pionier na polskim rynku e-książki, przedłuża zapisy na publiczną emisję akcji serii G do 13 maja. Do tej pory spółka pozyskała środki, które w pełni pozwolą na finalizację najważniejszego celu emisyjnego – przejęcia Readfy GmbH. Emisja akcji cieszy się dużym zainteresowaniem, które spółka chce w pełni wykorzystać. Dotychczas Legimi zebrało ponad 800 zgłoszeń.

więcej

Legimi chce pozyskać 4 mln zł na rozwój na rynku niemieckim

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki i audiobooków, zamierza pozyskać do 4 mln zł w ramach publicznej emisji akcji. Głównym celem emisji jest rozwój działalności na rynku niemieckim, w tym finalizacja transakcji przejęcia spółki Readfy. Zapisy na akcje serii G ruszyły dzisiaj i potrwają do 12 kwietnia.

więcej

Dwukrotny wzrost zysku operacyjnego – Legimi podsumowuje 2018 r. i przedstawia prognozy na 2019-2020

Legimi, technologiczna spółka oferująca e-książki i audiobooki w modelu abonamentowym, podsumowuje 2018 r. Według szacunków spółka zarobiła w minionym roku558 tys. zł, co oznacza wzrost o ponad 180 % względem 2017 r. Przychody okazały się lepsze rdr. o 57 % i wyniosły 11,13 mln zł. Zarząd Legimi zaktualizował również prognozę finansową na lata 2019-20, która zakłada osiągnięcie odpowiednio 16,9 mln zł i 25,45 mln zł przychodów w 2019 i 2020 r.

więcej

Legimi w całości uplasowało publiczną ofertę obligacji

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła z sukcesem publiczną ofertę obligacji serii R. Spółka przydzieliła 2 400 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 2,4 mln zł realizując w 100% założony cel.

więcej

Legimi przedłuża publiczną emisję obligacji do 26 listopada

Legimi, technologiczna spółka oferująca e-książki i audiobooki w modelu abonamentowym, przedłuża trwającą publiczną emisję obligacji do 26 listopada. Jednym z celów emisyjnych jest pozyskanie finansowania na przejecie wiodącej na rynku niemieckim aplikacji do czytania ebooków w modelu freemium.

więcej

Legimi rozpoczyna publiczną emisję obligacji

Legimi SA – pionier na polskim rynku e-książki działający w oparciu o model subskrypcyjny, chce pozyskać 2,4 mln zł w ramach Publicznej Oferty Obligacji. Zapisy na obligacje Spółki ruszyły 30 października. Jednym z celów emisyjnych jest pozyskanie finansowania na przejecie wiodącej na rynku niemieckim aplikacji do czytania ebooków w modelu freemium.

więcej