Aktualności

17.10.2019

Gaming Factory w drodze na GPW Spółka ogłasza strategię rozwoju

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, który w 2020 rokuchce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, prezentuje strategię rozwoju i ogłasza najbliższe plany. Model spółki zakłada produkcję własnych tytułów oraz  wydawanie w ciągu rokuokoło 10 gier. Wśród kluczowych założeń Gaming Factory jest m.in. poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym i zwiększanie przychodów z produkcji własnych projektów.

- Aktualnie na platformie Steam znajduje się ok. 20 naszych autorskich projektów, liczba ta systematycznie rośnie. Rozwijamy gry o zróżnicowanej tematyce, od symulatorów, poprzez tycoon, horror i builder. Już niebawem zamierzamy ogłosić kolejne tytuły z naszego portfolio. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, naszym najważniejszym celem na przyszły rokjest debiut na głównym parkiecie GPW, co mamy nadzieję, uda się osiągnąć dzięki intensywnej i wzmożonej pracy – zapowiada Mateusz Adamkiewicz, Prezes Zarządu Gaming Factory.

Deweloper i wydawca gier aktywnie rozwija swoje projekty m.in. z firmami zewnętrznymi i spółkami zależnymi. W najbliższym czasie, we współpracy z Black Rose Project, planuje rozszerzyć działalność portingową (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy oraz pełen całościowy proces jej wydania) na konsolę Nintendo Switch. Spółka zakończyła już kilkanaście portów, kolejne czekają w kolejce na realizację. Oprócz Switcha, będą to także porty gier na konsole Xbox One i PS4.

Gaming Factory za pośrednictwem Silver Lynx Games prowadzi także działania na dynamicznie rozwijającym się rynku gier planszowych. Efektem jest m.in. trwająca aktualnie kampania na Kickstarterze. Gra planszowa Hard West, tylko w pierwszym tygodniu zbiórki znaczącą przekroczyła wyznaczoną na początku kampanii kwotę.

- Ogromne zainteresowanie tytułem Hard West jest kolejnym potwierdzeniem, że planszówki są bardzo popularne wśród graczy. Już od jakiegoś czasu obserwujemy dynamiczny rozwój tego segmentu. Kilka lat temu mówiło się w tym zakresie o wzroście na poziomie kilku procent w skali roku, aktualnie jest to już ponad 30 procent. Coraz więcej gier planszowych dostępnych jest w wersji elektronicznej. Widzimy ogromny potencjał rozwojowy tego kierunku, dlatego aktywnie będziemy uczestniczyć w jego współtworzeniu
– mówi  Mateusz Adamkiewicz.

Spółka współpracuje aktualnie z 20 zespołami deweloperskimi rozlokowanymi na terenie kraju i za granicą. Jednym z nich jest doświadczony producent i dystrybutor gier Ultimate Games, który wesprze Gaming Factory  w zakresie promocji i wydawnictwa części produkcji Spółki.

- W ciągu ostatnich dwóch lat nawiązaliśmy współpracę z kilkunastoma firmami z branży, co już teraz czyni nas istotnym graczem w polskim gamedevie i zwiększa naszą wiarygodność na rynku. Wierzymy, że dotychczasowe doświadczenie zaowocuje ambitnymi i zyskownymi projektami
– podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Gaming Factory SA

więcej o Gaming Factory SA

Gaming Factory przydzieliło wszystkie akcje w IPO i pozyskało ponad 17 mln zł! Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła ponad 89 %

Gaming Factory SA, producent i wydawca gier na PC i konsole, przydzielił wszystkie akcje oferowane w pierwszej publicznej ofercie akcji. Przedmiotem emisji było 1.100.000 nowo emitowanych Akcji Serii E, a przedmiotem sprzedaży 275.000 istniejących Akcji Serii B. Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła ponad 89 % Cena emisyjna akcji została ustalona na 15,50 zł, co oznacza, że do spółki trafi nieco ponad 17 mln zł. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji był Trigon Dom Maklerski. Do końca lipca Spółka chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

więcej

Gaming Factory zakończyła przyjmowanie zapisów na akcje od inwestorów indywidualnych oraz book-building. Cena akcji oferowanych została ustalona na 15,50 zł za akcję, a Oferta obejmie łącznie 1.375 tys. akcji

Gaming Factory SA, producent i wydawca gier na PC i konsole, zakończył przyjmowanie zapisów na akcje wśród inwestorów indywidualnych oraz zakończyła book-buliding wśród inwestorów instytucjonalnych w ramach pierwszej oferty publicznej spółki. Spółka wraz z Oferującymi ustaliła cenę akcji oraz ostateczną liczbę oferowanych akcji. Przedmiotem emisji jest 1.100.000 nowo emitowanych Akcji Serii E, a przedmiotem sprzedaży jest 275.000 istniejących Akcji Serii B. Dla inwestorów indywidualnych zarezerwowano 50 % oferowanych akcji. Cenę emisyjną ustalono na 15,50 zł za akcję. W dniach 3-8 lipca przyjmowane będą zapisy inwestorów instytucjonalnych. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji jest Trigon Dom Maklerski. Z IPO spółka chce pozyskać łącznie od 15 do 17 mln zł. W okresie trzech lat środki te mają zostać wykorzystane na produkcję gier oraz rozwój działań marketingowych. Do końca lipca Spółka chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

więcej

Gaming Factory rozpoczyna publiczną ofertę akcji Producent i wydawca gier chce pozyskać 15-17 mln PLN

Gaming Factory SA, producent i wydawca gier na PC i konsole, rozpoczyna dziś pierwszą publiczną ofertę akcji. Z emisji Nowych Akcji spółka chce pozyskać od 15 do 17 mln PLN. W okresie trzech lat środki te mają zostać wykorzystane na produkcję gier oraz rozwój działań marketingowych. Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych potrwają do 1 lipca. Budowa księgi popytu zakończy się dzień później. Przyjmowanie zapisów inwestorów instytucjonalnych przewidziane jest od 3 do 8 lipca. Gaming Factory chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w trzecim kwartale br.

więcej

Gaming Factory opublikowało prospekt 24 czerwca rozpoczną się zapisy na akcje spółki

Gaming Factory, producent i wydawca gier na PC i konsole, opublikował prospekt, w związku pierwszą publiczną ofertą akcji oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Celem spółki jest pozyskanie od 15 do 17 mln PLN. 24 czerwca rozpocznie się road show – spotkania z inwestorami potrwają do 1 lipca. W tym czasie zapisy na akcje mogą składać inwestorzy indywidualni. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych będzie miała miejsce w dniach 24 czerwca - 2 lipca, z kolei zapisy dla inwestorów instytucjonalnych zostaną przeprowadzone w dniach 3-8 lipca. Środki z emisji spółka chce przeznaczyć na produkcję gier oraz rozwój działań marketingowych. Maksymalna cena Akcji Oferowanych została ustalona na poziomie 15,50 PLN. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji jest Trigon Dom Maklerski. Inwestorzy mogą także składać zapisy na akcje w ramach konsorcjum domów maklerskich. W trzecim kwartale br. Gaming Factory chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pierwsza oferta publiczna akcji spółki Gaming Factory obejmuje łącznie do 1.375.000 akcji zwykłych na okaziciela, o wartości nominalnej 0,10 PLN każda, w tym przedmiotem emisji będzie do 1.100.000 nowo emitowanych Akcji Serii E oraz przedmiotem sprzedaży będzie do 275.000 istniejących Akcji Serii B. Maksymalna cena emisyjna Nowych Akcji na potrzeby składania zapisów w Transzy Inwestorów Indywidualnych została ustalona na 15,50 PLN. Dla Inwestorów Indywidualnych zarezerwowano 50 % z planowanej liczby oferowanych akcji.

więcej

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt Gaming Factory SA – dokument zostanie opublikowany 23 czerwca 2020 r.

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt spółki Gaming Factory, producenta i wydawcy gier na PC i konsole, w związku z planowaną ofertą publiczną oraz ubieganiem się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokument zostanie opublikowany na stronie spółki 23 czerwca 2020 r. Debiut Gaming Factory planowany jest w trzecim kwartale br. Oferującym akcje jest Trigon Dom Maklerski.

więcej

Świnie przejmują władzę nad ludźmi! Zapowiedź Human Farm – szokującej gry symulacyjnej o hodowli ludzi – trafiła właśnie na platformę Steam

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, ogłosił nowy, kontrowersyjny tytuł w swoim portfolio wydawniczym – Human Farm. Gracz wcieli się w świnię, która zdecyduje o losie i przeznaczeniu uwięzionych w klatkach ludzi. Premiera gry w wersji na PC i konsole planowana jest w 2021 roku. Producentem tytułu jest studio Jtown Games.

więcej

Grupa Gaming Factory wypracowała blisko 4,7 mln zł zysku netto w 2019 roku! Koronawirus nie wpływa negatywnie na działalność studia

Blisko 4,7 mln zł zysku netto wypracowała w 2019 rokuGrupa Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki podjęło decyzję o wypłacie dywidendy, w wysokości ponad 1,5 mln zł. Od listopada studio realizuje nową strategię rozwoju, której głównym założeniem jest produkcja własnych tytułów oraz  wydawanie w ciągu rokuokoło dziesięciu gier. Pandemia nie wpływa negatywnie na działalności studia.

więcej

Gaming Factory z nowym tytułem wydawniczym Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafi gra Hotel Afterlife

Gaming Factory, producent i wydawca gier na PC i konsole zapowiedział nowy tytuł w swoim portfolio. W IV kwartale 2020 rokuspółka wyda Hotel Afterlife. Produkcja autorstwa Alrauna Studio w pierwszej kolejności trafi do sprzedaży w wersji na komputery stacjonarne. Docelowo będzie także dostępna na Nintendo Switch oraz pozostałe konsole. W tegorocznych planach wydawniczych Gaming Factory znajdują się też m.in. komiksowa strzelanka Chains of Fury, produkcja FoodBall, łącząca w sobie grę sportową i wyścigi samochodowe oraz związany z tematyką bitewną World War 2 – Bunker Simulator.

więcej

Gaming Factory złożyło Prospekt Emisyjny do KNF-u Spółka stawia na produkcję własnych tytułów oraz rozwój wydawnictwa

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, złożył do Komisji Nadzoru Finansowego Prospekt Emisyjny, w związku z ubieganiem się o wprowadzenie akcji do obrotu na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka chce zadebiutować w pierwszej połowie 2020 roku. W październiku firma zaprezentowała nową strategię rozwoju – głównym obszarem jej działalności jest produkcja własnych tytułów oraz wydawanie w ciągu rokuokoło dziesięciu gier. Kilka dni temu firma poinformowała o powołaniu nowej spółki, która zajmie się przystosowaniem gier do technologii wirtualnej rzeczywistości (VR).

więcej

Gaming Factory rozszerza portfolio produkcyjne

Gaming Factory, producent i wydawca gier na PC i na konsole, odkupił od spółki Ultimate Games, notowanej na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, prawa do dziewięciu gier z jej portfolio. To kolejny punkt do realizacji strategii Gaming Factory, mówiący o rozwoju produkcji własnych oraz własnego działu wydawnictwa. Efekty pracy nad projektami spółka zaprezentuje w 2020 roku.

więcej

Gaming Factory ogłasza nowy tytuł z portfolio wydawniczego FoodBall – „kanapowe Rocket League” – zadebiutuje w Q3/Q4 2020 roku

Gaming Factory SA, ogłasza nowy tytuł z portfolio wydawniczego. W Q3/Q4 2020 rokudo sprzedaży trafi FoodBall autorstwa studia Cat-astrophe Games. To unikalne połączenie gry sportowej, wyścigów i jedzenia. Tytuł zaoferuje m.in. tryb fabularny, zróżnicowane postaci/pojazdy oraz rozbudowany kanapowy tryb wieloosobowy. Gra w pierwszej kolejności będzie dostępna w wersji na Nintendo Switch i PC. Docelowo pojawi się także na Xbox One i być może na innych platformach.

więcej