20.03.2015
CDRL realizuje prognozę i notuje skokowy wzrost zysku
Spółka CDRL SA, właściciel marki Coccodrillo, zakończyła 2014 rok notując 11,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto. To wynik o 4,8% lepszy od założonego w prognozie finansowej i aż o ponad 275 proc. wyższy od osiągniętego przed rokiem.
Grupa
CDRL osiągnęła w zeszłym roku również wzrost przychodów o 6 proc. do 158,43 mln
zł (praktycznie zgodnie z prognozą, która wynosiła 159,39 mln zł). Wynik EBITDA
wyniósł 18,57 mln zł i był o 0,7 proc. wyższy od zakładanego w prognozie.
- Bardzo dobre wyniki finansowe są efektem działań
optymalizacyjnych, które prowadziliśmy w tym oraz poprzednich latach. Cały czas
pracujemy nad tym, żeby zapewnić spółce najbardziej korzystne kontrakty z dostawcami
materiałów i producentami. Jesteśmy przekonani, że spółka ma potencjał do
rozwoju oraz dalszego wzrostu wyników. – powiedział
Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL S.A.
Poprawa
wyniku, to w dużej mierze efekt wyższej marży, przy równoczesnym zwiększeniu
przychodów. Zysk na sprzedaży wyniósł 21,07 mln zł, co stanowiło 13 proc.
wartości sprzedaży. W poprzednim roku było to 7 proc.
- To był dla nas
bardzo dobry i ważny rok. Nie tylko osiągnęliśmy świetne wyniki finansowe.
Z sukcesem przeprowadziliśmy Ofertę Publiczną z której pozyskaliśmy środki
na rozwój i zadebiutowaliśmy na warszawskiej Giełdzie. –
dodał prezes spółki Marek Dworczak.
CDRL
zadebiutowało na GPW w dniu 28 października. Oferta publiczna spółki spotkała
się z dużym zainteresowaniem o czym świadczy fakt, że stopa redukcji w transzy
dla inwestorów indywidualnych wyniosła aż 81,75%. Wcześniej spółka z sukcesem
przeprowadziła ofertę publiczną z której pozyskała 14,9 mln zł brutto na rozwój.
Cześć z tych środków jest przeznaczona na rozbudowę sieci sprzedaży.
Jeszcze
przed zakończeniem Oferty Publicznej, CDRL terminowo spłaciło notowane na
Catalyst obligacje o łącznej wartości 9,583 mln zł.
Sieć handlowa CDRL w Polsce na koniec 2014 r. miała 214 placówek (własnych i franczyzowych), w zeszłym roku zwiększyła się o 27 sklepów. Wg stanu na koniec 2014 r. na całym świecie spółka ma 362 sklepy w różnych formatach. Sklepy Coccodrillo są obecne na czterech kontynentach, w tym m.in. w Arabii Saudyjskiej, Chinach oraz Brazylii. Natomiast wszystkie projekty dla kolekcji Coccodrillo powstają w Polsce.