Aktualności

04.12.2019

Gaming Factory złożyło Prospekt Emisyjny do KNF-u Spółka stawia na produkcję własnych tytułów oraz rozwój wydawnictwa

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, złożył do Komisji Nadzoru Finansowego Prospekt Emisyjny, w związku z ubieganiem się o wprowadzenie akcji do obrotu na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka chce zadebiutować w pierwszej połowie 2020 roku. W październiku firma zaprezentowała nową strategię rozwoju – głównym obszarem jej działalności jest produkcja własnych tytułów oraz wydawanie w ciągu rokuokoło dziesięciu gier. Kilka dni temu firma poinformowała o powołaniu nowej spółki, która zajmie się przystosowaniem gier do technologii wirtualnej rzeczywistości (VR).

- Od wielu miesięcy pracowaliśmy nad wdrożeniem nowej strategii, której realizację już rozpoczęliśmy i będziemy kontynuować także jako spółka publiczna. Zakończyliśmy wielomiesięczny proces tworzenia Prospektu Emisyjnego, który jest już w Komisji Nadzoru Finansowego. Jesteśmy coraz bliżej realizacji naszego najważniejszego celu, jakim jest debiutu na GPW. Chcemy dołączyć do grona spółek publicznych tak szybko jak  będzie to możliwe  – informuje Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.

Główną działalnością spółki jest produkcja gier o zróżnicowanej tematyce, od symulatorów, poprzez tycoon, horror i builder oraz poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym. W listopadzie Gaming Factory odkupiło od Ultimate Games prawa do dziewięciu gier z jej portfolio. Efekty pracy nad projektami studio zaprezentuje w 2020 roku.

- Aktywnie rozwijamy współpracę z firmami zewnętrznymi, czego dowodem jest m.in. finalizacja zakupu dziewięciu praw do gier od notowanej na GPW spółki Ultimate Games. W naszym przekonaniu te tytuły są bardzo obiecujące, dostrzegamy w nich duży potencjał. W ostatnim czasie bardzo intensywnie rozwijamy projekty własne i systematyczne zwiększamy przychody z produkcji tych gier. Obecnie w naszym portfolio znajduje kilkanaście naszych autorskich projektów, liczba ta systematycznie rośnie
– dodaje Mateusz Adamkiewicz.

Gaming Factory w ubiegłym tygodniu poinformowało także o powołaniu wraz z Ultimate Games nowej spółki – Ultimate VR, której główną działalnością będzie przystosowanie gier z portfolio obu firm do technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Obie spółki będą w niej posiadały równe udziały – po 45 % Pozostałe 10 % udziałów otrzyma zespół.

-  Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) systematycznie zwiększa swoją dynamikę. Prognozy na najbliższe miesiące i lata są bardzo pozytywne. Dzisiejszy gracz jest świadomy jak wiele doświadczeń, emocji i zabawy może przynieść mu korzystanie z VR-u. Posiadane przez nas projekty o zróżnicowanej tematyce z pewnością będą doskonałą propozycją dla tej grupy odbiorców – dodaje prezes Gaming Factory.


W najbliższym czasie Gaming Factory we współpracy z Black Rose Project planuje rozszerzyć działalność portingową na konsolę Nintendo Switch. Spółka zakończyła już kilkanaście portów, kolejne czekają w kolejce na realizację. Oprócz Switcha, będą to także porty gier na konsole Xbox One i PS4.

Gaming Factory za pośrednictwem Silver Lynx Games prowadzi jednocześnie działania na rynku gier planszowych. – Obserwujemy dynamiczny rozwój planszówek, których coraz więcej dostępnych jest w wersji elektronicznej. Widzimy ogromny potencjał rozwojowy tego kierunku, dlatego aktywnie będziemy uczestniczyć w jego współtworzeniu – mówi  Mateusz Adamkiewicz.

W myśl przyjętej strategii Gaming Factory planuje także rozwój własnego wydawnictwa. Spółka chce wydawać ok. dziesięciu gier w ciągu roku.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Gaming Factory SA

więcej o Gaming Factory SA

Gaming Factory ogłasza datę premiery Commander ’85 Dreszczowiec sci-fi zadebiutuje na PC i konsoli Microsoftu 30 września

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, ogłasza datę premiery Commander ’85. Gra z portfolio wydawniczego spółki 30 września zadebiutuje jednocześnie w wersji na komputery stacjonarne oraz konsole XboxOne. Wraz z ogłoszeniem daty premiery, na platformie Steam, zamieszczony został zwiastun zapowiadający tytuł. Producentem gry jest studio The Moonwalls. Rolę współwydawcy pełni Ultimata Games.

więcej

Gaming Factory prezentuje pierwszy zwiastun Big Battle: Defend the Wall Premiera gry na PC zaplanowana jesienią przyszłego roku

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, udostępnił pierwszy zwiastun zapowiadający Big Battle: Defend the Wall. Gra z gatunku tower defense umożliwi graczom przygotowanie strategii wojennej, w tym m.in. zarządzania obroną, dowodzeniem żołnierzami, czy niesieniem pomocy lokalnej społeczności. PC- towa wersja projektu trafi do sprzedaży jesienią 2021 roku. Docelowo tytuł ukaże się także na konsolach Xbox One, PlayStation oraz Nintendo Switch. Producentem Big Battle jest studio Forestlight Games.

więcej

Gaming Factory zapowiada nowy projekt! Pizza Simulator trafi do sprzedaży na PC i konsole w 2021 roku!

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, zaprezentował na platformie Steam najnowszy projekt ze swojego portfolio produkcyjno-wydawniczego – Pizza Simulator. Tytuł zadebiutuje w wersji na PC oraz konsole Sony i Microsoftu w 2021 roku. Gaming Factory jednocześnie pracuje nad nowymi projektami. Premiery kilku z nich zaplanowane są jeszcze w tym roku, chodzi m.in. Bakery Simulator, Farming Life, czy Castle Flipper.

więcej

Grupa Gaming Factory wypracowała prawie 0,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży oraz 0,25 mln zł zysku netto w Q1 2020 r.

Prawie 0,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów wypracowała w pierwszym kwartale br. Grupa Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole. Od stycznia do marca zysk netto Grupy wyniósł niespełna 0,25 mln zł. W tym czasie zysk operacyjny osiągnął wartość prawie 0,2 mln zł, w porównaniu do straty na poziomie (0,24) mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. W pierwszym kwartale premiery miały dwie gry z portfolio wydawniczego Gaming Factory – Bug Academy oraz Pangeon. Obie są dostępne w wersji na komputery stacjonarne. W drugiej połowie rokudo sprzedaży trafi ok. dziesięciu tytułów autorstwa Gaming Factory, wśród nich znajdą się m.in. Bakery Simulator, Farming Life, czy Castle Flipper.

więcej

Akcje Gaming Factory zadebiutowały na GPW!

Akcje Gaming Factory, producenta i wydawcy gier na PC i konsole, zadebiutowały na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. To drugi tegoroczny debiut na głównym parkiecie i 440-sta spółka notowana na GPW. Do obrotu na rynku regulowanym zostały wprowadzone wszystkie serie akcji spółki oraz prawa do akcji serii E, które były przedmiotem pierwszej oferty publicznej. Redukcja zapisów w transzy dla inwestorów indywidualnych w ramach IPO wyniosła 89 % Oferującym akcje był Trigon Dom Maklerski. Rolę autoryzowanego doradcy pełniła Kancelaria SSW Pragmatic Solution.

więcej

Gaming Factory 23 lipca zadebiutuje na GPW

Producent i wydawca gier na PC i konsole zadebiutuje na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie już w najbliższy czwartek. Spółka w ostatnich tygodniach przeprowadziła ofertę akcji o wartości ponad 21,3 mln zł. Akcje Gaming Factory cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, a redukcja zapisów w transzy dla inwestorów indywidualnych wyniosła 89 % Oferującym akcje był Trigon Dom Maklerski. Kancelaria SSW Pragmatic Solution pełniła rolę doradcy prawnego.

więcej

Gaming Factory przydzieliło wszystkie akcje w IPO i pozyskało ponad 17 mln zł! Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła ponad 89 %

Gaming Factory SA, producent i wydawca gier na PC i konsole, przydzielił wszystkie akcje oferowane w pierwszej publicznej ofercie akcji. Przedmiotem emisji było 1.100.000 nowo emitowanych Akcji Serii E, a przedmiotem sprzedaży 275.000 istniejących Akcji Serii B. Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła ponad 89 % Cena emisyjna akcji została ustalona na 15,50 zł, co oznacza, że do spółki trafi nieco ponad 17 mln zł. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji był Trigon Dom Maklerski. Do końca lipca Spółka chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

więcej

Gaming Factory zakończyła przyjmowanie zapisów na akcje od inwestorów indywidualnych oraz book-building. Cena akcji oferowanych została ustalona na 15,50 zł za akcję, a Oferta obejmie łącznie 1.375 tys. akcji

Gaming Factory SA, producent i wydawca gier na PC i konsole, zakończył przyjmowanie zapisów na akcje wśród inwestorów indywidualnych oraz zakończyła book-buliding wśród inwestorów instytucjonalnych w ramach pierwszej oferty publicznej spółki. Spółka wraz z Oferującymi ustaliła cenę akcji oraz ostateczną liczbę oferowanych akcji. Przedmiotem emisji jest 1.100.000 nowo emitowanych Akcji Serii E, a przedmiotem sprzedaży jest 275.000 istniejących Akcji Serii B. Dla inwestorów indywidualnych zarezerwowano 50 % oferowanych akcji. Cenę emisyjną ustalono na 15,50 zł za akcję. W dniach 3-8 lipca przyjmowane będą zapisy inwestorów instytucjonalnych. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji jest Trigon Dom Maklerski. Z IPO spółka chce pozyskać łącznie od 15 do 17 mln zł. W okresie trzech lat środki te mają zostać wykorzystane na produkcję gier oraz rozwój działań marketingowych. Do końca lipca Spółka chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

więcej

Gaming Factory rozpoczyna publiczną ofertę akcji Producent i wydawca gier chce pozyskać 15-17 mln PLN

Gaming Factory SA, producent i wydawca gier na PC i konsole, rozpoczyna dziś pierwszą publiczną ofertę akcji. Z emisji Nowych Akcji spółka chce pozyskać od 15 do 17 mln PLN. W okresie trzech lat środki te mają zostać wykorzystane na produkcję gier oraz rozwój działań marketingowych. Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych potrwają do 1 lipca. Budowa księgi popytu zakończy się dzień później. Przyjmowanie zapisów inwestorów instytucjonalnych przewidziane jest od 3 do 8 lipca. Gaming Factory chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w trzecim kwartale br.

więcej

Gaming Factory opublikowało prospekt 24 czerwca rozpoczną się zapisy na akcje spółki

Gaming Factory, producent i wydawca gier na PC i konsole, opublikował prospekt, w związku pierwszą publiczną ofertą akcji oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Celem spółki jest pozyskanie od 15 do 17 mln PLN. 24 czerwca rozpocznie się road show – spotkania z inwestorami potrwają do 1 lipca. W tym czasie zapisy na akcje mogą składać inwestorzy indywidualni. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych będzie miała miejsce w dniach 24 czerwca - 2 lipca, z kolei zapisy dla inwestorów instytucjonalnych zostaną przeprowadzone w dniach 3-8 lipca. Środki z emisji spółka chce przeznaczyć na produkcję gier oraz rozwój działań marketingowych. Maksymalna cena Akcji Oferowanych została ustalona na poziomie 15,50 PLN. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji jest Trigon Dom Maklerski. Inwestorzy mogą także składać zapisy na akcje w ramach konsorcjum domów maklerskich. W trzecim kwartale br. Gaming Factory chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pierwsza oferta publiczna akcji spółki Gaming Factory obejmuje łącznie do 1.375.000 akcji zwykłych na okaziciela, o wartości nominalnej 0,10 PLN każda, w tym przedmiotem emisji będzie do 1.100.000 nowo emitowanych Akcji Serii E oraz przedmiotem sprzedaży będzie do 275.000 istniejących Akcji Serii B. Maksymalna cena emisyjna Nowych Akcji na potrzeby składania zapisów w Transzy Inwestorów Indywidualnych została ustalona na 15,50 PLN. Dla Inwestorów Indywidualnych zarezerwowano 50 % z planowanej liczby oferowanych akcji.

więcej

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt Gaming Factory SA – dokument zostanie opublikowany 23 czerwca 2020 r.

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt spółki Gaming Factory, producenta i wydawcy gier na PC i konsole, w związku z planowaną ofertą publiczną oraz ubieganiem się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokument zostanie opublikowany na stronie spółki 23 czerwca 2020 r. Debiut Gaming Factory planowany jest w trzecim kwartale br. Oferującym akcje jest Trigon Dom Maklerski.

więcej

Świnie przejmują władzę nad ludźmi! Zapowiedź Human Farm – szokującej gry symulacyjnej o hodowli ludzi – trafiła właśnie na platformę Steam

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, ogłosił nowy, kontrowersyjny tytuł w swoim portfolio wydawniczym – Human Farm. Gracz wcieli się w świnię, która zdecyduje o losie i przeznaczeniu uwięzionych w klatkach ludzi. Premiera gry w wersji na PC i konsole planowana jest w 2021 roku. Producentem tytułu jest studio Jtown Games.

więcej

Grupa Gaming Factory wypracowała blisko 4,7 mln zł zysku netto w 2019 roku! Koronawirus nie wpływa negatywnie na działalność studia

Blisko 4,7 mln zł zysku netto wypracowała w 2019 rokuGrupa Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki podjęło decyzję o wypłacie dywidendy, w wysokości ponad 1,5 mln zł. Od listopada studio realizuje nową strategię rozwoju, której głównym założeniem jest produkcja własnych tytułów oraz  wydawanie w ciągu rokuokoło dziesięciu gier. Pandemia nie wpływa negatywnie na działalności studia.

więcej

Gaming Factory z nowym tytułem wydawniczym Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafi gra Hotel Afterlife

Gaming Factory, producent i wydawca gier na PC i konsole zapowiedział nowy tytuł w swoim portfolio. W IV kwartale 2020 rokuspółka wyda Hotel Afterlife. Produkcja autorstwa Alrauna Studio w pierwszej kolejności trafi do sprzedaży w wersji na komputery stacjonarne. Docelowo będzie także dostępna na Nintendo Switch oraz pozostałe konsole. W tegorocznych planach wydawniczych Gaming Factory znajdują się też m.in. komiksowa strzelanka Chains of Fury, produkcja FoodBall, łącząca w sobie grę sportową i wyścigi samochodowe oraz związany z tematyką bitewną World War 2 – Bunker Simulator.

więcej

Gaming Factory rozszerza portfolio produkcyjne

Gaming Factory, producent i wydawca gier na PC i na konsole, odkupił od spółki Ultimate Games, notowanej na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, prawa do dziewięciu gier z jej portfolio. To kolejny punkt do realizacji strategii Gaming Factory, mówiący o rozwoju produkcji własnych oraz własnego działu wydawnictwa. Efekty pracy nad projektami spółka zaprezentuje w 2020 roku.

więcej

Gaming Factory ogłasza nowy tytuł z portfolio wydawniczego FoodBall – „kanapowe Rocket League” – zadebiutuje w Q3/Q4 2020 roku

Gaming Factory SA, ogłasza nowy tytuł z portfolio wydawniczego. W Q3/Q4 2020 rokudo sprzedaży trafi FoodBall autorstwa studia Cat-astrophe Games. To unikalne połączenie gry sportowej, wyścigów i jedzenia. Tytuł zaoferuje m.in. tryb fabularny, zróżnicowane postaci/pojazdy oraz rozbudowany kanapowy tryb wieloosobowy. Gra w pierwszej kolejności będzie dostępna w wersji na Nintendo Switch i PC. Docelowo pojawi się także na Xbox One i być może na innych platformach.

więcej

Gaming Factory w drodze na GPW Spółka ogłasza strategię rozwoju

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, który w 2020 rokuchce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, prezentuje strategię rozwoju i ogłasza najbliższe plany. Model spółki zakłada produkcję własnych tytułów oraz  wydawanie w ciągu rokuokoło 10 gier. Wśród kluczowych założeń Gaming Factory jest m.in. poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym i zwiększanie przychodów z produkcji własnych projektów.

więcej