Aktualności

04.12.2019

Gaming Factory złożyło Prospekt Emisyjny do KNF-u Spółka stawia na produkcję własnych tytułów oraz rozwój wydawnictwa

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, złożył do Komisji Nadzoru Finansowego Prospekt Emisyjny, w związku z ubieganiem się o wprowadzenie akcji do obrotu na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka chce zadebiutować w pierwszej połowie 2020 roku. W październiku firma zaprezentowała nową strategię rozwoju – głównym obszarem jej działalności jest produkcja własnych tytułów oraz wydawanie w ciągu rokuokoło dziesięciu gier. Kilka dni temu firma poinformowała o powołaniu nowej spółki, która zajmie się przystosowaniem gier do technologii wirtualnej rzeczywistości (VR).

- Od wielu miesięcy pracowaliśmy nad wdrożeniem nowej strategii, której realizację już rozpoczęliśmy i będziemy kontynuować także jako spółka publiczna. Zakończyliśmy wielomiesięczny proces tworzenia Prospektu Emisyjnego, który jest już w Komisji Nadzoru Finansowego. Jesteśmy coraz bliżej realizacji naszego najważniejszego celu, jakim jest debiutu na GPW. Chcemy dołączyć do grona spółek publicznych tak szybko jak  będzie to możliwe  – informuje Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.

Główną działalnością spółki jest produkcja gier o zróżnicowanej tematyce, od symulatorów, poprzez tycoon, horror i builder oraz poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym. W listopadzie Gaming Factory odkupiło od Ultimate Games prawa do dziewięciu gier z jej portfolio. Efekty pracy nad projektami studio zaprezentuje w 2020 roku.

- Aktywnie rozwijamy współpracę z firmami zewnętrznymi, czego dowodem jest m.in. finalizacja zakupu dziewięciu praw do gier od notowanej na GPW spółki Ultimate Games. W naszym przekonaniu te tytuły są bardzo obiecujące, dostrzegamy w nich duży potencjał. W ostatnim czasie bardzo intensywnie rozwijamy projekty własne i systematyczne zwiększamy przychody z produkcji tych gier. Obecnie w naszym portfolio znajduje kilkanaście naszych autorskich projektów, liczba ta systematycznie rośnie
– dodaje Mateusz Adamkiewicz.

Gaming Factory w ubiegłym tygodniu poinformowało także o powołaniu wraz z Ultimate Games nowej spółki – Ultimate VR, której główną działalnością będzie przystosowanie gier z portfolio obu firm do technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Obie spółki będą w niej posiadały równe udziały – po 45 % Pozostałe 10 % udziałów otrzyma zespół.

-  Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) systematycznie zwiększa swoją dynamikę. Prognozy na najbliższe miesiące i lata są bardzo pozytywne. Dzisiejszy gracz jest świadomy jak wiele doświadczeń, emocji i zabawy może przynieść mu korzystanie z VR-u. Posiadane przez nas projekty o zróżnicowanej tematyce z pewnością będą doskonałą propozycją dla tej grupy odbiorców – dodaje prezes Gaming Factory.


W najbliższym czasie Gaming Factory we współpracy z Black Rose Project planuje rozszerzyć działalność portingową na konsolę Nintendo Switch. Spółka zakończyła już kilkanaście portów, kolejne czekają w kolejce na realizację. Oprócz Switcha, będą to także porty gier na konsole Xbox One i PS4.

Gaming Factory za pośrednictwem Silver Lynx Games prowadzi jednocześnie działania na rynku gier planszowych. – Obserwujemy dynamiczny rozwój planszówek, których coraz więcej dostępnych jest w wersji elektronicznej. Widzimy ogromny potencjał rozwojowy tego kierunku, dlatego aktywnie będziemy uczestniczyć w jego współtworzeniu – mówi  Mateusz Adamkiewicz.

W myśl przyjętej strategii Gaming Factory planuje także rozwój własnego wydawnictwa. Spółka chce wydawać ok. dziesięciu gier w ciągu roku.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Gaming Factory SA

więcej o Gaming Factory SA

Gaming Factory przydzieliło wszystkie akcje w IPO i pozyskało ponad 17 mln zł! Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła ponad 89 %

Gaming Factory SA, producent i wydawca gier na PC i konsole, przydzielił wszystkie akcje oferowane w pierwszej publicznej ofercie akcji. Przedmiotem emisji było 1.100.000 nowo emitowanych Akcji Serii E, a przedmiotem sprzedaży 275.000 istniejących Akcji Serii B. Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła ponad 89 % Cena emisyjna akcji została ustalona na 15,50 zł, co oznacza, że do spółki trafi nieco ponad 17 mln zł. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji był Trigon Dom Maklerski. Do końca lipca Spółka chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

więcej

Gaming Factory zakończyła przyjmowanie zapisów na akcje od inwestorów indywidualnych oraz book-building. Cena akcji oferowanych została ustalona na 15,50 zł za akcję, a Oferta obejmie łącznie 1.375 tys. akcji

Gaming Factory SA, producent i wydawca gier na PC i konsole, zakończył przyjmowanie zapisów na akcje wśród inwestorów indywidualnych oraz zakończyła book-buliding wśród inwestorów instytucjonalnych w ramach pierwszej oferty publicznej spółki. Spółka wraz z Oferującymi ustaliła cenę akcji oraz ostateczną liczbę oferowanych akcji. Przedmiotem emisji jest 1.100.000 nowo emitowanych Akcji Serii E, a przedmiotem sprzedaży jest 275.000 istniejących Akcji Serii B. Dla inwestorów indywidualnych zarezerwowano 50 % oferowanych akcji. Cenę emisyjną ustalono na 15,50 zł za akcję. W dniach 3-8 lipca przyjmowane będą zapisy inwestorów instytucjonalnych. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji jest Trigon Dom Maklerski. Z IPO spółka chce pozyskać łącznie od 15 do 17 mln zł. W okresie trzech lat środki te mają zostać wykorzystane na produkcję gier oraz rozwój działań marketingowych. Do końca lipca Spółka chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

więcej

Gaming Factory rozpoczyna publiczną ofertę akcji Producent i wydawca gier chce pozyskać 15-17 mln PLN

Gaming Factory SA, producent i wydawca gier na PC i konsole, rozpoczyna dziś pierwszą publiczną ofertę akcji. Z emisji Nowych Akcji spółka chce pozyskać od 15 do 17 mln PLN. W okresie trzech lat środki te mają zostać wykorzystane na produkcję gier oraz rozwój działań marketingowych. Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych potrwają do 1 lipca. Budowa księgi popytu zakończy się dzień później. Przyjmowanie zapisów inwestorów instytucjonalnych przewidziane jest od 3 do 8 lipca. Gaming Factory chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w trzecim kwartale br.

więcej

Gaming Factory opublikowało prospekt 24 czerwca rozpoczną się zapisy na akcje spółki

Gaming Factory, producent i wydawca gier na PC i konsole, opublikował prospekt, w związku pierwszą publiczną ofertą akcji oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Celem spółki jest pozyskanie od 15 do 17 mln PLN. 24 czerwca rozpocznie się road show – spotkania z inwestorami potrwają do 1 lipca. W tym czasie zapisy na akcje mogą składać inwestorzy indywidualni. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych będzie miała miejsce w dniach 24 czerwca - 2 lipca, z kolei zapisy dla inwestorów instytucjonalnych zostaną przeprowadzone w dniach 3-8 lipca. Środki z emisji spółka chce przeznaczyć na produkcję gier oraz rozwój działań marketingowych. Maksymalna cena Akcji Oferowanych została ustalona na poziomie 15,50 PLN. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji jest Trigon Dom Maklerski. Inwestorzy mogą także składać zapisy na akcje w ramach konsorcjum domów maklerskich. W trzecim kwartale br. Gaming Factory chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pierwsza oferta publiczna akcji spółki Gaming Factory obejmuje łącznie do 1.375.000 akcji zwykłych na okaziciela, o wartości nominalnej 0,10 PLN każda, w tym przedmiotem emisji będzie do 1.100.000 nowo emitowanych Akcji Serii E oraz przedmiotem sprzedaży będzie do 275.000 istniejących Akcji Serii B. Maksymalna cena emisyjna Nowych Akcji na potrzeby składania zapisów w Transzy Inwestorów Indywidualnych została ustalona na 15,50 PLN. Dla Inwestorów Indywidualnych zarezerwowano 50 % z planowanej liczby oferowanych akcji.

więcej

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt Gaming Factory SA – dokument zostanie opublikowany 23 czerwca 2020 r.

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt spółki Gaming Factory, producenta i wydawcy gier na PC i konsole, w związku z planowaną ofertą publiczną oraz ubieganiem się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokument zostanie opublikowany na stronie spółki 23 czerwca 2020 r. Debiut Gaming Factory planowany jest w trzecim kwartale br. Oferującym akcje jest Trigon Dom Maklerski.

więcej

Świnie przejmują władzę nad ludźmi! Zapowiedź Human Farm – szokującej gry symulacyjnej o hodowli ludzi – trafiła właśnie na platformę Steam

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, ogłosił nowy, kontrowersyjny tytuł w swoim portfolio wydawniczym – Human Farm. Gracz wcieli się w świnię, która zdecyduje o losie i przeznaczeniu uwięzionych w klatkach ludzi. Premiera gry w wersji na PC i konsole planowana jest w 2021 roku. Producentem tytułu jest studio Jtown Games.

więcej

Grupa Gaming Factory wypracowała blisko 4,7 mln zł zysku netto w 2019 roku! Koronawirus nie wpływa negatywnie na działalność studia

Blisko 4,7 mln zł zysku netto wypracowała w 2019 rokuGrupa Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki podjęło decyzję o wypłacie dywidendy, w wysokości ponad 1,5 mln zł. Od listopada studio realizuje nową strategię rozwoju, której głównym założeniem jest produkcja własnych tytułów oraz  wydawanie w ciągu rokuokoło dziesięciu gier. Pandemia nie wpływa negatywnie na działalności studia.

więcej

Gaming Factory z nowym tytułem wydawniczym Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafi gra Hotel Afterlife

Gaming Factory, producent i wydawca gier na PC i konsole zapowiedział nowy tytuł w swoim portfolio. W IV kwartale 2020 rokuspółka wyda Hotel Afterlife. Produkcja autorstwa Alrauna Studio w pierwszej kolejności trafi do sprzedaży w wersji na komputery stacjonarne. Docelowo będzie także dostępna na Nintendo Switch oraz pozostałe konsole. W tegorocznych planach wydawniczych Gaming Factory znajdują się też m.in. komiksowa strzelanka Chains of Fury, produkcja FoodBall, łącząca w sobie grę sportową i wyścigi samochodowe oraz związany z tematyką bitewną World War 2 – Bunker Simulator.

więcej

Gaming Factory rozszerza portfolio produkcyjne

Gaming Factory, producent i wydawca gier na PC i na konsole, odkupił od spółki Ultimate Games, notowanej na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, prawa do dziewięciu gier z jej portfolio. To kolejny punkt do realizacji strategii Gaming Factory, mówiący o rozwoju produkcji własnych oraz własnego działu wydawnictwa. Efekty pracy nad projektami spółka zaprezentuje w 2020 roku.

więcej

Gaming Factory ogłasza nowy tytuł z portfolio wydawniczego FoodBall – „kanapowe Rocket League” – zadebiutuje w Q3/Q4 2020 roku

Gaming Factory SA, ogłasza nowy tytuł z portfolio wydawniczego. W Q3/Q4 2020 rokudo sprzedaży trafi FoodBall autorstwa studia Cat-astrophe Games. To unikalne połączenie gry sportowej, wyścigów i jedzenia. Tytuł zaoferuje m.in. tryb fabularny, zróżnicowane postaci/pojazdy oraz rozbudowany kanapowy tryb wieloosobowy. Gra w pierwszej kolejności będzie dostępna w wersji na Nintendo Switch i PC. Docelowo pojawi się także na Xbox One i być może na innych platformach.

więcej

Gaming Factory w drodze na GPW Spółka ogłasza strategię rozwoju

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, który w 2020 rokuchce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, prezentuje strategię rozwoju i ogłasza najbliższe plany. Model spółki zakłada produkcję własnych tytułów oraz  wydawanie w ciągu rokuokoło 10 gier. Wśród kluczowych założeń Gaming Factory jest m.in. poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym i zwiększanie przychodów z produkcji własnych projektów.

więcej