Aktualności

14.01.2020

CM International wchodzi na rynek nigeryjski i wskazuje kierunki ekspansji geograficznej

CM International SA, notowany na NewConnect, producent nowej generacji urządzeń wykorzystywanych do zabiegów medycyny estetycznej rozpoczyna współpracę z  partnerem z rynku nigeryjskiego. Spółka zrealizuje zamówienie inicjujące o wartości 79 tys. USD. Poza rozszerzeniem obecności na rynku afrykańskim, Zarząd CM International zapowiada mocniejsze zaakcentowanie obecności CMI na rynku polskim i wskazuje kolejne kierunki ekspansji geograficznej m.in. w państwach Bliskiego Wschodu.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Zarządu, CMI rozszerza swoją obecność na rynku afrykańskim. Do tej pory, na rynku afrykańskim produkty CM International były obecne w salonach kosmetycznych, centrach SPA i hotelach w Algierii oraz Tunezji. Teraz Spółka rozpoczęła współpracę z dystrybutorem z rynku nigeryjskiego. Miejscowy dystrybutor jest w stanie pokryć dużą część tego rynku. Dostarczone urządzenia mają trafić do salonów kosmetycznych i hotelowych salonów SPA. Zamówienie o wartości 79 tys. USD jest zleceniem inicjującym współpracę. Po jego realizacji Spółka oczekuje kontynuowanie kooperacji.

-Realizowaliśmy już zamówienia w Algierii i Tunezji, dlatego doskonale znamy charakterystykę rynku afrykańskiego i jego oczekiwania. Teraz wchodzimy na duży rynek nigeryjski. Jest on niezwykle rozwojowy. Liczymy, że współpraca z naszym dystrybutorem będzie miała charakter stałego partnerstwa. Oczekujemy, że jeszcze w tym rokudostaniemy kolejne zamówienia. – powiedział Mariusz Kara, Prezes Zarządu CM International SA

W obecnym rokupoza rynkiem afrykańskim CMI chce mocniej zaakcentować swoją obecności na rynku polskim. Spółka w 2019 r. rozpoczęła współpracę z dystrybutorem Venus Beauty. CM International zapowiada, że pojawi się na największych imprezach targowych w Polsce.

W tym rokuchcemy zacząć budować swoją pozycje na rynku polskim. Do tej pory nasza uwaga skupiała się niemal wyłącznie na zagranicy. Teraz chcemy to nadrobić i stać się producentem rozpoznawanym w Polsce. Weźmiemy udział w najważniejszych imprezach targowych w naszej branży w kraju. – powiedział Mariusz Kara, Prezes Zarządu CM International SA

Poza rodzimym rynkiem Spółka wskazuje zainteresowanie m.in. rynkiem węgierskim, gdzie prowadzi już zaawansowane rozmowy z dystrybutorem. Następnym obszarem aktywności CM International będzie Bliski Wschód. Po uzyskaniu niezbędnych certyfikatów jakościowych Spółka ponownie wkroczy na te rynki (w tym na rynek irański). Kolejnymi kierunkami ekspansji geograficznej będą dalekowschodnie rynki Australii i Nowej Zelandii.

Na rynku węgierskim już rozpoczęliśmy rozmowy z potencjalnym partnerem. Oczekujemy, że rozmowy zakończą się nawiązaniem wymiernej współpracy. Jeśli chodzi o inne kierunki to po uzyskaniu certyfikacji ISO planujemy na nowo wznowić rozmowy z krajami na Bliskim Wschodzie m.in. w Iranie. Jednak ekspansja na tym rynku zależy od rozwoju sytuacji politycznej. W tym rokuchcemy też wejść na rynek australijski i nowozelandzki. Na tych obszarach posiadamy bazę  klientów i wstępnie zainteresowane firmy. Jednak przede wszystkim działa tam nasz agent który reprezentuje CMI. - powiedział Michał Sebastian, Wiceprezes Zarządu CM International SA

Pod koniec listopada ubiegłego rokuCMI poinformowało o starcie oferty publicznej. Zapisy na akcje serii D prowadzone są do 30 stycznia 2020 r. Spółka planuje pozyskać maksymalnie 4,25 mln zł. Cena emisyjna w ofercie została wyznaczona na 40,50 zł za jedną akcję. CM International chce przeznaczyć środki z emisji m.in. na powiększenie działu IT oraz R&D. Rolę oferującego w procesie oferty publicznej pełni Prosper Capital Dom Maklerski SA Szczegółowe informacje o zasadach subskrypcji zamieszczone są na stronie internetowej Spółki www.cmisa.eu, a także Prosper Capital Domu Maklerskiego www.pcdm.pl.

Po trzech pierwszych kwartałach 2019 r. CMI osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie 12,4 mln zł, co stanowi wzrost o 64,2% w porównaniu do wyniku osiągniętego w analogicznym okresie rokuubiegłego. W ujęciu narastającym, tj. za okres od 1 stycznia do 30 września 2019 r, wynik netto wyniósł prawie 1,49 mln zł, co stanowi ponad 20% wzrost (niemal 1,24 mln zł) w porównaniu do równoległego okresu roku2018. Produkowane przez Spółkę urządzenia, w ostatnich okresach zyskują coraz większą popularność na europejskim rynku urządzeń kosmetycznych.


Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

CM International SA

więcej o CM International SA

Rośnie popyt na bycie pięknym – podsumowanie 2019 rokuz CM International

CM International notowany na NewConnect, producent nowej generacji urządzeń wykorzystywanych do zabiegów medycyny estetycznej podaje, że zagregowana wartość zamówień w ubiegłym rokuwyniosła 22 mln zł. Większość zamówień pochodziło od klientów z Hiszpanii i Niemiec. Dodatkowo CMI informuje, że w lutym br. przeniesie się do swojej nowej siedziby.

więcej

CM International startuje z ofertą publiczną akcji

CM International SA, notowany na NewConnect, producent nowej generacji urządzeń wykorzystywanych do zabiegów medycyny estetycznej rozpoczął zapisy na akcje serii D w ramach publicznej oferty. Środki z emisji zostaną przeznaczone m.in. na poprawę infrastruktury produkcyjnej, rozbudowę działu IT oraz R&D, prototypowanie i wprowadzenie do sprzedaży nowych urządzeń. W ramach przeprowadzanej oferty publicznej Spółka chce pozyskać ok. 4,25 mln zł.

więcej