Aktualności

15.09.2020

Boruta Zachem planuje skokowy wzrost wartości Grupy w ciągu 2 lat

Globalna komercjalizacja rozwiązań z zakresu biotechnologii przemysłowej oraz zdobycie pozycji lidera na rynku kosmetyków naturalnych w Polsce – to główne filary rozwoju Boruta Zachem, zmieniającej nazwę na Hub.Tech. Władze Grupy do końca 2022 r. planują zwiększenie wartości rynkowej do 1 mld USD. Równolegle Spółka rozpoczęła przygotowania do przeniesienia notowań na główny rynek GPW, a sam debiut planuje na pierwszy kwartał 2021 r.

Zgodnie z przyjętymi przez Zarząd Spółki kierunkami rozwoju jednym z głównych obszarów działalności ma być biotechnologia przemysłowa. Kompetencje w tym zakresie skupione są w spółce InventionBio, w której docelowo Grupa ma mieć co najmniej 60% udziałów. InventionBio jest właścicielem przełomowej technologii wykorzystywanej w biorafinerii, która oparta jest na procesie biotransformacji biomasy rolniczej z wykorzystaniem przeznaczonych na ten cel mikroorganizmów. Spółka już z sukcesem komercjalizuje swoje rozwiązanie. Jej przychody w okresie od stycznia do lipca wyniosły 9 mln zł, a zysk netto 3,5 mln zł. Firma prowadzi rozmowy również na temat sprzedaży licencji na swoją technologię z Perdue Agribusiness LLC – wiodącą amerykańską firmą rolniczą.

Grupa zrealizowała i realizuje projekty o łącznej wartości ponad 170 mln zł, z czego blisko 110 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego. Uwzględniając projekty planowane na ten rokich wartość może wzrosnąć do prawie 240 mln zł, z czego dofinansowanie stanowi blisko 155 mln zł.

Realizacja tych projektów, umowy licencyjne oraz dalszy rozwój sprzedaży istniejących produktów pozwoli firmie stać się jedną z wiodących firm w regionie Europy Środkowej w obszarze agrobiotechnologii. – Wartość globalnego rynku agrobiotechnologii szacowana jest na ponad 30 mld USD, a jego średnioroczny wzrost oscyluje w granicach 10%. Chcemy być wiodącym graczem w regionie w obszarze innowacji. Zainteresowanie jakie budzą nasze produkty zagranicą sprawia, że jest to jak najbardziej realny cel. Potwierdzeniem naszych ambicji są m.in. rozmowy z amerykańskim partnerem na temat licencjonowania naszej technologii - podkreśla Marcin Pawlikowski, Wiceprezes Boruta – Zachem.

Drugim filarem rozwoju Grupy będzie segment ekokosmetyków, za sprzedaż których odpowiedzialna jest spółka Only.bio Life. Sprzedaż naturalnych kosmetyków w pierwszym półroczu 2020 wyniosła blisko 15 mln zł, co stanowi już ponad połowę przychodów całej Grupy. Władze spółki planują dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży z tej działalności. – Naszą ambicją jest zajęcie pozycji lidera tego rynku w Polsce w ciągu 2-3 lat. Obecnie największa spółka w branży generuje przychody na poziomie 130 mln zł. Recepta na zwiększenie sprzedaży to zwiększenie liczby sieci oferującej nasz produkt oraz intensywny rozwój e-commerce, który będzie miał miejsce w czwartym kwartale tego roku. Produkty Only.bio Life spotykają się z bardzo dobrym odbiorem więc nie mamy problemów z rozszerzaniem naszej sieci sprzedaży – zaznacza Marcin Pawlikowski.

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

BORUTA-ZACHEM SA

więcej o BORUTA-ZACHEM SA

Boruta Zachem i InventionBio rozpoczęły negocjacje ze szwajcarskim funduszem private equity

Boruta-Zachem SA – grupa rozwijająca ekologiczne i biotechnologiczne rozwiązania wraz ze spółka zależną InventionBio, podpisały umowę o poufności z szwajcarskim funduszem inwestycyjnym Elbrus Capital Management. Podpisanie umowy rozpoczyna etap negocjacji w sprawie potencjalnej inwestycji funduszu private equity – bezpośredniego zakupu istniejących akcji Boruty Zachem lub udziałów InventionBio.

więcej

Boruta Zachem planuje przejęcie biotechnologicznej firmy InventionBio

Boruta-Zachem – spółka notowana na NewConnect rozpoczęła negocjacje dotyczące przejęcia InventionBio - spółki prowadzącej badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie biotechnologii. Pieniądze na realizację transakcji będą pochodzić z emisji akcji, której cena, zgodnie z rekomendacją Zarządu, nie będzie niższa niż 0,82 zł. Cena akcji na zamknięciu sesji 27 sierpnia wynosiła 0,71 zł.

więcej

Boruta Zachem z czterokrotnym wzrostem zysku netto w 2Q 2020 r.

Boruta-Zachem SA – spółka notowana na NewConnect, kontynuuje dynamiczny wzrost wyników, przede wszystkim za sprawą ekologicznej gałęzi biznesu. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco w drugim kwartale wypracował 14,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o ponad 55 % wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. W tym okresie, firma osiągnęła blisko 1 mln zł zysku netto, co stanowi czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rokwcześniej. Bardzo dobre wyniki to efekt rozwoju sieci sprzedaży oraz rosnącej popularności ekologicznych marek.

więcej

Boruta Zachem z rekordowymi przychodami w 2Q 2019 r.

Boruta-Zachem – spółka notowana na NewConnect, działająca w branży chemiczno-kosmetycznej, w drugim kwartale wypracowała 8,3 mln zł przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o 54 % wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. Na wzrost sprzedaży wpływ miały zwiększone działania marketingowe w zakresie ekologicznych marek oraz pozyskanie nowych, dużych klientów. W tym okresie spółka również poprawiła wyniki finansowe i rentowność na każdym poziomie działalności.

więcej

Ruszają zapisy na akcje Boruty Zachem w ramach wykonania prawa poboru

We wtorek 30 lipca rozpoczynają się zapisy na akcje spółki notowanej na NewConnect - Boruty Zachem. Inwestorzy, w ramach prawa poboru i zapisów dodatkowych, będą mogli dokonywać zapisów do 13 sierpnia 2019 r. Cena emisyjna została ustalona na 0,20 zł za akcję. Z emisji nowych akcji Spółka planuje pozyskać ok. 10,6 mln zł, które zamierza przeznaczyć m.in. na zwiększenie kapitału obrotowego, w związku ze wzrostem skali działalności firmy Laboratorium Naturella oraz na inwestycję w nowoczesne Centrum R&D.

więcej

Przychody Boruty Zachem wzrosły o 24 % w IV kwartale 2018 r.

Boruta-Zachem – spółka notowana na NewConnect, działająca w branży chemicznej, osiągnęła w czwartym kwartale 8,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o ponad 24 % względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto w tym okresie wyniósł 2,0 mln zł. Dynamiczny wzrost przychodów to efekt rosnącej skali działalności segmentu chemii gospodarczej i kosmetyków, których produkcja oparta jest na bazie ekologicznej biosurfaktyny.

więcej

Boruta-Zachem planuje przejęcie Laboratorium Naturella

Boruta-Zachem – spółka notowana na NewConnect, działająca w branży chemicznej podpisała list intencyjny w sprawie potencjalnego przejęcia biotechnologicznej firmy oferującej ekologiczne kosmetyki i środki czystości, Laboratorium Naturella. Porozumienie umożliwi rozpoczęcie negocjacji w sprawie szczegółowych warunków umowy. Obie strony chcą zakończyć negocjacje w 2018 r., a wartość transakcji nie przekroczy 1,0 mln zł.

więcej

Laboratorium Naturella komercjalizuje innowacyjną technologię pozyskiwaniabiosurfaktyny z rzepaku

Stworzona przez zespół Ewy Wójcikowskiej firma biotechnologiczna, wprowadziła na rynek prawie 50 ekologicznych kosmetyków i środków czystości składających się przynajmniej w 99% ze składników pochodzenia naturalnego, stworzonych na bazie unikalnej biosurfaktyny z rzepaku. Jednym z priorytetów innowacyjnej firmy jest zbudowanie sieci sprzedaży, składającej się ze specjalistycznych sklepów ekologicznych, zielarskich, aptek oraz drogerii funkcjonujących w postaci stacjonarnej, a także internetowej.

więcej