12.01.2021
Ponad 3,5 mln zł przychodów Plantwear w IV kwartale 2020 r.
Plantwear, notowany na NewConnect lider internetowej sprzedaży drewnianych akcesoriów lifestylowych, w IV kwartale 2020 r. osiągnął ponad 3,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu 2019 rokuo ponad 16 % Narastająco, od stycznia do grudnia 2020 rokuspółka wypracowała około 10,5 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o prawie 17 % r/r.
– Przychody osiągnięte zarówno w IV kwartale jak i w całym 2020 rokusą zadawalające, biorąc pod uwagę realia, w jakich przyszło prowadzić nam biznes. Nie ukrywam, że z początkiem rokuliczyliśmy na więcej, ale sytuacja związana z pandemią zweryfikowała nasze plany. Pozytywnym aspektem minionego rokujest zmiana nawyków konsumenckich i globalny wzrost popularności e-commerce, który powinien mieć bezpośrednie przełożenie na nasze wyniki w nadchodzącym roku– komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.
Największy udział w przychodach Plantwear w minionym kwartale miała drewniana biżuteria, która wygenerowała niemal 1,6 mln zł. Na drugim miejscu zalazły się drewniane zegarki, które przyniosły spółce ponad 1,3 mln przychodu. Bardzo dobry wynik odnotowała też uruchomiona w kwietniu platforma Giftbay – w minionym kwartale wpływy z tytułu sprzedaży personalizowanych upominków wyniosły ponad 0,4 mln zł, czyli przeszło dwukrotnie więcej niż w pierwszych 6 miesiącach jego działalności łącznie.
- W związku z udaną premierą serwisu Giftbay, która miała miejsce w kwietniu, planujemy poszerzać naszą ofertę o nowe koncepty. Już niedługo wystartuje nasza nowa marka JustPlants - to eksperymentalna idea zakładająca sprzedaż roślin doniczkowych on-line, wszystko w designerskiej oprawie. Dodatkowo, aktualnie prowadzimy zaawansowane rozmowy ze znanymi markami dotyczące sprzedaży produktów Plantwear w ich kanałach – dodaje Ewelina Bury, wiceprezes Plantwear.
Plantwear planuje również dalszy rozwój na rynkach zagranicznych. Po Ukrainie i Rumunii, w 2021 rokuspółka planuje premierę serwisów w języku niemieckim skierowane do klientów z Niemiec oraz Austrii. Jako pierwszy w tych krajach zacznie działać serwis Giftbay – równocześnie Plantwear planuje jego premierę na Ebay oraz Amazon.