Aktualności

18.02.2021

Kosmiczną podróż łazika Perseverance na Marsa śledzi cały świat Odkrywanie kosmosu z  WeirdFish planowane jest w połowie roku

Po kilku miesiącach lotu, na Czerwonej Planecie wyląduje dziś łazik Perseverance – najbardziej zaawansowany sprzęt robotyczny, jaki kiedykolwiek wystartował z Ziemi. Innowacyjny pojazd sprawdzi, czy na Marsie kiedykolwiek istniało życie. Wkrótce galaktyczną przestrzeń będzie można odkryć także w autorskiej produkcji studia WeirdFish. Niezależny producent gier wideo, którego specjalizacją są wysokiej jakości projekty typu Sandbox (otwarty świat) przygotowuje projekt, w którym gracz wyruszy w podróż w kierunku nieznanej planety.

- Misja łazika Perseverance to historyczne wydarzenie, dzięki któremu zwiększy się nasza wiedza o Czerwonej Planecie. Kosmos to miejsce, które kryje wiele niewiadomych. W naszej autorskiej grze, która we wczesnym dostępie, trafi do sprzedaży w połowie br., staraliśmy się odwzorować kosmiczną przestrzeń. Takie przedsięwzięcia jak misja Perseverance dostarcza nam wielu cennych informacji, które możemy przenieść do fabuły naszego projektu – mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish SA.       

Perseverance zbada, czy poza Ziemią, jest planeta, na której toczy się życie. Dzięki odpowiednim narzędziom, m.in. georadarowi pojazd dokona analizy warstwy skalnej pod powierzchnią, a urządzeniu MOXIE sprawdzi jaka może być wydajność wytwarzania tlenu z marsjańskiego atmosferycznego dwutlenku węgla.

W poszukiwaniu planety do zamieszkania już wkrótce wyruszą fani gier wideo, którzy zdecydują się poznać kosmiczną propozycję spółki WeirdFish. Podczas rozgrywki, której fabuła rozpocznie się na statku kosmicznym, będą musieli zadbać o siebie oraz swoich współtowarzyszy. Ich zadaniem będzie m.in. zdobywanie pożywienia, zbieranie potrzebnych surowców i usuwanie występujących awarii. Na ich drodze pojawią się także liczne przeszkody w postaci obcych, czarnych dziur i nie tylko. Eksploracja kosmosu w grze WeirdFish będzie dostępna w fazie wczesnego dostępu w połowie br.

Tytuł w pierwszym etapie będzie dostępny na PC, następnie zostanie dostosowany do wersji konsolowych. Szacowny budżet gry, wraz z działaniami marketingowymi, wynosi ok. 8 ml zł. Część kwoty pochodzi z przeprowadzonej przez spółkę prywatnej emisji akcji.

Wydaniem i promocją autorskiego tytułu WeirdFish zajmie się 505 Games, globalny wydawca i dystrybutor gier należący do koncernu Digital Bros. Biznesowy partner polskiego studia, w 2019 rokuzostał uznany przez portal Metacritic za najlepszego wydawcę.

Model biznesowy WeirdFish zakłada prace z niewielkim zespołem wysokiej klasy doświadczonych specjalistów i współpracę z polskimi oraz zagranicznymi partnerami biznesowymi.

W 2021 rokuspółka planuje debiut na NewConnect.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

WeirdFish

więcej o WeirdFish

WeirdFish ma umowę wydawniczą z globalnym partnerem – 505 Games!

WeirdFish, niezależny producent gier wideo, specjalizujący się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox (otwarty świat), podpisał umowę z 505 Games, globalnym wydawcą i dystrybutorem gier należącym do koncernu Digital Bros. Biznesowy partner, uznany przez portal Metacritic za najlepszego wydawcę 2019 roku, zajmie się wydaniem i promocją pierwszej autorskiej gry studia. Tytuł, w którym gracz wyruszy statkiem kosmicznym w podróż do odległej planety zadebiutuje na PC we wczesnym dostępie w Q2 2021 roku. Także w przyszłym rokuWeirdFish chce zadebiutować na rynku NewConnect.

więcej

WeirdFish wkracza do gry! Weterani branży gier wideo tworzą własne studio, zapowiadają pierwszy projekt i debiut na NewConnect

WeirdFish, niezależny producent gier wideo specjalizujący się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox (otwarty świat), w pierwszej połowie 2021 rokuchce dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Studio, założone przez doświadczonych deweloperów – Marka Sobóla oraz Wiktora Szymańskiego, pracuje nad pierwszym autorskim projektem. Zespół zakończył już etap pre-produkcji gry, która opiera się na budowaniu, podróży i przeżyciu na statku kosmicznym lecącym w kierunku odległej planety. Tytuł na PC we wczesnym dostępie trafi do sprzedaży w Q2 2021 roku. Docelowo ukaże się także na konsolach. W styczniu, w ramach oferty prywatnej, WeirdFish pozyskało od inwestorów 1,5 mln zł. W trzecim kwartale br. spółka planuje przeprowadzenie IPO (pierwsza publiczna oferta). Pozyskane środki przeznaczy na produkcję i marketing wspomnianej gry.

więcej