Aktualności

23.02.2021

Answear.com skorzystał na niskich temperaturach

Mroźna pogoda w ostatnich tygodniach wspiera sprzedaż na platformie multibrandowej Answear.com. Według aktualnych danych sprzedaż kolekcji jesień-zima 2020 jest znacznie lepsza niż w ostatnim rokui powyżej celu sprzedażowego, jaki Spółka wyznaczyła sobie przed sezonem. Answear.com jest także dobrze przygotowany na zbliżające się ocieplenie, już teraz w ofercie dominuje nowa wiosenna kolekcja, którą uzupełniają nowe marki.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprzedaży kolekcji jesień-zima 2020, która okazała się najlepsza od lat. W tym czasie, oprócz bogatej i stale rozszerzanej oferty produktowej, wsparły nas wyjątkowo niskie temperatury, a także zamknięte galerie handlowe. Oprócz typowo zimowych ubrań, takich jak ciepłe kurtki puchowe, pikowane płaszcze, czy zimowe buty i akcesoria, odnotowaliśmy wysoką sprzedaż komfortowych ubrań casualowych. Jest to oczywiście związane z lockdownem oraz masowym przebywaniem ludzi w domach i tym samym wykształceniem trendu homeoffice i homeschooling. – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

W kolekcji jesień-zima 2020 na platformie Answear wyraźnie widoczne były trendy inspirowane modą z poprzednich dekad. Bardzo dobrze sprzedawały się dresowe komplety stylistyką nawiązujące do lat 90., minimalistyczne dzianinowe sukienki, joggery, leginsy, a także pastelowe bluzy. W obszarze faktur na topie była krata, a także elementy skórzane, które można było odnaleźć na spódnicach, sukienkach, spodniach oraz koszulach. Co ciekawe, pomimo zamkniętych stoków narciarskich i ograniczonych możliwości wyjazdów na narty, Answear nie miał problemów ze sprzedażą odzieży narciarskiej.

Pod koniec września zeszłego rokuAnswear, pod swoją marką własną Answear LAB, zaprezentował limitowaną kolekcję KRÓL, inspirowaną latami 30. i serialem „Król” produkcji CANAL+. Kolekcja powstała z myślą o nowoczesnych kobietach, które cenią funkcjonalność połączoną z sexappealem oraz materiały wysokiej jakości.

- To był nasz debiut, jeśli chodzi o autorską kolekcję, , jednak już teraz mogę stwierdzić, że odnieśliśmy sukces. Kolekcja KRÓL cieszyła się  bardzo dużym zainteresowaniem, a sprzedaż przekroczyła nasze oczekiwania. Chcemy kontynuować tworzenie limitowanych kolekcji dla naszej marki własnej. Najbliższa zostanie zaprezentowana już na wiosnę. Takie działania mają pozytywny wpływ na nasz biznes poprzez generowanie atrakcyjnych marż, a także promocję naszego brandu i budowę rozpoznawalności. – mówi Jacek Dziaduś, dyrektor finansowy Answear.com

Answear jest dobrze przygotowany na zbliżające się ocieplenie. W obecnej ofercie dominuje nowa kolekcja wiosenna, którą uzupełniają nowe marki m.in.: Elisabetta Franchi, Tory Burch, Pennyblack, Max Mara Leisure, The Kooples, Liviana Conti,  Beatrice B.

- Jesteśmy dobrze przygotowani na nadchodzącą wiosnę. Od lat zauważamy, że z chwilą nadejścia cieplejszej pogody wśród naszych klientów od razu aktywizuje się potrzeba zakupowa nowego towaru. W Answear dominującym trendem na wiosnę będzie leisure, czyli wygodna odzież, wśród której znajdziemy spodnie o luźnym kroju, bluzy oraz sneakersy. Trend ten zagościł także wśród marek premium, takich jak m.in. Guess, Tommy Hilfiger, Liu Jo, czy Max Mara, które dostępne są na naszej platformie.
– dodaje Magdalena Dąbrowska, członek zarządu odpowiadający za sprzedaż i produkt Answear.com

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Answear

więcej o Answear

Answear.com z sukcesem debiutuje na głównym rynku GPW

Akcje Answear.com, wiodącego e-commerce sprzedającego modę w Europie Środkowo-Wschodniej, zadebiutowały na głównym parkiecie GPW w Warszawie. W grudniu Spółka przeprowadziła Ofertę Publiczną o łącznej wartości przeszło 80 mln zł. Kurs akcji na debiucie wyniósł 29,9 zł, co oznacza wzrost o blisko 20 % względem ceny z Oferty. Po 30 minutach handlu kurs akcji wynosi 37 zł, co oznacza wzrost o 48 %

więcej

Answear.com ze sprzedażą 144 mln zł w IV kw. 2020

Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w Europie Środkowo-Wschodniej, według wstępnych danych wypracował w IV kw. 2020 r. 144 mln zł przychodów ze sprzedaży, oznacza to wzrost o 37 % rdr. W całym 2020 r. przychody zwiększyły się o 31 % rdr., wynosząc 408 mln zł. Dynamicznie wzrosła również sprzedaż on-line, która w IV kw. 2020 r. wyniosła 159 mln zł, implikuje to wzrost o 42 % rdr. Z kolei w całym 2020 r. wartość ta wzrosła o 33 % i wyniosła 433 mln zł.

więcej

Answear.com pozyskał w Ofercie ok. 45 mln zł. Redukcja zapisów w transzy indywidualnej wyniosła 96,6 %

Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, przydzielił akcje oferowane w publicznej ofercie akcji. Cena emisyjna została ustalona na 25,00 zł, co oznacza, że do spółki trafi około 45 mln zł, a wartość całej oferty wyniosła przeszło 80 mln zł. Oferta Answear.com cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród inwestorów indywidualnych, w wyniku czego redukcja w tej transzy wyniosła 96,6 % Spółka planuje debiut na GPW na 8 stycznia 2021 r.

więcej

Cena akcji Answear.com w IPO ustalona na 25,00 zł

Oferta publiczna akcji Answear.com spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów. Cena jednej akcji w Ofercie została ustalona na 25 zł. Oznacza to, że wartość oferty minimalnie przekroczy 80 mln zł. Przy uwzględnieniu ceny akcji w Ofercie, kapitalizacja Spółki w momencie debiutu na GPW osiągnie wartość prawie 430 mln zł. Dzięki emisji nowych akcji Answear.com pozyska ok 45 mln zł.

więcej

Ruszają zapisy na akcje Answear.com

W czwartek 10 grudnia rozpoczynają się zapisy na akcje Answear.com. Inwestorzy indywidualni mogą zapisać się na akcje Spółki w jednym z domów maklerskich uczestniczących w konsorcjum do 17 grudnia. Cena maksymalna została ustalona na 36,5 zł za akcję, oznacza to, że łączna wartość oferty może wynieść nawet 159 mln zł.

więcej

Rusza IPO Answear.com. Spółka chce pozyskać ok. 65 ml zł na rozwój

Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, rozpoczyna Pierwszą Ofertę Publiczną Akcji. Z emisji nowych akcji Spółka oczekuje pozyskać ok. 65 mln zł na dalszy rozwój, a wartość całej Oferty może wynieść nawet do 159 mln zł. Zapisy dla inwestorów indywidualnych będą prowadzone w dniach 10 17 grudnia.

więcej

Answear.com o krok od debiutu na GPW

Answear.com, wiodąca platforma cyfrowej sprzedaży odzieży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej finalizuje postępowanie prospektowe i przygotowuje się do rozpoczęcia pierwszej oferty publicznej. Spółka planuje zadebiutować na rynku głównym do końca 2020 roku.

więcej

Ponad 3-kroty wzrost EBITDA Answear.com

Answear.com, wiodąca platforma cyfrowej sprzedaży odzieży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, kontynuuje dynamiczny wzrost w 2020 r. W trzech kwartałach br. spółka zaraportowała 263 mln zł przychodów, 18 mln zł EBITDA oraz 12 mln zł zysku z działalności operacyjnej. W połowie września br. Answear.com złożył prospekt emisyjny do zatwierdzenia przez Komisję Nadzoru Finansowego. Spółka liczy na debiut do końca 2020 r.

więcej

Answear.com kontynuuje dynamiczny wzrost od początku roku

Answear.com, wiodąca platforma cyfrowej sprzedaży odzieży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, podsumowuje operacyjnie 9 miesięcy 2020 r. W tym czasie spółka kontynuowała wzrost, poprawiając kluczowe wskaźniki efektywności biznesu, w tym liczbę dokonanych transakcji, która wyniosła 1,74 mln, przy średniej wartości zamówienia 224 zł netto. Bezpośrednio przełożyło się to na zwiększenie sprzedaży. W połowie września br. Answear.com złożył prospekt emisyjny do zatwierdzenia przez Komisję Nadzoru Finansowego. Spółka liczy na debiut do końca 2020 r.

więcej