Aktualności

26.11.2021

Polacy często sięgają po suplementy diety – jakie są ich główne zalety?

Polski rynek suplementów diety obecnie wart jest 6 mld PLN i rośnie o około 300 mln PLN rocznie. Około 70% mieszkańców polskich gospodarstw domowych deklaruje spożywanie suplementów diety, a prawie połowa robi to regularnie, wynika z najnowszego raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Zdaniem ekspertów Simple Day – właściciela marki Twój Cel To – są one doskonałym uzupełnieniem codziennej diety. W chłodne jesienne i mroźne zimowe dni nasz organizm może być wyjątkowo osłabiony. To czas, kiedy łatwo łapiemy różnego rodzaju infekcje. Warto pamiętać o tym, że odpowiednią i właściwą suplementacją jesteśmy w stanie wesprzeć organizm w tym trudnym dla niego okresie. Jakie suplementy najlepiej wybrać?

Statystyczny Polak na zakup suplementów wydaje średnio około 48 PLN miesięcznie. Świadczy to o tym, że coraz bardziej zmienia się świadomość konsumentów w kwestii dbania o własne zdrowie. Istnieje kilka powodów, dla których w okresie jesienno-zimowym do naszej codziennej diety warto wprowadzić dodatkową suplementację. Po pierwsze, kiedy kończy się lato - zmienia się nasz sposób żywienia. W najcieplejszą porę rokuna stołach bardzo często pojawiają się warzywa i owoce, które dostarczają nam wielu witamin i składników mineralnych, a już jesienią czy zimą wybór świeżych warzyw i owoców jest mniejszy. Po drugie - wtedy też spada nam poziom odporności, organizm jest osłabiony i przez to bardziej podatny na infekcje.

- W okresie jesienno-zimowym rekomenduje się dodatkowe działania profilaktyczne pozwalające nam na wzmocnienie organizmu. Zdecydowanie najważniejsza jest witamina D, która wiosną i latem jest produkowana naturalnie pod wpływem słońca przez naszą skórę. Przy aktualnej aurze z jej niedoborem zmaga się większość z nas, a przecież ma ona duży wpływ także na nastrój. Nikt chyba nie lubi tzw. jesiennej chandry. Dobrym sprzymierzeńcem we wzmacnianiu odporności jest z kolei witamina C, która zmniejsza podatność na infekcje i wirusy – mówi Michał Karewicz – prezes zarządu Simple Day, właściciela marki Twój Cel To.

W jesienno - zimowym menu warto zadbać również o odpowiednią podaż witaminy E - zwanej „witaminą młodości” (opóźnia procesy starzenia), której niedobór wpływa na zwiększoną podatność na infekcje. Jej naturalnym źródłem są m.in. oleje, migdały i orzechy laskowe. Bardzo ważna jest również witamina A będąca silnym przeciwutleniaczem. Znajdziemy ją w rybach, mleku i jego przetworach. Z kolei senność, która często towarzyszy nam jesienią czy zimą może wynikać z niedoboru witaminy B. Zapewnia ona wzmocnienie ogólnego stanu organizmu i  układu odpornościowego. Gdzie jej szukać? W otrębach pszenicy, kaszy gryczanej i fasoli.

Dziś, kiedy wielu z nas jest zabieganych i zapracowanych - nie mamy czasu, by prowadzić w pełni zdrowy tryb życia. Często jadamy nieregularnie, a w naszej diecie znajduje się za dużo tłuszczów i cukrów. Co więcej - z powodu transportu i różnych procesów technologicznych – żywność jest pozbawiana cennych wartości. W tej sytuacji korzystanie z suplementacji może być doskonałym uzupełnieniem naszego szybkiego trybu życia.

- Suplementy diety są skoncentrowanym źródłem witamin, minerałów i ekstraktów roślin. Pełnią one funkcję uzupełniającą w diecie oraz zapobiegają niedoborom makro i mikroskładników. Suplementy, które oferujemy naszym klientom, składają się z surowców o najwyższej jakości, pozyskiwanych od renomowanych europejskich dostawców – zaznacza Michał Karewicz. – Wiele z tych suplementów to gotowe mieszanki składników wspierających nie tylko odporność. Odpowiednio dobrane suplementy pomagają nam też w trosce o kondycję włosów, skóry i paznokci.  Mogą też wpłynąć także np. na dobry sen. Korzystanie z tych bardzo dobrej jakości jest kluczowe, jeśli chcemy zobaczyć efekty ich działania – dodaje.


Obecnie coraz częściej do stosowania suplementów zachęcają też osoby znane ze szklanego ekranu, które same przekonują się o ich działaniu. Marka Twój Cel To współpracuje m.in. z Sylwią Bombą – uczestniczką ostatniej edycji „Tańca z Gwiazdami” i  Blanką Lipińską – autorką powieści „365 dni”, które mają swoje autorskie produkty w linii Twój Cel To. Z produktów marki korzystają też fryzjer gwiazd Bartosz Janusz i aktorka Grażyna Wolszczak.

Podsumowując, odpowiednie przyjmowanie dobrych jakościowo suplementów stanowi uzupełnienie naszego menu w niezbędne minerały i witaminy. Warto więc sięgać po nie zwłaszcza teraz, kiedy nasza odporność jest osłabiona. Aktualnie na rynku dostępna jest bardzo duża liczba suplementów, dlatego nasz wybór powinien być przemyślany. Często poza suplementacją warto zmienić również dietę tak, aby lepiej się poczuć i dostarczyć organizmowi potrzebnych mu składników odżywczych.

Rynek suplementów diety wart jest już 6 mld PLN w Polsce i rośnie o około 300 mln PLN rocznie.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Simple Day SA

więcej o Simple Day SA

Simple Day SA pozyskała w ramach oferty publicznej 4,23 mln zł

Simple Day SA – spółka e-commerce, właściciel marki Twój Cel To – dokonała przydziału 313 728 akcji zwykłych na okaziciela serii B i tym samym pozyskała 4,23 mln zł w ramach pierwszej oferty publicznej. Pozyskane środki pozwolą Spółce na zwiększenie rozpoznawalności autorskiej marki Twój Cel To, rozbudowę portfolio produktów Simple Day oraz ekspansję zagraniczną. Koordynatorem oferty akcji był Dom Maklerski INC SA. Spółka planuje debiut na NewConnect w I połowie 2022 roku.

więcej

Zapisy w ramach IPO Simple Day SA przedłużone do 20 grudnia Spółka planuje debiut na NewConnect w I półroczu 2022 r.

Simple Day SA przedłużyła termin zapisów na akcje do 20 grudnia br. Zgodnie z aktualizacją harmonogramu IPO Spółki, przydział akcji przypada na 21 grudnia. Cena emisyjna wynosi 13,50 PLN za jedną akcję. Oferowanych jest od 312.500 do 625.000 akcji zwykłych na okaziciela serii B. Wartość oferty publicznej wynosi do 8,4 mln PLN. Pozyskane środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na zwiększenie rozpoznawalności autorskiej marki Twój Cel To, rozbudowę portfolio produktów Simple Day oraz ekspansję na rynki UE. Po zakończeniu IPO Zarząd Spółki rozpocznie procedurę wejścia na rynek NewConnect. Debiut planowany jest w I półroczu 2022 roku.

więcej

Simple Day SA przekroczyła milion sprzedanych produktów!

Simple Day SA – spółka działająca na rynku suplementów diety, konsekwentnie realizuje założony plan rozwoju i informuje o przekroczeniu pierwszego miliona sprzedanych produktów. To wynik konsekwentnie wzbogacanej linii produktowej Twój Cel To, której sprzedaż prowadzona jest wyłącznie online. Simple Day prognozuje wypracowanie 18,5 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 6,9 mln zł zysku netto w 2021 roku. Aktualnie trwa pierwsza oferta publiczna Simple Day SA. Zapisy w ramach Transzy Małych Inwestorów przyjmowane są do 16 grudnia br. W I półroczu 2022 r. firma planuje debiut na NewConnect.

więcej

Simple Day SA ustaliła cenę emisyjną akcji serii B w wysokości 13,50 PLN Szacunkowe przychody ze sprzedaży w okresie styczeń – listopad 2021 r. wyniosły 17,2 mln zł

Cena emisyjna w ofercie publicznej akcji Simple Day SA została ustalona na 13,50 PLN za jedną akcję. W ramach trwającego IPO Spółka oferuje od 312.500 do 625.000 akcji zwykłych na okaziciela serii B. Wartość oferty według tych parametrów wyniesie do 8,4 mln zł. Pozyskane środki posłużą firmie w realizacji zwiększenia rozpoznawalności marki Twój Cel To, a tym samym przychodów ze sprzedaży, ekspansji zagranicznej i rozbudowie linii produktowej Simple Day. Zgodnie z harmonogramem oferty publicznej zapisy na akcje potrwają od 9 do 16 grudnia br. W 2022 rokuSimple Day SA zamierza zadebiutować na NewConnect. Spółka szacuje, że przychody ze sprzedaży od stycznia do listopada 2021 r. osiągnęły wartość 17,2 mln zł.

więcej

Ruszyły zapisy na akcje Simple Day SA!

Dziś ruszyły zapisy na akcje oferowane w ramach pierwszej oferty publicznej Simple Day SA, właściciela marki Twój Cel To. W ramach IPO inwestorzy mogą nabyć od 312.500 do 625.000 akcji zwykłych na okaziciela serii B. Cena emisyjna została ustalona na 13,50 zł za jedną akcję. Wartość oferty publicznej wynosi do 8,4 mln zł. Celem IPO jest zwiększenie rozpoznawalności marki Twój Cel To, rozwój Spółki na rynkach UE, stworzenie nowych produktów oraz zwiększenie kapitału obrotowego Simple Day. Zapisy potrwają do 16 grudnia br. W przyszłym rokuSimple Day SA chce dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect.

więcej

Zapisy na akcje Simple Day SA ruszą 9 grudnia! Spółka zaktualizowała harmonogram swojej oferty publicznej do 10 mln zł

Simple Day SA poinformowała o zmianie terminów trwającej oferty publicznej, w ramach której oferowanych jest do 625.000 akcji zwykłych na okaziciela serii B. Zgodnie z wprowadzonymi zmianami, przedłużony został czas na składanie deklaracji w procesie budowy księgi popytu. Zapisy na akcje będę przyjmowane od 9 do 16 grudnia br. Maksymalna cena akcji została ustalona na 16 zł za każdą akcję, Cena emisyjna zostanie ogłoszona 8 grudnia. Przydział akcji planowany jest na 17 grudnia. Środki pozyskane z IPO zostaną przeznaczone na zwiększenie rozpoznawalności marki Twój Cel To, rozbudowę portfolio produktów Simple Day oraz ekspansję na rynki zagraniczne w krajach UE. Oferta publiczna poprzedza planowany na I połowie 2022 rokudebiut Simple Day SA na rynku NewConnect. Zgodnie z prognozami zawartymi w Memorandum, Spółka planuje osiągnięcie blisko 7 mln zł zysku netto w 2021 r.

więcej

Simple Day planuje debiut na NewConnect w I połowie 2022 rokui rozważa publiczną ofertę akcji

Spółka Simple Day, właściciel marki Twój Cel To, zapowiada plany wejścia na rynek NewConnect w I połowie 2022 roku. Spółka nie wyklucza, że debiut poprzedzony będzie publiczną ofertą akcji, w ramach której firma pozyskałaby środki na dalszy rozwój autorskich marek z segmentu suplementów diety. Simple Day od kilku kwartałów notuje bardzo dobre wyniki finansowe i ma ambitne plany rozwoju, w tym ekspansję na jeden z rynków europejskich. W 2021 rokuspółka wypłaciła akcjonariuszom prawie 6,2 mln zł dywidendy, czyli 100 % wypracowanego zysku z poprzedniego roku.

więcej

Właściciel marki Twój Cel To odnotował rekordowe I półrocze

Simple Day – właściciel platformy e-commerce Twój Cel To – tylko w I półroczu br. dostarczył 200 tys. produktów do prawie 95 tys. klientów. Dzięki temu spółka działająca na rynku suplementów diety, od stycznia do czerwca, wypracowała prawie 10 mln zł przychodów i zysk netto na poziomie 3,7 mln zł. Oprócz stałego poszerzania bazy klientów spółka koncentruje się na wprowadzeniu nowych produktów, badaniach R&D, a także szykuje się do bezpośredniego wyjścia za granicę.

więcej