31.03.2017
Zarząd CDRL proponuje rekordową dywidendę
CDRL, właściciel marki Coccodrillo, może wypłacić dywidendę z zysku za 2016 r. w wysokości 1,20 zł na akcję. Taką wysokość zarekomenduje Zarząd spółki Walnemu Zgromadzeniu, które podejmie ostateczną decyzję. Byłaby to najwyższa dywidenda w historii spółki CDRL, która jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2014 r.
Spółka wypłaciła dywidendę w wysokości 0,85 zł na akcję z zysku za 2015 r. Wartość dywidendy za 2014 r. wyniosła 0,75 zł na akcję.
„
Chcemy żeby CDRL była spółką dywidendową, która regularnie dzieli się zyskiem ze swoimi akcjonariuszami” – powiedział prezes Marek Dworczak.
„Dobre wyniki finansowe pozwalają nam równocześnie dzielić się zyskiem i kontynuować strategię rozwoju. W tym rokuinwestujemy m.in. w nowe sklepy, odświeżenie starszych placówek, a także w e-commerce” – dodał wiceprezes Tomasz Przybyła. Propozycję Zarządu pozytywnie oceniła Rada Nadzorcza spółki.
Marek Dworczak i Tomasz Przybyła to równocześnie współzałożyciele CDRL i głównie akcjonariusze spółki.
Skonsolidowane przychody właściciela marki Coccodrillo w 2016 r. wyniosły 203,68 mln zł (wzrost o 13,5%), zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 4,6% do 18,73 mln zł, a wypracowany zysk netto Grupy to 14,03 mln zł.
Jednostkowy zysk CDRL SA (z którego jest wypłacana dywidenda) wyniósł 12,23 mln zł wobec 8,17 mln zł rokwcześniej.
Marka Coccodrillo jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach jak Chiny, Brazylia, czy Arabia Saudyjska.
CDRL zadebiutowało na głównym rynku GPW w dniu 28 października 2014 r.