Aktualności

Bakery Simulator z portfolio wydawniczego Gaming Factory 10 listopada zadebiutuje w wersji na PC. Miesiąc wcześniej na rynek trafi także Farming Life oraz duża aktualizacja Castle Flippera, których Gaming Factory jest współwydawcą. W pierwszy półroczu br. spółka wypracowała prawie 0,83 mln zł przychodów netto ze sprzedaży.

Gra Gas Station Simulator znalazła się wśród najlepiej sprzedających się produkcji tego roku. Tytuł w niespełna dwa tygodnie od premiery osiągnął sprzedaż na poziomie 200 tys. egzemplarzy. Aktualnie gra uzyskała 3944 recenzji na platformie Steam, z czego 83 % opinii jest bardzo pozytywnych. Producentem Gas Station Simulator jest notowane na NewConnect DRAGO entertainment, rolę wydawcy pełni Movie Games – jeden z kluczowych udziałowców spółki. Aktualna wycena DRAGO entertainment wynosi ponad 100 mln zł.

Thief Simulator to sprzedażowy hit z portfolio grupy PlayWay. Symulator złodzieja, w wersji na PC oraz Nintendo Switch, sprzedał się w nakładzie przekraczającym 2 mln kopii. Dodatkowo na konsole Xbox oraz PlayStation tytuł nabyło 120 tys. graczy. Patch, przygotowywany przez studio Console Labs, dotyczyć będzie wszystkich platform, na których ukazała się gra.

Render Cube, łódzkie studio odpowiedzialne za produkcję Medieval Dynasty, ogłosiło oficjalną road mapę tytułu, która zdradza kierunki jej rozwoju na najbliższe kwartały oraz 2022 rok. W nadchodzących aktualizacjach znajdzie się m.in. tryb rozgrywki w perspektywie trzeciej osoby, szeroki wybór dekoracji pozwalający nadać wiosce unikalny wygląd, nowa ścieżka zadań związanych z dziedzicem rodu oraz wyczekiwana wersja konsolowa gry. W tytuł na samej platformie Steam grało wczoraj równocześnie 16,7 tys. osób – to drugi najwyższy peak graczy odnotowany przez polską premierę w tym roku.

Grupa Ultimate Games wypracowała 12,8 mln zł przychodów netto w pierwszej połowie 2021 r. To 70 % wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2020. Od stycznia do czerwca br. skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,3 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej prawie 4 mln zł. Spółka pracuje m.in. nad swoim największym pod względem budżetu projektem – Ultimate Hunting oraz sequelem popularnej gry Ultimate Fishing Simulator.

Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, podsumowuje I półrocze 2021 r. W minionym okresie Spółka wypracowała bardzo dobre wyniki finansowe, przychody zwiększyły się o 56 % rdr. do blisko 270 mln zł, z kolei EBITDA urosła o przeszło 44 % do 17,6 mln zł. Konsekwentny wzrost skali biznesu to przede wszytskim efekt stale poszerzanej oferty produktowej oraz szerokozasięgowej kampanii marketingowej.

Noctiluca, dynamicznie rozwijająca się spółka technologiczna z branży wyświetlaczy, w związku ze stale wzrastającą liczbę partnerów i realizowanych projektów dokonała skokowego wzrostu w ostatnim półroczu. Spółka otworzyła własny dział B+R w Korei, zwiększyła 5-krotnie moce produkcyjne toruńskiego laboratorium, zacieśniła współpracę z najważniejszymi instytutami badawczymi z Niemiec (KIT i FEP), zaczęła realizować projekt z ITRI tj. najważniejszą agencją rozwoju wysokich technologii i przemysłu na Tajwanie oraz podpisała umowę MTA z Japońskim koncernem chemicznym. Ponadto, z nadsubskrybcją zakończyła prywatną emisję akcji, pozyskując w ramach pre-IPO kolejne 3,5 mln zł.

Ponad 0,55 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowała w pierwszym półroczu br. notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółka PunkPirates. W raportowanym okresie firma odnotowała prawie 0,14 mln zł zysk netto. PunkPirates konsekwentnie rozwijała strukturę i zakres kompetencji. Wynikiem podjętych w ostatnich miesiącach działań jest m.in. powstanie firmy Games 4Experience, rozpoczęcie etapu produkcji gry Community Paintball VR, a także dołączenie do Blockchain Game Alliance. W najbliższym kwartale PunkPirates chce poszerzać zakres działalności poprzez rozwój RAION Games.

Shoper, lider rynku sklepów internetowych w modelu SaaS (Software as a Service), opublikował raport finansowy za I półrocze 2021 roku. Przychody w tym okresie wyniosły 33,4 mln zł, co oznacza wzrost o 60% r/r, a EBITDA skorygowana osiągnęła poziom 15,6 mln zł, o 44% więcej r/r. Wartość GMV sklepów bezpośrednich na platformie Shoper wzrosła w I półroczu 2021 r. do 2,5 mld zł, notując dynamikę na poziomie 41%. GMV za ostatnie 12 miesięcy zakończone w czerwcu br., przekroczyło 4,7 mld zł.