Aktualności

Legimi, technologiczna spółka oferująca e-książki i audiobooki w modelu abonamentowym, przedłuża trwającą publiczną emisję obligacji do 26 listopada. Jednym z celów emisyjnych jest pozyskanie finansowania na przejecie wiodącej na rynku niemieckim aplikacji do czytania ebooków w modelu freemium.

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, wypracowała od stycznia do września 14,1 mln zł zysku netto. To wynik wyższy o ponad 100 % od osiągniętego w roku ubiegłym. W tym czasie przychody ukształtowały się na poziomie 183,4 mln zł, a wynik EBITDA wyniósł 20,6 mln zł. Zanotowane rezultaty były wyższe od zeszłorocznych o odpowiednio 9,6 % i 15,9 % Spółka zwiększyła również marżę na sprzedaży, która wzrosła o blisko 4 p.p. do poziomu 55,3 %

Selvita, jedna z największych innowacyjnych firm biotechnologicznych w Europie, kontynuuje dynamiczny wzrost w segmencie usługowym. W okresie od stycznia do września br. przychody od klientów zewnętrznych segmentu wyniosły 43,0 mln zł i były o 41 % wyższe r/r. Jednocześnie zysk operacyjny w usługach wzrósł o 134 %, do 6,8 mln zł. Po trzech kwartałach wynik netto Grupy wynosi 13,3 mln zł i jest o 37 % wyższy r/r*. Backlog na 2018 r.** sięga już 103,2 mln zł i jest o 3 % wyższy od stanu portfela zamówień z analogicznego okresu w roku 2017 (a nie uwzględniając komercjalizacji SEL24 z marca 2017 r., o 29 % wyższy).

CDRL, właściciel marki Coccodrillo, zakończył budowę nowej hali magazynowej. Budynek o łącznej powierzchni 3,7 tys. m kw. dedykowany jest m.in. obsłudze rosnącego kanału e-commerce. W listopadzie spółka przeprowadzi montaż regałów, a z końcem miesiąca hala będzie gotowa do użytkowania. Koszt budowy nowej inwestycji wyniósł ok. 6,5 mln zł, dodatkowe 4,5 mln zł spółka przeznaczy na wyposażenie. Budowa magazynu trwała 9 miesięcy.

Selvita, jedna z największych innowacyjnych firm biotechnologicznych w Europie, kompleksowo przedstawi swoje programy onkologiczne podczas XI Multidyscyplinarnej Konferencji Nauki o Leku „Nauka dla przemysłu, Przemysł dla nauki” (MKNOL 2018) organizowanej przez Instytut Farmaceutyczny. Krakowska firma będzie miała pięć wystąpień w ramach panelu „Drug discovery in oncology”. Wydarzenie odbędzie się w dniach 14-16 listopada w Warszawie.

Firma telemedyczna Infoscan SA prowadzi przygotowania do wejścia na rynki w Indonezji i Malezji. We współpracy z singapurskim partnerem MedwoRx International Spółka przeprowadziła testy urządzenia do zdalnego badania bezdechu sennego w indonezyjskich i malezyjskich klinikach. Te kraje będą kolejnymi rynkami azjatyckimi, na które wejdzie Infoscan. Dotąd firma obecna jest w Filipinach, gdzie już realizuje pierwsze komercyjne badania.

Segment hostingu R22 osiągnął w październiku sprzedaż w wysokości 6,3 mln zł. To najwyższa wartość w historii Grupy i wzrost o 150 % względem października 2017 r. Na wzrost sprzedaży wpływ miało pozyskanie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży usług dodatkowych, wzrost ARPU oraz akwizycje w Polsce i Rumunii. Grupa istotnie poprawiła wskaźnik jakości obsługi i satysfakcji klientów, który w październiku wyniósł bardzo wysokie 56 punktów.

Pharmena SA – notowana na NewConnect spółka biotechnologiczna odnotowała bardzo dobre trzy kwartały 2018 r. Jednostkowy zysk netto wzrósł do 1,6 mln zł, przy EBITDA rzędu 2,4 mln zł (marża 23 %) i przychodach 10,5 mln zł (+7 proc r/r). Pozytywnie na wyniki działalności dermokosmetycznej wpływa rosnąca sprzedaż eksportowa, wprowadzanie wysokomarżowych nowości produktowych oraz dyscyplina kosztowa.

• Spółka w ciągu trzech kwartałów 2018 r. wypracowała 73,9 mln zł zysku netto bez zdarzeń jednorazowych, czyli o 8% więcej niż przed rokiem. W samym trzecim kwartale br. NEUCA zarobiła 22,2 mln zł netto, co oznacza wzrost o 3%. Jednocześnie Grupa osiągnęła wysoką marżę brutto na poziomie 10,3%, czyli o 0,2 p.p. więcej wobec trzeciego kwartału 2017 r. 

• NEUCA po trzech kwartałach 2018 r. odnotowała wzrost przychodów o 4% do 5,8 mld zł. Jednocześnie Grupa umocniła silną pozycję rynkową, osiągając blisko 29% udziałów w branży hurtu aptecznego. 
• Sprzedaż segmentu produktów własnych do aptek po dziewięciu miesiącach br. wzrosła o 17% do prawie 104 mln zł. Przychody z biznesów pacjenckich wzrosły w tym okresie o 34% do 87,3 mln zł. 
• Grupa intensywnie rozwija współpracę z farmaceutami w ramach programów aptecznych. Na koniec trzeciego kwartału 2018 r. uczestniczyło w nich ponad 5700 aptek (43% aptek w kraju), w tym w programie Partner+ 825 aptek (6% krajowych aptek).

PrimeBit Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier opublikował wyniki finansowe po trzech kwartałach br. Od stycznia do września spółka wypracowała 726,1 tys. zł przychodów, wobec 182,4 tys. zł rokwcześniej. We wrześniu studio wydało swój najważniejszy tytuł – Magic Nations, karciankę w formule freemium, której model monetyzacji oparty jest na mikropłatnościach oraz płatnym DLC.