Styczeń 2024

Makroekonomia powinna pomóc Answear.com w 2024 r.

Po trudnej II poł. 2023 r., Answear.com staje przed szansą na mocne odbicie. Obniżenie inflacji, rosnące płace, wzrost konsumpcji oraz strategiczne inwestycje wskazują na to, że najgorsze już za Spółką, a rok 2024 może przynieść znaczące wzrosty i nowe możliwości.

Miniony rok był dla Answear.com okresem pełnym wyzwań. Mimo wymagającego roku 2023, Answear.com w pierwszej połowie roku notował atrakcyjne dynamiki i utrzymywał imponujące wzrosty, a zadyszki złapał dopiero w drugiej połowie roku. Mimo wszystko, nawet w tym trudniejszym okresie, firmie udawało się utrzymać dwucyfrową dynamikę wzrostu. Druga połowa roku szczególnie dobitnie ujawniła trudności, z jakimi zmagał się cały rynek. Answear.com borykał się z presją wynikającą z niekorzystnego otoczenia rynkowego, rosnącej inflacji, osłabionego popytu konsumenckiego, a także tymczasowego obciążenia wyniku kosztami przejętej marki PRM. Ponadto, Spółka zmagała się z problemami logistycznymi na granicy polsko-ukraińskiej, co skutkowało opóźnieniami w dostawach na rynku ukraińskim i w konsekwencji doprowadziło do spadku popytu na tym rynku.

Przełomem dla Answear.com może być bieżący rok. Optymistycznie wyglądają perspektywy makroekonomiczne, w tym spadająca inflacja, rosnące płace, które przewyższają inflację, a także niższe koszty energii, co roztacza przed Spółką obiecujące scenariusze. Redukcja inflacji z 16,6% w grudniu 2022 r. do 6,2% w grudniu 2023 r. sygnalizuje ogólną poprawę klimatu gospodarczego, co z kolei powinno sprzyjać wzmożeniu popytu konsumenckiego.

Jednym z ważniejszych elementów strategii Answear.com na 2024 rok jest dokończenie integracji i uruchomienie synergii operacyjnych oraz kosztowych w marce PRM. Oczekuje się, że PRM osiągnie rentowność w 2024 r. Nowa marka wspierana będzie dużą kampanią marketingową finansowaną z pozyskanych 29 mln zł z SPO w grudniu zeszłego roku. Oprócz tego Spółka planuje również inwestycje w poszerzenie asortymentu oraz ekspansję na nowe rynki.

Pobierz swój

egzemplarz

Value Review to miesięczne podsumowanie i zapowiedzi najbardziej perspektywicznych pod kątem inwestorskim spółek na GPW.
Przedstawiliśmy je w trzech kategoriach:

  • TOP UPCOMING – wydarzenia i zjawiska o największym wpływie na biznes
  • COMPANY REVIEW – spółki w bardzo ciekawym momencie biznesowym i inwestorskim
  • RISING STARS – mniejsze spółki w wyjątkowo interesującym momencie

Kontakt.

©InnerValue Sp. z o.o. 2022

ADRES

Warszawa, 00-675

Koszykowa 54

NIP

716-276-59-95

TELEFON

+48 22 292 04 28

REGON

060467406

E-MAIL

recepcja@innervalue.pl

KRS

0000330603

Kontakt.

©InnerValue Sp. z o.o. 2022

ADRES

Warszawa, 00-675

Koszykowa 54

NIP

716-276-59-95

TELEFON

+48 22 292 04 28

REGON

060467406

E-MAIL

recepcja@innervalue.pl

KRS

0000330603